Nog maar eens prijsstijgingen (vanaf februari)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
noorman
Starter
Starter

* Ik protesteer tegen de NIEUWE prijsstijgingen van Telenet die er onder de vlag van vernieuwing komen!!!
Ze verhogen de prijs van de digicorder-huur & ook die van 'Whop' waaraan niks verandert (in mijn voordeel), ook niets aan de datavolume-limiet die eraan gekoppeld is! Terwijl er ons al jaren en jaren verteld wordt dat de kosten van data steeds maar dalen, dan zou ik aannemen dat dat 'beperkte' datavolume in prijs zou dalen, maar daarover hoor je helemaal niks!! Er zijn steeds enkel en alleen maar prijsSTIJGINGEN.
* Ik heb eens een rekening gemaakt i.v.m. die digicorder verhuur; dat is dus tot nu ook al een ware melkkoe gebleken; 8,70 Euro per maand = 104,40 Euro per jaar terwijl zo'n machine in aankoop hen zeker niet meer kost dan 50 Euro. Ze staat hier al meer dan zes jaar, dus betaalde ik er al meer dan 626 Euro voor!!!!
Waar zijn we mee bezig??
En dan durven die die prijs nog optrekken! Terwijl ze door hun software - die HEN net zoveel bedient als hun klanten (over de netwerkverbinding) - & die steeds maar 'zwaarlijviger' wordt ('Bloated' in 't Engels) onze machine steeds verder doen vertraging in de werking die ze voor ONS moeten doen!!
Er wordt aan die machines niks verbeterd of vernieuwd voor al dat geld tot het echt niet meer anders kan en dan zullen ze dat park eens gaan vervangen!!
Ondertussen zijn die prul-dingen dan al wel meer dan een DOZIJN keer terugbetaald!
* Ik heb genoeg van hun prijsstijgingen en zal die dan ook aanklagen bij de 'FOD Economie' (Federale Ombudsdienst). Bij Test-Aankoop heb ik ze al aangeklaagd, maar van daar komt er blijkbaar nu géén groepsactie hoewel ik er bij hen naar gevraagd heb.
Indien nodig schrijf ik de bevoegde Minister aan, maar die zal meer onder de indruk zijn als er vele van ons zouden een petitie indienen. Ik lees ook in de krant dat de toekomstvisie van Telenet er naast zit en de realiteit voorbij schiet en dat alle redenen die zij aanhalen om verder 'te investeren' OP DE KAP VAN HUN BESTAANDE KLANTENBASIS er met hun haren bij getrokken zijn en op drijfzand steunen.
Ik ga Telenet zelf ook aanschrijven met een klacht, dan kunnen ze zeker niet zeggen dat ze er géén ontvangen hebben.
* Vorig jaar hebben ze mij nog afgewimpeld met een nieuwe digicorder die ik niet ben gaan halen (omruilen) omdat ik er zeker van ben dat de door mij gemelde fout (probleem) afkomstig is van hun software, maar ze sturen liever hun klanten met een kluitje in het riet dan de zaken op te lossen door er over te spreken en ze effectief op te zoeken. Er zit trouwens al een grove fout in die software van toen die een heel grote ‘overhaul’ kreeg (enkele jaren terug), in de snelspoel-tool. Die heb ik in de eerste weken na de invoering van die nieuwe software (met nieuwe GUI) gemeld, maar daar is niks aan verandert! Ik heb het hen nochtans met hand en tand uitgelegd. Het betreft een redelijk eenvoudige rekenfout in de programmering.
Blijkbaar steken ze daar nadien geen 'rooie duit' meer in!!! [ik zeg die op deze manier omdat dit nog stamt van uit de periode dat Telenet in 'Hollandse' handen was].
Ik hoop dus dat er hier weer wat op gang komt; ik begrijp niet dat iedereen het nu maar op z'n beloop laat!
* Rippen ze ons nog niet genoeg, onder één hoedje spelend met hun grote 'concurrent' [laat me niet lachen] Belgacom (Oeps, Proximus)??
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Hier op het forum is het al vaker verteld. Koop dan zelf uw decoder, dat is veel goedkoper.
En dan nog dit :
in de periode dat de patatten duurder werden door slechte oogst, gingen de frieten ook de hoogte in.
Als het dan een keer goed ging, zag je de prijs zeker niet dalen.
Zo werkt het helaas nu eenmaal : zoveel mogelijk geld binnenrijven met een zo laag mogelijke kost.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

Als je niet akkoord bent is het beste weg gaan bij hen.
Zelf ben ik vorige week ook overgestapt, dat is de enige manier om zelf minder te betalen en om hen pijn te doen..
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Sylvester schreef:Hier op het forum is het al vaker verteld. Koop dan zelf uw decoder, dat is veel goedkoper.
Door de prijzenpolitiek van Whop en Whoppa is het altijd goedkoper om de eerste mee te huren (zit in uw whop(pa) contract).
Voor mijn 2e TV heb ik "TV met een kaartje".
Uitzondering is als je content bent met Basic Internet, daar is er geen korting voor TV/huur.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Inderdaad, overstappen is de beste oplossing. Geef je een andere provider meer klanten en kan deze beter concurreren. Plus je betaalt minder.
Wie heeft trouwens 200 Mbit nodig, volgens Telenet iedereen, maar in realiteit zowat niemand...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

noorman schreef:* Ik heb genoeg van hun prijsstijgingen en zal die dan ook aanklagen bij de 'FOD Economie' (Federale Ombudsdienst). Bij Test-Aankoop heb ik ze al aangeklaagd, maar van daar komt er blijkbaar nu géén groepsactie hoewel ik er bij hen naar gevraagd heb.
Indien nodig schrijf ik de bevoegde Minister aan, maar die zal meer onder de indruk zijn als er vele van ons zouden een petitie indienen
En wat ga je schrijven in je klacht... dat je er niet blij mee bent ? Een commercieel bedrijf is vrij z'n prijzen te verhogen, zelfs zonder enige verantwoording.

Trouwens Proximus verhoogt z'n tarieven, TV Vlaanderen verhoogt z'n tarieven, ... ik vrees dus dat je nog veel klachten kan maken. Als je echt iets wil bereiken is het veranderen van provider de enige oplossing (en vertel hen bij je opzeg duidelijk dat hun product te duur is).
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 146 keer
Provider

ddd schreef:Door de prijzenpolitiek van Whop en Whoppa is het altijd goedkoper om de eerste mee te huren (zit in uw whop(pa) contract).
Bij de Shakes was dat zo, maar sinds Whop en Whoppa er zijn is de pakketprijs ZONDER Digicorder exact 8,85 (sinds februari) eur lager dan de prijs mét Digicorder. Dus ook voor de eerste Digicorder heb je geen financieel voordeel bij huren.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

noorman schreef:* Ik protesteer tegen de NIEUWE prijsstijgingen van Telenet die er onder de vlag van vernieuwing komen!!!
Je protesteert helemaal niet, je zeurt alleen maar wat.

Straks, als je je Telenet-aanrekening krijgt, ga je ze braafjes betalen. Dat noem ik geen protest, dat noem ik hypocrisie.

Goedkoper is altijd te vinden:
http://www.bestetarief.be/
http://www.united-telecom.be/
http://www.edpnet.be/
http://www.dommel.com/
http://www.scarlet.be/
http://www.proximus.be
http://www.tv-vlaanderen.be/
exop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 27 keer

De beste manier om duidelijk te maken dat je niet akkoord bent is stemmen met je portefeuille en naar een andere provider overstappen.

Wat je ook kan proberen is eens een telefoontje doen met de opzegdienst bij Telenet, die geven al wel eens een korting voor een periode als je wil weg gaan.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

Dit zal ook niet veel veranderen hoor moest iedereen overstappen.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
JrCv
Plus Member
Plus Member
Provider

Avenger 2.0 schreef:Inderdaad, overstappen is de beste oplossing. Geef je een andere provider meer klanten en kan deze beter concurreren. Plus je betaalt minder.
Wie heeft trouwens 200 Mbit nodig, volgens Telenet iedereen, maar in realiteit zowat niemand...
Grappig was dat de persoon in de telenet winkel zei dat mijn huidig abonnement wel 5x trager is, dus als het al traag ging dat het nu nog trager zal zijn.
Bullshit uiteraard, want mijn lijn synct zo goed als even snel als mijn Whop abonnement en voor alle functies die ik gerbruik (surfen, netflix, ...) merk je daar niets van.
Natuurlijk proberen ze zo mensen die er niets van kennen te overtuigen dat je een internetlijn van 200mbit nodig hebt, want met al die apparaten in huis! Stel je voor dat je webpagina een halve seconde langer moet laden.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Overstappen is zinloos, niet doen ! Er heerst in Vlaanderen een duopolie.

De enige "bespaaroplossing" is downgraden.
Daar tref je hen veel harder mee dan op te stappen! ! ! Gans hun bedrieglijk verdienmodel is gericht op triple play !!

Doe zoals ik :
Neem basicinternet, telefoneer met een fritzbox, kijk tv via dvb-t en/of freesat en zie : een besparing van meer dan 500€ op jaarbasis !

Met dit bedrag doen mijn vrouw en ik jaarlijks iets leuks. Is veel verrijkender dan de "digibox" van Telenet!
raf1
Elite Poster
Elite Poster

lucdec schreef:Overstappen is zinloos, niet doen ! Er heerst in Vlaanderen een duopolie.
Ik betaal 35 euro voor onbeperkt internet. Bij Telenet zou ik dubbel zoveel betalen. Zeg je nu dat 35 euro per maand besparen zinloos is?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

raf denk je nu echt dat ze de verkooptarieven aan andere providers zo gaan laten, als ze veel klanten verliezen.
Mooiste vb is electriciteit !!!!

distriebutiekosten en zo netbeheerder eandis eandis onderdeel van electrabel.
Als je op de site van vreg dan vergelijkt zitten er zo geen grote verschillen op als je bij de verschillende aanbieders ieder keer de goedkoopste neemt.

Dus wat zal hier gebeuren ze gaan zeggen dat ze veel meer moeten tussenkomen voor de alternatieve providers en dat dit de kosten niet dekt en ze zullen wel hun verhoging krijgen.
En de alternatieve providers gaan hun tarieven niet meer kunnen houden en dus ook verhogen.
Als ze zeggen tegen de alternatieve providers je kan de zenders zelf niet meer samenstellen gewoon hetzelfde of bij ons, natuurlijk duurder in aankoop dus ook duurder voor de provider.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
JrCv
Plus Member
Plus Member
Provider

lucdec schreef:Overstappen is zinloos, niet doen ! Er heerst in Vlaanderen een duopolie.

De enige "bespaaroplossing" is downgraden.
Daar tref je hen veel harder mee dan op te stappen! ! ! Gans hun bedrieglijk verdienmodel is gericht op triple play !!
Dus volgens jou tref je hen harder door toch nog een dienst af te nemen en daarvoor te betalen, dan helemaal geen dienst af te nemen.
Vreemde redenering...
Ik betaal nu 49€ voor internet, televisie en telefonie + extra decoder en wat extra kinderzenders.
Bij telenet was dit na de prijsverhoging 67.5.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

JrCv schreef:Dus volgens jou tref je hen harder door toch nog een dienst af te nemen en daarvoor te betalen, dan helemaal geen dienst af te nemen.
Vreemde redenering...
Op zich is het niet zo vreemd... aandeelhouders kijken ook naar de ARPU (gemiddelde inkomsten per klant)... als jij dus gaat downgraden dan gaat die dalen en moet men al vijf klanten hebben die de verhoging wel betalen om hun ARPU nog maar hetzelfde te houden. Als je gewoon opstapt dan blijft hun ARPU namelijk even goed (maar ook dat zullen aandeelhouders wel niet fijn vinden).
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

De vraag is,of de eventuele overstapper zou kunnen leven met het beperkte tv aanbod,van Scarlet bijv.En of de internet snelheden,bij de persoon in kwestie op een aanvoordbaar level liggen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Ik volg even mee. Mijn madam is namelijk ook op zoek naar een alternatief voor televisie en eventueel internet. Ze heeft nu een abonnement bij Telenet voor digitale tv. Maar in het licht van de prijsstijgingen zou ze overwegen over te stappen naar een andere provider. En zo kwam voor haar Scarlet in beeld. Alleen kan je blijkbaar tegenwoordig niks apart meer nemen. Alles zit in een pack gegoten. En op die manier betaal je natuurlijk voor dingen die je nooit gebruikt.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
JrCv
Plus Member
Plus Member
Provider

fluppie schreef:De vraag is,of de eventuele overstapper zou kunnen leven met het beperkte tv aanbod,van Scarlet bijv.En of de internet snelheden,bij de persoon in kwestie op een aanvoordbaar level liggen.
Dat is inderdaad een overweging die je moet maken, voor mij was dit voldoende, voor andere mensen misschien niet.
Snelheid kun je op voorhand bekijken als die voldoende zal zijn.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

proximusboyke schreef:raf denk je nu echt dat ze de verkooptarieven aan andere providers zo gaan laten, als ze veel klanten verliezen.
Als het 50% goedkoper is en de prijs gaat 10% omhoog dan ben je nog steeds 40% goedkoper af.
Trouwens, sommige providers verhogen hun tarieven zo goed als nooit, integendeel, de tarieven voor DSL-lijnen dalen omdat ze kostengebaseerd zijn en gereguleerd door het BIPT. Ik ben sinds eind 2011 weg bij Telenet. Die 35 euro per maand is gedurende meer dan 50 maanden steeds gelijk gebleven.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 146 keer
Provider

Ik heb daarnet nog voor één van mijn kennissen Telenet TV opgezegd en alles naar Scarlet Trio gemigreerd. De medewerker die ik bij Telenet aan de lijn kreeg was heel vriendelijk en correct, en onderkende ook dat als je de extra features zoals meer zenders, Triiing, Yelo en gratis naar GSM's bellen niet nodig hebt, Scarlet een heel valabel alternatief kan zijn. Ze deed ook absoluut niet moeilijk over de opzegging en gaf correcte info. Als het goed is zeggen we het ook!
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

exop schreef:De beste manier om duidelijk te maken dat je niet akkoord bent is stemmen met je portefeuille en naar een andere provider overstappen.
Ja en neen, overstappen moet je vooral voor jezelf doen omdat je de goedkoopste prijs kan krijgen voor uw noden. Overstappen om een punt te maken bij de provider is redelijk zinloos. Daarvoor zijn er nooit genoeg overstappers om de provider pijn te doen, integendeel, dat zit gewoon ingecalculeerd in de prijsverhoging.
raf1 schreef:Ik ben sinds eind 2011 weg bij Telenet. Die 35 euro per maand is gedurende meer dan 50 maanden steeds gelijk gebleven.
Een gelijkaardig verhaal hier: de prijs is voor ons al 2 jaar tot op de cent hetzelfde gebleven. En dat terwijl men ook werkt aan de DSL technologieen de specificaties langzaam maar zeker verbeteren :)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

heel simpel gewoon producten van mijn Whop opgezegd. Enkel het internet behouden. Vaste telefonie naar VOIP en Digitale TV vervangen door Netflix. Gevolg: een besparing van mijn maandelijkse kosten, die ik nu kan gebruiken voor alle andere zaken die de hoogte worden ingejaagd door onze regeringen. Meer zinvolle tijd na het werk, minder stress en ik mis eigenlijk niets van wat er op tv is.
Ondertussen het gratis aanbod van Mobistar aan het testen. Ik heb nu (al of niet tijdelijk) terug tv zenders in huis om te bekijken. Betrap me erop dat ik niet eens kijk. Enkel als ik tijd heb een aflevering van een serie, het is al feest als ik een film bekijk. Beiden op het Netflix platform.

Of ik hier als kleine garnaal, Telenet pijn zal doen? Waarschijnlijk niet, het zal hen geen moer interesseren. Mochten er de komende maanden duizenden klanten hun producten aanpassen om minder te moeten betalen, dan zal dit wel weerklinken in de ivoren torens van Porter en co. Maar of ze er iets mee zullen doen? Waarschijnlijk niet. Het zal pas zo zijn, als klanten dit massaal gaan doen of het moment dat ze steeds meer en meer deurwaarders moeten aanstellen voor klanten die de dure tarieven niet meer kunnen betalen. Tegen dan zijn we wel 2020.

Onlangs een vragenlijst van Telenet toegestuurd gekregen. Deze naar eer en vermogen ingevuld.
680x0
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 13 keer

Vreemd dat het elders nog wel kan, meer voor minder geld...

http://tweakers.net/nieuws/107751/tele2 ... s-aan.html
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Voor zover ik weet is Tele2 uitsluitend beschikbaar in Nederland. Kan je niet vergelijken met de Belgische situatie (waar dit topic over gaat trouwens).
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Muziekbos schreef:heel simpel gewoon producten van mijn Whop opgezegd. Enkel het internet behouden. Vaste telefonie naar VOIP en Digitale TV vervangen door Netflix. Gevolg: een besparing van mijn maandelijkse kosten, die ik nu kan gebruiken voor alle andere zaken die de hoogte worden ingejaagd door onze regeringen. Meer zinvolle tijd na het werk, minder stress en ik mis eigenlijk niets van wat er op tv is.
Ondertussen het gratis aanbod van Mobistar aan het testen. Ik heb nu (al of niet tijdelijk) terug tv zenders in huis om te bekijken. Betrap me erop dat ik niet eens kijk. Enkel als ik tijd heb een aflevering van een serie, het is al feest als ik een film bekijk. Beiden op het Netflix platform.

Of ik hier als kleine garnaal, Telenet pijn zal doen? Waarschijnlijk niet, het zal hen geen moer interesseren. Mochten er de komende maanden duizenden klanten hun producten aanpassen om minder te moeten betalen, dan zal dit wel weerklinken in de ivoren torens van Porter en co. Maar of ze er iets mee zullen doen? Waarschijnlijk niet. Het zal pas zo zijn, als klanten dit massaal gaan doen of het moment dat ze steeds meer en meer deurwaarders moeten aanstellen voor klanten die de dure tarieven niet meer kunnen betalen. Tegen dan zijn we wel 2020.

Onlangs een vragenlijst van Telenet toegestuurd gekregen. Deze naar eer en vermogen ingevuld.
Telenet zal pas in actie schieten als ze nog 1 klant overhouden. :angel:
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Muziekbos schreef:heel simpel gewoon producten van mijn Whop opgezegd. Enkel het internet behouden.
Bij Whop heb je een combinatievoordeel van € 30,30. Whop opzeggen en enkel het internet (Fiber 100) behouden zou mij welgeteld € 7,40 besparen per maand (eigenlijk zelfs maar € 3,05, want ik heb momenteel nog een promo op Whop). Om dat kleine bedrag te sparen zou ik dan wel mijn vaste lijn en Triiing app kwijt zijn (dus gedaan met gratis bellen!) en geen tv meer hebben. Dat is het absoluut niet waard en dat weet Telenet ook.

Je kan ook overschakelen naar Basic Internet en tv apart, maar dan zit je met een magere 30 Mb/s en een nog lagere downloadlimiet van 100 GB. Overschakelen naar Belgacom is voor mij ook geen optie, toch zeker niet wat tv betreft. Tv van Telenet en internet en telefoon van Belgacom zou ook duurder uitkomen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer

De oplossing lijkt me duidelijk: vanuit de overheid dat soort koppelverkoop/lock-in verbieden, en ze de kortingen gewoon als prijsdaling per product laten converteren.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Sorry Noorman,

Ik heb zelfs moeite om die tekst waterval van jou te lezen. Maar ik denk dus dat je niet tevreden bent van de tarieven van je huidige provider.
Kijk wat er voordeliger is, splits desnoods je diensten. Je hoeft niet voor alle diensten bij één provider te blijven.

Ik heb zelfs (zoals velen onder ons hier) mijn ingaande en uitgaande gesprekken voor telefonie gesplitst. Ja, het is mogelijk. Ben je niet tevreden bij Telenet, geef ze dan de bons en zoek je heil verder.

Velen onder ons op dit forum zijn meer dan geneigd om je te helpen daar bij ;)
680x0
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 13 keer

Jack Daniels schreef:Voor zover ik weet is Tele2 uitsluitend beschikbaar in Nederland. Kan je niet vergelijken met de Belgische situatie (waar dit topic over gaat trouwens).
Klopt, ik wilde (nog) maar eens aantonen dat de Belgische ISP's alles opzettelijk duur en 'traag' houden. Elders in de wereld gaat de vooruitgang sneller EN goedkoper.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

680x0 schreef:Klopt, ik wilde (nog) maar eens aantonen dat de Belgische ISP's alles opzettelijk duur en 'traag' houden. Elders in de wereld gaat de vooruitgang sneller EN goedkoper.
Bedoel je daar TN en PX mee? Ondanks de verstikking, is er nog meer dan dat en in de toekomst, als de kabel open gaat, nog meer.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

nickz schreef:
Muziekbos schreef:heel simpel gewoon producten van mijn Whop opgezegd. Enkel het internet behouden.
Je kan ook overschakelen naar Basic Internet en tv apart, maar dan zit je met een magere 30 Mb/s en een nog lagere downloadlimiet van 100 GB. Overschakelen naar Belgacom is voor mij ook geen optie, toch zeker niet wat tv betreft. Tv van Telenet en internet en telefoon van Belgacom zou ook duurder uitkomen.
Ik heb gewoon ook mijn manier van internet (tv en bel) gebruik zodanig aangepast dat ik toe kom met de aangeboden limieten. Maar iedereen moet voor zijn eigen uitmaken wat men financieel kan/wil dragen.

Wat Telenet nu opnieuw doet is op geen enkele manier te verantwoorden (als normale mens). Enkel goed om de zakken te vullen ven de CEO en zijn kameraadjes. Ik blijf erbij met de huidige regeringsmaatregelen zullen meer en meer mensen in de problemen komen. Het enige wat men kan doen is pro-actief het bestedingspatroon aanpassen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

ITnetadmin schreef:De oplossing lijkt me duidelijk: vanuit de overheid dat soort koppelverkoop/lock-in verbieden, en ze de kortingen gewoon als prijsdaling per product laten converteren.
je stelling is natuurlijk juist, spijtig genoeg heeft diezelfde overheid het duopolie helpen ontstaan! Vlamingen zijn nu eenmaal te dom, te lui of te onverschiilig om hier snel nog verandering in te brengen :-(
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

wied schreef:
ITnetadmin schreef:De oplossing lijkt me duidelijk: vanuit de overheid dat soort koppelverkoop/lock-in verbieden, en ze de kortingen gewoon als prijsdaling per product laten converteren.
je stelling is natuurlijk juist, spijtig genoeg heeft diezelfde overheid het duopolie helpen ontstaan! Vlamingen zijn nu eenmaal te dom, te lui of te onverschiilig om hier snel nog verandering in te brengen :-(
Vlamingen zijn dom, lui of onverschillig, zou je niet beter zeggen Belgen, alsof de Walen zo veel slimmer zijn, eerder nog dommer.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer

Ja, maar vanwege het taalverschil vormen de walen eigenlijk een andere markt, en zit je met 2 afzetgebieden (eentje van 6 en eentje van 4 miljoen mensen), ipv 1 groot afzetgebied van 10 miljoen.
wied
Elite Poster
Elite Poster

@apestaart

een waalse minderheid die regelmatig een vlaamse meerderheid kan gijzelen! Rara wie de slimsten zijn :-D
marzman
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 20 keer

Ik zit zelf te denken over te stappen naar Scarlet. TV en telefonie heb ik niet eens nodig, maar met die erbij is het eigenlijk nog steeds een betere deal als Telenet. Ik kijk wel vrij veel streaming en moet dan wel data bijkopen bij Telenet (en een dag later weer opzeggen omdat het abonnementen zijn ipv blocks, ook een raar systeem). Overigens heb ik gewoon Basic internet, als je dan twee keer data bijkoopt ben je nog steeds goedkoper uit als met dat 150 GB abonnement en de snelheid van 30mbps is ruim voldoende om alles streaming te kunnen bekijken.

Het is inderdaad maf dat de limieten niet omhoog gaan en daardoor hun kosten. Klinkt logisch, en dat duurste abonnement waarbij je minder na hoeft te denken over hoe veel data je verbruikt kost voor alleen internet al 70 euro per maand. Als ze daar niet mee toekomen doen ze echt iets goed fout bij Telenet.
wied
Elite Poster
Elite Poster

of PX internet start + unlimited voor 35,00 € lijkt mij evenmin "hard to beat"...
marzman
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 20 keer

wied schreef:of PX internet start + unlimited voor 35,00 € lijkt mij evenmin "hard to beat"...
Dat is ook 100 GB per maand, Scarlet geloof ik 300 voor 39 en dan zit er telefonie en tv bij in.
wied
Elite Poster
Elite Poster

internet start voor 27,50 + 7,50 = 35,00 € voor UNLIMITED...
Bijlagen
Schermafdruk.png
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”