Reslotie Vraag
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Indien ik Full HD beeld heb en wil digitaal inzoomen op dat beeld, maakt het uit of scherm Full HD is of niet?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Beetje rare vraag... op een PC zoom je steeds digitaal in.
Los daarvan maakt de resolutie van je scherm niet uit... maar hoe groter ze is hoe groter zal je kijk op het origineel zijn.
Heb je dus een foto van 2000x2000... en is je scherm 1000x1000.... tja, dan zie je standaard dus 25%.
Los daarvan maakt de resolutie van je scherm niet uit... maar hoe groter ze is hoe groter zal je kijk op het origineel zijn.
Heb je dus een foto van 2000x2000... en is je scherm 1000x1000.... tja, dan zie je standaard dus 25%.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Mss vraag raar gesteld, zal maar nog eens vragen 
Indien ik een IP camera heb van 2MP (Full HD) en ik wil digitaal inzoomen op dat beeld, moet ik dan een Full HD scherm hebben om alle pixels te kunnen zien? Of krijg ik zelfde scherpte met een niet Full HD scherm?

Indien ik een IP camera heb van 2MP (Full HD) en ik wil digitaal inzoomen op dat beeld, moet ik dan een Full HD scherm hebben om alle pixels te kunnen zien? Of krijg ik zelfde scherpte met een niet Full HD scherm?
Internet: edpnet internet vdsl
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
- Bedankt: 120 keer
Scherpte van een matrix scherm (lcd, led enz) is afhankelijk van de resolutie en dot pitch (afstand tussen midden pixel en midden naastliggende pixel), niet van de foto.
Als je een foto weergeeft op ware grootte, dan heb je geen kwaliteitsverlies bij de weergave. In veronderstelling dat je je scherm aanstuurt op native resolutie
In of uitzoomen van een foto geeft altijd kwaliteitsverlies.
Los daarvan: met extreem kleine dot pitch, is het voor het menselijk oog misschien niet eens meer zichtbaar.
En dan nog dit: Full HD schermen hebben in de praktijk een andere verhouding dan gemiddelde digitale foto. Misschien kan je op je fototoestel wel de resolutie gelijkzetten met resolutie van je scherm...
Als je een foto weergeeft op ware grootte, dan heb je geen kwaliteitsverlies bij de weergave. In veronderstelling dat je je scherm aanstuurt op native resolutie
In of uitzoomen van een foto geeft altijd kwaliteitsverlies.
Los daarvan: met extreem kleine dot pitch, is het voor het menselijk oog misschien niet eens meer zichtbaar.
En dan nog dit: Full HD schermen hebben in de praktijk een andere verhouding dan gemiddelde digitale foto. Misschien kan je op je fototoestel wel de resolutie gelijkzetten met resolutie van je scherm...