Hopelijk PEBKAC, maar ik denk dat ik gek aan het worden ben.
ik heb een eigen routertje (debian doos) die pppoe termineert (achter een bbox3, in pass through mode dus) op een Belgacom maxi thuislijn.
Werkt over het algemeen absoluut feilloos.
Achter de laatste uren lijk ik ofwel zeer sporadisch, ofwel totaal geen verkeer op poort 80 te kunnen ontvangen. Tcpdump blijft leeg.
Ook een pppoe reconnect brengt geen zoden aan de dijk.
Nog iemand die dit opmerkt? Of een bepaalde whiskey kan aanbevelen om dit op te lossen?
inkomende poort 80
-
- Elite Poster
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
- Locatie: Holsbeek - JO20IV
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 83 keer
Belgacom blokkeert bij sommige klanten standaard poort 80
ik heb het ook al vaak meegemaakt dat er totaal niets aan abo aangepast word, maar toch blijkt poort 80 van de ene op de andere dag dicht te staan.
Via de website van belgacom zou je het ongedaan kunnen maken, ik heb echter steeds een andere poort gebruikt.
ik heb het ook al vaak meegemaakt dat er totaal niets aan abo aangepast word, maar toch blijkt poort 80 van de ene op de andere dag dicht te staan.
Via de website van belgacom zou je het ongedaan kunnen maken, ik heb echter steeds een andere poort gebruikt.
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- bitbite
- Premium Member
- Berichten: 562
- Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 42 keer
Bedankt iedereen, het is opgelost 
Blijkbaar was er een administratieve overgang van de betaling naar min werkgever geweest. Alles bleef werken, behalve de fixed line eservices en -opties.

Blijkbaar was er een administratieve overgang van de betaling naar min werkgever geweest. Alles bleef werken, behalve de fixed line eservices en -opties.