het punt is niet om dingen groter te maken, maar kleiner... zie je jezelf al rondlopen met een cd die geschaald is om 360tb aan te kunnen? ahum
overigens is het open voor discussie of we in een 3-dimensionele wereld leven of niet (er zijn theorieen dat we in een 10-dimensionele wereld leven, al is er daar nog geen bewijs van. en als ik me niet vergis, is ook bij de quantum theory nood aan meer dan 3 dimensies)
wiskundig is het echter perfect gekend en geaccepteerd dat er N dimensies kunnen zijn om een bepaald iets te omschrijven,
van wikipedia:
It is an abstraction which occurs frequently in mathematics, where it is a legitimate construct. In physics and mathematics, a sequence of N numbers can be understood to represent a location in an N-dimensional space. Whether or not the actual universe in which we live is five-dimensional is a topic of debate.
uit het artikel:
Each file is comprised of three layers of nanoscale dots. The dots' size and orientations, as well as their position within the three standard dimensions, constitute its five dimensions.
dus met 3 dimensies kom je er niet: je kan met de 3 dimensies de locatie van elke dot geven, maar maar dan heb je de grootte en richting nog niet.
tijd heeft er dus niets mee te zien (al is tijd geaccepteerd als een 4de dimensie, maar dan weer in een andere opvatting van dimensies)
kort en simpel gezegd: een dimensie is niet meer dan dat, een 'afmeting' van een bepaald iets
off-topic nota: ik zou er persoonlijk niet zeker van zijn dat er maar 3 dimensies zijn, vroeger was de aarde ook plat hé (en volgens sommigen nu nog

)
het is dus niet omdat we iets niet kennen/niet weten/niet begrijpen dat onze huidige opvattingen daarom dus ook sluitend correct zijn (was er overlaatst ook niet een fout gevonden in 1 van einstein's theorieen?)