Ongewenste smsen via gsmnummers

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Sindskort ontvang ik ongewenste sms-berichten die niet afkomstig zijn van verkorte betaalnummer maar normale gsmnummers.

Stop smsen naar dat nummer helpt niet en Proximus beweerd dit niet te kunnen blokkeren. Wat kan ik hiertegen doen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
diederik
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Kan je ze zelf niet blokkeren op je gsm (zwarte lijst) ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Het wordt tijd dat je geen (pre-paid) GSM nummer meer kan krijgen zonder identificatie.
Dan is dit soort (en ander crimineel) misbruik ook niet meer mogelijk.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

diederik schreef:Kan je ze zelf niet blokkeren op je gsm (zwarte lijst) ?
in principe wel, maar in enkele dagen tijd krijg ik deze smsen reeds van 3 verschillende gsmnummers... ik kan zo eindeloos blijven doorgaan met het blokkeren van nummers he
philippe_d schreef:Het wordt tijd dat je geen (pre-paid) GSM nummer meer kan krijgen zonder identificatie.
Dan is dit soort (en ander crimineel) misbruik ook niet meer mogelijk.
ja mochten ze reeds jaren geleden mee zijn gestopt.
wanneer ik op reis een lokale prepaidkaart wens aan te kopen wordt er altijd naar ID gevraagd
[Home] Tadaam Premium
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

50 euro voor 2 uur is toch niet slecht .... :)

gewoon lokaal op je gsm blokkeren, ik zou ook je eigen gsm nr eens ingeven op internet , een kijken of je niet publiek staat ergens
Afbeelding
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

mijn nummer is niet te vinden op internet. ondertussen is het weer begonnen met een 4de gsmnummer
[Home] Tadaam Premium
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Het zijn alle drie Mobistar-nummers. Bij het eerste nummer kom je direct op de voicemail, de twee andere gaan over maar worden niet opgenomen en je komt dan ook op de (anonieme) voicemail terecht (uiteraard heb ik dit getest met onderdrukking van mijn eigen nummer). Ik zou contact opnemen met Mobistar en/of klacht neerleggen bij de politie als ik u was, zij kunnen deze nummers afsluiten in geval van misbruik. Proximus kan hier inderdaad niets aan doen. Uiteraard kunnen zij dan nieuwe prepaid simkaarten kopen, maar als die telkens worden afgesloten zal dat toch wat vervelend worden. Als de politie zin heeft (als...) dan kunnen ze ook een onderzoek starten en de personen die hier achter zitten opsporen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

en moesten die zaken niet werken, kan je ook nog altijd proberen -gezien je blijkbaar wel antwoord krijgt als je smst- een sms te sturen met melding dat het het nr van je minderjarige zoon/dochter is dat ze aan het lastigvallen zijn... dan stoppen ze mss ook wel wat sneller.
nickz
Elite Poster
Elite Poster

En anders doen alsof je geïnteresseerd bent, het adres vragen van die villa in Schoten en vervolgens klacht neerleggen bij de politie, dan kunnen die hen eens een bezoekje brengen :-D
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik zou zo-ie-zo van alle nummers via 1299.be eerst bekijken wat de provider is. Vervolgens bij die provider alvast klacht indienen (schriftelijk). Tegelijk klacht neerleggen bij de politie via stalking.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Haaaa, ik herkende meteen de smsjes van een bepaalde bende die actief is met het versturen van zulke smsjes...

Na zo'n hele resem smsjes waarvan ik niet wist waarvan ze kwamen en domweg dat ik reageerde op hun eerste sms van... Ik heb je niet gebeld of een berichtje gestuurd hoor... Ben ik het één en ander gaan uitpluizen.

Deze smsjes vallen onmogelijk te blokkeren en het ergste is, ze nemen enkel toe in frequentie. Ik heb deze ook op mijn backup gsm nummer. Al eens gedreigd met aangifte bij politie en FOD economie maar daar wordt mee gelachen... Die bende heeft ook een heel forum vol met dames die ontvangen, bloedmooi tot je afspreekt blijkbaar en dan zijn het niet de beloofde dames en blijkt het te gaan om een soort gigantische vuile seksindustrie die er achter zit...

De meeste mensen krijgen die smsjes volgens een ander forum voornamelijk omdat ze ooit zelf eens reageerde op een advertentie van een dame van plezier, maar er zijn evenveel mensen die ze zo krijgen, vooral als je nummer ooit eens ergens publiek gestaan heeft...

Ik krijg er tegenwoordig een drietal per dag in dezelfde genre en dezelfde teksten... Gelukkig op mijn backup gsm die niet altijd opstaat maar dat het onprettig is, dat is zeker.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

antwoorden dat ze uw dementerende oma geen sms'jes meer moeten sturen daar dit nr enkel gebruikt word voor dingende nood oproepen.

zodra ze weten dat het nummer niet hun doel publiek is stoppen ze misschien ?
Afbeelding
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Dat zijn criminelen he, negen kansen op tien zijn die vrouwen afkomstig uit mensenhandel en worden die gedwongen in de prostitutie. De tv-serie Matroesjka's was fictie, maar helaas gebeuren zo'n zaken ook in de werkelijkheid. Je moet niet dreigen van naar de politie te gaan, maar het gewoon doen. Ze weten goed genoeg dat het bij de meeste mensen toch maar bij een dreigement blijft, dus natuurlijk lachen die daar eens mee.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

Laatst zo auto handelaars gehad. Na 2x STOP gestuurd te hebben nog van dit nummer ontvangen. Dan maar op 3 dagen tijd 10 000 smsjes gestuurd. Uiteraard niet allemaal toe gekomen maar zeker 90% is goed vertrokken.

Moet wel zeggen dat die SMSje vanaf een samsung gsm kwamen met die smileys en dergelijke. Dus lijkt me dat sommige dit nog manueel sturen.

Denk dat die persoon het nu door heeft :-)
Elk smsje uniek nummertje er bij anders blijkt dit soms niet goed aan te komen.

SMS bomb!
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zat ik ook aan te denken :-) Heb zelf eens deze gebruikt : https://www.apkfiles.com/apk-8253/revenger-sms-bomber

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Aangezien die nummers open en bloot weergegeven worden, kunt ge ze ook inschrijven voor bepaalde adult of premium diensten via sms. Hun belkrediet zal dan wel heel snel op geraken of op het einde van de maand zullen ze ook een leuke verrassing krijgen op hun factuur. :twisted:
exop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 27 keer

Volgens mij is het beste wat je kan doen is inderdaad steeds dit nummer toevoegen aan de blacklist.
Wat je ook kan doen is alles mooi inventariseren en eens overhandigen aan de politie, al moet ik zeggen dat die absoluut niet veel doen. Maar dan staat het wel genoteerd voor als het ooit uit de hand loopt, bij een rechtszaak kan dit wel eens van pas komen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Binnenkort ook te blokkeren op provider niveau...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... eren.dhtml
In de strijd tegen belfraude, stalking en bedreigingen wil minister van Telecom Alexander de Croo (Open Vld) een wetswijziging doorvoeren. Die moet het mogelijk maken ongewenste telefoonnummers te laten blokkeren door een simpel verzoek aan uw operator. Dat schrijft De Tijd.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”