Het wordt tijd dat je geen (pre-paid) GSM nummer meer kan krijgen zonder identificatie.
Dan is dit soort (en ander crimineel) misbruik ook niet meer mogelijk.
diederik schreef:Kan je ze zelf niet blokkeren op je gsm (zwarte lijst) ?
in principe wel, maar in enkele dagen tijd krijg ik deze smsen reeds van 3 verschillende gsmnummers... ik kan zo eindeloos blijven doorgaan met het blokkeren van nummers he
philippe_d schreef:Het wordt tijd dat je geen (pre-paid) GSM nummer meer kan krijgen zonder identificatie.
Dan is dit soort (en ander crimineel) misbruik ook niet meer mogelijk.
ja mochten ze reeds jaren geleden mee zijn gestopt.
wanneer ik op reis een lokale prepaidkaart wens aan te kopen wordt er altijd naar ID gevraagd
Het zijn alle drie Mobistar-nummers. Bij het eerste nummer kom je direct op de voicemail, de twee andere gaan over maar worden niet opgenomen en je komt dan ook op de (anonieme) voicemail terecht (uiteraard heb ik dit getest met onderdrukking van mijn eigen nummer). Ik zou contact opnemen met Mobistar en/of klacht neerleggen bij de politie als ik u was, zij kunnen deze nummers afsluiten in geval van misbruik. Proximus kan hier inderdaad niets aan doen. Uiteraard kunnen zij dan nieuwe prepaid simkaarten kopen, maar als die telkens worden afgesloten zal dat toch wat vervelend worden. Als de politie zin heeft (als...) dan kunnen ze ook een onderzoek starten en de personen die hier achter zitten opsporen.
en moesten die zaken niet werken, kan je ook nog altijd proberen -gezien je blijkbaar wel antwoord krijgt als je smst- een sms te sturen met melding dat het het nr van je minderjarige zoon/dochter is dat ze aan het lastigvallen zijn... dan stoppen ze mss ook wel wat sneller.
En anders doen alsof je geïnteresseerd bent, het adres vragen van die villa in Schoten en vervolgens klacht neerleggen bij de politie, dan kunnen die hen eens een bezoekje brengen
Ik zou zo-ie-zo van alle nummers via 1299.be eerst bekijken wat de provider is. Vervolgens bij die provider alvast klacht indienen (schriftelijk). Tegelijk klacht neerleggen bij de politie via stalking.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Haaaa, ik herkende meteen de smsjes van een bepaalde bende die actief is met het versturen van zulke smsjes...
Na zo'n hele resem smsjes waarvan ik niet wist waarvan ze kwamen en domweg dat ik reageerde op hun eerste sms van... Ik heb je niet gebeld of een berichtje gestuurd hoor... Ben ik het één en ander gaan uitpluizen.
Deze smsjes vallen onmogelijk te blokkeren en het ergste is, ze nemen enkel toe in frequentie. Ik heb deze ook op mijn backup gsm nummer. Al eens gedreigd met aangifte bij politie en FOD economie maar daar wordt mee gelachen... Die bende heeft ook een heel forum vol met dames die ontvangen, bloedmooi tot je afspreekt blijkbaar en dan zijn het niet de beloofde dames en blijkt het te gaan om een soort gigantische vuile seksindustrie die er achter zit...
De meeste mensen krijgen die smsjes volgens een ander forum voornamelijk omdat ze ooit zelf eens reageerde op een advertentie van een dame van plezier, maar er zijn evenveel mensen die ze zo krijgen, vooral als je nummer ooit eens ergens publiek gestaan heeft...
Ik krijg er tegenwoordig een drietal per dag in dezelfde genre en dezelfde teksten... Gelukkig op mijn backup gsm die niet altijd opstaat maar dat het onprettig is, dat is zeker.
Dat zijn criminelen he, negen kansen op tien zijn die vrouwen afkomstig uit mensenhandel en worden die gedwongen in de prostitutie. De tv-serie Matroesjka's was fictie, maar helaas gebeuren zo'n zaken ook in de werkelijkheid. Je moet niet dreigen van naar de politie te gaan, maar het gewoon doen. Ze weten goed genoeg dat het bij de meeste mensen toch maar bij een dreigement blijft, dus natuurlijk lachen die daar eens mee.
Laatst zo auto handelaars gehad. Na 2x STOP gestuurd te hebben nog van dit nummer ontvangen. Dan maar op 3 dagen tijd 10 000 smsjes gestuurd. Uiteraard niet allemaal toe gekomen maar zeker 90% is goed vertrokken.
Moet wel zeggen dat die SMSje vanaf een samsung gsm kwamen met die smileys en dergelijke. Dus lijkt me dat sommige dit nog manueel sturen.
Denk dat die persoon het nu door heeft
Elk smsje uniek nummertje er bij anders blijkt dit soms niet goed aan te komen.
Aangezien die nummers open en bloot weergegeven worden, kunt ge ze ook inschrijven voor bepaalde adult of premium diensten via sms. Hun belkrediet zal dan wel heel snel op geraken of op het einde van de maand zullen ze ook een leuke verrassing krijgen op hun factuur.
Volgens mij is het beste wat je kan doen is inderdaad steeds dit nummer toevoegen aan de blacklist.
Wat je ook kan doen is alles mooi inventariseren en eens overhandigen aan de politie, al moet ik zeggen dat die absoluut niet veel doen. Maar dan staat het wel genoteerd voor als het ooit uit de hand loopt, bij een rechtszaak kan dit wel eens van pas komen.
In de strijd tegen belfraude, stalking en bedreigingen wil minister van Telecom Alexander de Croo (Open Vld) een wetswijziging doorvoeren. Die moet het mogelijk maken ongewenste telefoonnummers te laten blokkeren door een simpel verzoek aan uw operator. Dat schrijft De Tijd.