rule1: extern/wan tcp poort 50000 -> intern/lan tcp poort 80
rule2: extern/wan udp poort 10000 -> intern/lan udp poort 10000
De port forwarding voor rule1 (van de wan-tcp/50000 -> lan-tcp/80) werkt zonder enig probleem. Ook wanneer ik de wan poort verander is dit onmiddellijk actief.
Maar de udp traffiek van rule2 werkt compleet niet ook niet wanneer er enkel rule2 maar instaat. Van binnenuit getest en ik kan connecteren op udp/10000 als ik op de LAN zit. Dus ik ben zeker dat hij luistert.
Heeft er iemand een idee of er een reden is waarom dit niet zou werken? Is dat geen odnersteunde config van zo'n b-box?
De helpdesk begrijpt mijn vraag niet. Ik heb eerst meer dan een half uur moeten wachten. Toen ik eindelijk iemand aan de lijn had zei ze mij dat port forwarding enkel werkt wanneer het "tecnhisch profiel" aanstaat in je myproximus. Toen ging ze even iets nakijken en toen werd de lijn verbroken.

In zoverre ik daar een uitleg over vind op hun site gaat dat "technisch profiel" over wanneer je poort 80,443 of 23 wil forwarden naar een interne poort en dat is dus hier niet het geval. Trouwens als port forwarding niet zou werken dan zou ook mijn rule1 niet werken.
Wat ik ook al heb geprobeerd is het IP van het device op de LAN in de DMZ instelling te zetten. Maar ook dan werkt het niet.
Alle hulp of tips zijn welkom.