port forwarding geeft problemen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gert_63
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik heb een b-box3 waar ik port forwarding van WAN->LAN zou moeten openzetten voor 2 poorten
rule1: extern/wan tcp poort 50000 -> intern/lan tcp poort 80
rule2: extern/wan udp poort 10000 -> intern/lan udp poort 10000

De port forwarding voor rule1 (van de wan-tcp/50000 -> lan-tcp/80) werkt zonder enig probleem. Ook wanneer ik de wan poort verander is dit onmiddellijk actief.

Maar de udp traffiek van rule2 werkt compleet niet ook niet wanneer er enkel rule2 maar instaat. Van binnenuit getest en ik kan connecteren op udp/10000 als ik op de LAN zit. Dus ik ben zeker dat hij luistert.

Heeft er iemand een idee of er een reden is waarom dit niet zou werken? Is dat geen odnersteunde config van zo'n b-box?

De helpdesk begrijpt mijn vraag niet. Ik heb eerst meer dan een half uur moeten wachten. Toen ik eindelijk iemand aan de lijn had zei ze mij dat port forwarding enkel werkt wanneer het "tecnhisch profiel" aanstaat in je myproximus. Toen ging ze even iets nakijken en toen werd de lijn verbroken. :bang:

In zoverre ik daar een uitleg over vind op hun site gaat dat "technisch profiel" over wanneer je poort 80,443 of 23 wil forwarden naar een interne poort en dat is dus hier niet het geval. Trouwens als port forwarding niet zou werken dan zou ook mijn rule1 niet werken.

Wat ik ook al heb geprobeerd is het IP van het device op de LAN in de DMZ instelling te zetten. Maar ook dan werkt het niet.

Alle hulp of tips zijn welkom.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Geblokeerde poorten Proximus
Proximus schreef: De volgende poorten zijn geblokkeerd en kunnen niet worden geopend:
  • Poort 25 voor het TCP-protocol (gesloten voor inkomend en uitgaand verkeer)
  • Poort 135 voor het UDP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
  • Poort 445 voor het TCP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
  • Poorten 1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2283, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081, 9000
  • Sommige poorten met een nummer hoger dan 1024
    Poorten waarvan het nummer hoger is dan 1024 zijn soms open, soms gesloten: dit hangt af van de virussen, misbruiken en dreigingen van het moment.
Mogelijks is de laatste regel van toepassing, kan het wel niet testen wegens geen Proximus verbinding.
Afbeelding
Gert_63
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

OK, dat is nuttige info!

Heb even wat testen gedaan met aan aantal andere wan poorten voor rule2.
Ik heb udp/50000, udp/50001, udp/10001, udp/1023, udp/1001 geprobeerd. Maar ze werken allemaal niet op udp.

Iemand een idee wat ik nog kan doen? Het lijkt alsof udp traffiek gewoon helemaal niet wordt toegelaten. Maar ik heb geen andere udp poort daar lokaal om het mee te testen.

We hebben een bbox2 modem bij een andere klant en daar werkt die conig gewoon zonder probleem. Ik zou denken als ze poorten dynamisch sluiten dat toch voor alle bboxen doen, niet?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”