VPN - BBOX3

jollito
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 7 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer

VPN - BBOX3

Berichtdoor jollito » 25 Jan 2016, 14:30

Hallo,

Heeft er iemand een procedure om een VPN geconfigureerd te krijgen met de laatste nieuwe modems van Proximus ?
Ik heb dit in orde gekregen met Telenet, maar daar zit je eigenlijk zo goed als met een vast IP adres (of kan je het nog opzoeken via "mijntelenet.be")
Graag zou ik weten hoe dit werkende te krijgen via Dyndns of iets dergelijks (moet niet gratis zijn).

Ik ben geen kenner op dit gebied, dus hoe meer details hoe beter :-)

Alvast bedankt !

Jollito

flupke19
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 96 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: VPN - BBOX3

Berichtdoor flupke19 » 26 Jan 2016, 10:13

als je gewoon een VPN link vanop je PC (met een VPN client) naar een VPN-server wil opzetten, hoef je niets te doen aan de b-box3; die is transparant voor VPN traffic.
Als je wil dat je gateway de VPN-tunnel opzet (en de LAN-poorten al in de VPN zitten) dien je een business oplossing van Proximus te nemen die dan bvb een Technicolor TG670 komen installeren die zelf een L2TP tunnel kan opzetten. Maar die functionaliteit heeft de b-box3 niet.

jollito
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor jollito » 26 Jan 2016, 19:25

Bedankt voor het antwoord.
Misschien heb ik me wat verkeerd uitgedrukt, het gaat me eigenlijk vooral over het feit dat bij Proximus het IP adres dagelijks verandert.
Bij Telenet kan je via "mijntelenet.be" telkens je WAN IP te weten komen wat natuurlijk nodig is om een connectie te kunnen maken naar je VPN, maar hoe gaat dit dan in z'n werk bij Proximus ?
Bestaat daar ook zoiets waar je je WAN IP mee kan checken ? Ik dacht dat je dan een soort Dyndns oplossing moest gebruiken.
En daar ken ik niks van :-)

lacer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 127 keer
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer

Berichtdoor lacer » 30 Jan 2016, 12:15

https://www.iplocation.net/find-ip-address
http://whatismyipaddress.com/
https://www.whatismyip.com/

Dat zijn de eerste 3 hits als ik zoek met Google op "what is my ip"
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04

jackho
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 276 keer
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer

Berichtdoor jackho » 30 Jan 2016, 12:52

bij mij verandert dat wan ip adres in ieder geval toch niet dagelijks.

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 217 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: RE: Re: VPN - BBOX3

Berichtdoor nickz » 30 Jan 2016, 13:11

lacer schreef:https://www.iplocation.net/find-ip-address
http://whatismyipaddress.com/
https://www.whatismyip.com/

Dat zijn de eerste 3 hits als ik zoek met Google op "what is my ip"

Daar is hij dus niets mee als hij vanop een andere locatie het IP-adres van zijn thuis te weten wil komen om een VPN-verbinding te maken.

@TS: je kan inderdaad een account aanmaken bij DynDNS. De accountgegevens kan je dan ingeven op je b-box 3 modem, die dan regelmatig verbinding zal maken met de DynDNS server, zodat je huidige IP-adres daar steeds gekend is. Van DynDNS krijg je dan een hostname die steeds verwijst naar dat IP-adres en die je dus kan gebruiken in je VPN client.

Ik geloof wel dat het niet meer mogelijk is om een gratis account aan te maken bij DynDNS, maar ik dacht dat de b-box ook enkele andere (gelijkaardige) diensten ondersteunt. Zelf kan ik het niet nakijken, aangezien ik Telenet heb, maar je kan dit vinden op de configuratiepagina van je b-box modem.

Verstuurd vanaf mijn SGP312 met Tapatalk

hitech2207
Starter
Starter

Berichtdoor hitech2207 » 30 Jan 2016, 14:43

Beste,

Je kunt een Dyndns account aankopen voor 40euro per jaar of als je het nog voor 1 februari doet voor 30euro met deze promocode: "DYN25"

Dit in je B-Box 3 invoeren, port forwarden naar u pc voor VPN PPTP in je modem ==> klaar is kees.. maar dan is u pc uw VPN host

Of je kunt een aparte VPN router kopen en uw B-Box 3 in bridge zetten en de nieuwe VPN router doet alles (zoals in mijn recente post is beschreven)

jollito
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor jollito » 30 Jan 2016, 16:53

Thanks voor de Dyndns reacties, dat whatsmyip kan ik uiteraard niks mee aanvangen.
Ik heb nu een Telenet connectie, waar ik een Raspberry PI als VPN server succesvol in gebruik heb, maar ik ga nog zo eentje bij m'n broer installeren op een Proximus connectie, vandaar m'n vraag.

'k Zal me zo een Dyndns account aanschaffen en wat beginnen testen.

Nogmaals dank !

Jollito

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 217 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Berichtdoor nickz » 30 Jan 2016, 18:10

Het is niet echt nodig om € 30 / € 40 per jaar te betalen voor DynDNS aangezien de b-box ook andere diensten ondersteunt die gratis zijn!

Afbeelding

hitech2207
Starter
Starter

Berichtdoor hitech2207 » 30 Jan 2016, 18:14

nickz schreef:Het is niet echt nodig om € 30 / € 40 per jaar te betalen voor DynDNS aangezien de b-box ook andere diensten ondersteunt die gratis zijn!

Afbeelding

Keuze van Dns service voor dynamische ip is natuurlijk vrij, ik zeg voor me zelf DynDns omdat ik deze al jaren gebruik en simpel van gebruik vind en zeer stabiel.

Anderen ken ik niet meteen..

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”