raf1 schreef:Bovendien is deze realiteit nog een heel stuk zuurder dan bij andere fabrikanten aangezien Apple resoluut weigert om hun toestellen van een microSD-kaartslot te voorzien
Apple is echt niet meer de enige die geen uitbreiding van de storage voorziet. Kijk ook eens naar de afbeelding in de eerste post voor je 'Apple terecht viseert'.
Ik snap heel de commotie niet eerlijk gezegd. Ik koop toch ook geen computer met "500 GB harde schijf waarvan 10 GB voor Windows"? Okay, de verhoudingen liggen anders maar dat verandert m.i. niets aan de zaak.
Ga je dan meegeleverde apps meetellen? Of apps tout court?
Dat de consument niet weet wat hij koopt is niet de fout van de fabrikant. Of krijg ik bij de aankoop van een high-end server ook een opleiding tot server administrator cadeau? Als je dat gaat doortrekken naar alle producten..
Een 16GB iPhone verkopen valt inderdaad te veroordelen, zeker als je kijkt hoe groot het verschil is in prijs. Kom je daar niet mee toe, koop dan een model met meer ruimte en als je de extra opleg niet wil betalen koop dan iets anders. Ik snap echt niet waarom er altijd dergelijke regels proberen opgelegd te worden aan de fabrikanten. Ze doen toch niets verkeerd met die producten op de markt te brengen, als er mensen hun willen blijven aan geven is er toch geen probleem?
Test-Aankoop geeft je bij een abonnement nu trouwens ook een gratis smartphone. In de brochure wordt daar ook geadverteerd met '4Gb geheugen', er staat dan ook nog ergens vermeld 'waarvan 2,7 Gb wordt gebruikt door het systeem'. Dat ze dan eerst eens in eigen nest kijken.
PS: die iPhone 6s staat dan ook standaard ingesteld om niet in 4K op te nemen. Dit is een optie die je kan aanzetten waarbij je gewaarschuwd wordt dat het veel opslagruimte in beslag neemt.