inkomende poort 80

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Hopelijk PEBKAC, maar ik denk dat ik gek aan het worden ben.

ik heb een eigen routertje (debian doos) die pppoe termineert (achter een bbox3, in pass through mode dus) op een Belgacom maxi thuislijn.
Werkt over het algemeen absoluut feilloos.

Achter de laatste uren lijk ik ofwel zeer sporadisch, ofwel totaal geen verkeer op poort 80 te kunnen ontvangen. Tcpdump blijft leeg.
Ook een pppoe reconnect brengt geen zoden aan de dijk.

Nog iemand die dit opmerkt? Of een bepaalde whiskey kan aanbevelen om dit op te lossen?
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

PS: remote side geeft gewoon timeout op de SYN packets
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Belgacom blokkeert bij sommige klanten standaard poort 80

ik heb het ook al vaak meegemaakt dat er totaal niets aan abo aangepast word, maar toch blijkt poort 80 van de ene op de andere dag dicht te staan.

Via de website van belgacom zou je het ongedaan kunnen maken, ik heb echter steeds een andere poort gebruikt.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Bedankt, ga ik morgens eens proberen.
De afgelopen jaren werkte het wel, dus bizar.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Bedankt iedereen, het is opgelost :)
Blijkbaar was er een administratieve overgang van de betaling naar min werkgever geweest. Alles bleef werken, behalve de fixed line eservices en -opties.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”