Macbook

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb een volgend probleem.

Mijn toetsen van d tot l werken niet optimaal meer.
De ene moment gaan ze, de andere dan weer niet en soms moet ik bv 20keer of soms meer duwen eer de d verschijnt.

Ik heb die mabook binnen gestoken bij een repairshop, die hebben de macbook volledig opgekuist en die had ook een kabeltje moeten solderen die vh toetsenbord naar het scherm gaat en die hebben uiteraard de toetsen en onderaan ook de boel volledig opgekuist. De 1ste dag de eerste uren werkte alles terug perfect maar nu dag 2 na heel wat uurkes vandaag is het weer hetzelfde probleem.
Wat ook soms eens kan gebeuren dat is als ik typ en dus we snel typ dat er soms eens vertraging opzit, ik zeg wel dat gebeurt soms eens.

De andere letters die werken wel nog heel goed, raar dat ik dit alleen voor heb van de d tot de l en dat het de ene moment weer effe werkt en nadien weer niet en dat ik 20 keer of meer moet gaan duwen eer de d of l of k verschijnt.

Toetsenbord kapot? Want ik zegde nog tegen die kerel vd repairshop; stel dat ik dat terug voor heb en dat is helaas het geval dan zegde die er zal een nieuwe toetsenbord moeten geinstalleerd worden.
Is dit zo of kan dat zijn dat er ergens een software stukje weg is en vervelend doet omdatk ik soms ccleaner gebruik om de macbook soms eens wat sneller te maken als die iets trager begint te gaan?
Of ligt het probleem nog aan wat anders? Te koud, te warm de macbook?

Want dat is allemaal niet goedkoop natuurlijk.
279 euro voor een nieuw toetsenbordje en ik heb al 49 euro moeten extra betalen voor dat solderen, maak de rekening maar, maarja, als dat niet anders kan tja........

Ik heb wel een extern toetsenbord liggen die er perfect mee werkt en dat werkt dan wel perfect maarja, dat is geen doen omdat ik altijd in de zetel tokkel dan is zo'n extern toetsenbord moeilijk en niet leuk om te gebruiken.

En nu aant einde van mijn post gaat het weer al 10min goed,lol. Bizar.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Tja, in een overpriced macbook gaan nu eenmaal overpriced vervangonderdelen. Maar dat was je vraag niet zeker? Als die herstelling niet goed gedaan is zou ik gaan klagen bij de winkel die dat gedaan heeft hé
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vermoed dat dit over een oude MacBook gaat ? Dan is het inderdaad zo dat je voor jezelf de rekening moet maken. Je MacBook zal al enkele jaren oud zijn en dan is 250eur echt veel geld.

Misschien beter om online een toetsenbord te kopen (50 EUR max.) en zelf te vervangen ? Daar is normaal niks te solderen aan.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Iets meer info over je type macbook en de leeftijd ajb? Dank je
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Midden 2012 zou die macbook zijn, ik heb die dacht ik gekocht in maart-april 2013.
Die heeft natuurlijk extreem veel uren opengestaan, dat ding staat meer dan 8 uren per dag open en een dag zoals vandaag zelfs meer dan 8 uren.
Beetje internet verslaafd ik weet het haha.

De persoon in de repairshop had me al gezegd dat de kans vrij groot is dat het toetsenbord niet meer oke zou zijn maar ik vroeg kan je eerst eens de boel uitkuisen en opkuisen en de eerste uren ging het nog goed maar dag 2 na een aantal uren begon het opnieuw. Dusja, dat ding is vanbinnen en vanbuiten uitgekuist en opgekuist.

Nu is het weer zo , de ene moment gaat het wel en kan ik normaal typen en de andere moment gaat het weer niet en het gaat hem telkens om dezelfde letters van d tot l, nooit de andere letters.

Dat van dat solderen was er dus een kabel in de macbook die aan een leien draadje hangde, daarmee hebben ze dat moeten solderen, was iets belangrijks omdat het verbonden was vh toetsenbord naar het scherm.

Als ik een nieuw toetsenbord wil dan zou ik nu nog 179 euro moeten betalen. Ikzelf heb nikske verstand van zoiets zelf te doen dus ik kom daar ook niet aan. Dus de vraag is is dat toetsenbord op een bepaalde plaats aan het vergaan of kan het probleem nog aan iets anders liggen dan?
Die vd repairshop denkt dat het een nieuw toetsenbord zal worden maarja, die kunnen zeggen wa ze willen dus daarmee ben ik eens aan het rondvragen nu wrm het alleen de letters d,f,g,h,j,k,l zijn die soms onbetant doen en de andere nooit? En wrm het de ene moment zoals nu wel goed gaat en dan opeens als ik bv op de d duw dat die dan geen zin in heeft en dat ik soms 15-20 keer of meer moet gaan duwen eer de d tevoorschijn komt?
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Iceke; ik heb al heel mijn leven windows laptops gehad en windows pc's; de miserie dat ik daar mee heb gehad in al die vele jaren dat is nog niks vergeleken met wat ik nu de 1ste keer voor heb met een toestel van Apple. Dat ding staat hier extreem veel uurkes open.
Bij vele mensen staat dat mss max 4 uren per dag open en int weekend mss iets langer maar bij mij staat dat ding bijna een hele dag open, vanaf ik opsta tot dat ik slapen ga , staat alleen eens af als ik toch eens weg moet of als ik iets ga gaan eten.
Zoals vandaag; die macbook zal ong 12tal uren openstaan vandaag.

Ik merk dat nu ook bij mijn auto van nu en mijn vorige; bij mijn vorige legde ik jaarlijks veel meer kilomters af en nu veel minder, resultaat? Dat ik met de vorige wagen sneller kosten aan had door meer km's op de teller te staan had, nu een pak minder km's en nog nikske kosten aan gehad buiten de normale zaken.

Natuurlijk heeft de macbook ook wel eens int vocht gestaan dus als het hier koud is dan voelde dat en haarkes vd hond en kruimels (maar dat is allemaal opgekuist nu).
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

@Eekhoorn: laat u toch niet vangen aan zo een kinderlijke jaloezie opmerking :-D
Als het hem nix kon schelen, zou hij ook zo niet reageren, punt. TS heeft er overigens ook nog eens geen hol aan, dus top antwoord van Iceke.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

Eekhoorn schreef:dus daarmee ben ik eens aan het rondvragen nu wrm het alleen de letters d,f,g,h,j,k,l zijn die soms onbetant doen en de andere nooit?
De toetsen van een toetsenbord zijn allemaal schakelaars, en zijn aangesloten als een matrix. Mss nog best te vergelijken met de cellen in Excel, waar elke cel (=toets) in een rij en een kolom staat. Die rijen en kolommen zijn dan aangesloten aan de keyboardcontroller chip. Als je een toets indrukt (= schakelaar sluit), dan voelt die chip dat je rij x met kolom y verbonden hebt en weet dus wlke toets je juist hebt ingedrukt.
Nu zitten dus dfghjk en l allemaal in dezelfde rij (en verschillende kolom). En nu lijkt het dat juist die ene rij niet meer goed functioneert en alle andere rijen dus nog wel.

Dat kan dus liggen aan het printbaantje van die rij naar de keyboardcontroller chip, of een slechte soldering van dat printbaantje naar die chip. Die printen zijn meestal flexibele printen die op hun uiteinde in een connector geschoven worden op het moederbord. Waarmee het bijvoorbeeld ook zou kunnen liggen aan die flexprint die geknakt werd waardoor de printbaan van die rij gescheurd is.
Maar het kan evenzeer een slechte verbinding van die flexprint in zijn connector zijn, en in dit laatste geval kan het gewoon volstaan om die flexprint uit de connector te halen, contacten eens oppoetsen en terug insteken. Dat kan je alvast vragen aan die technieker, of hij die connectie van de keyboard print naar het moederbord eens uit- en terug ingestoken heeft en zoniet hem dat toch nog eens laten doen. Maar aangezien de fout ook nog elders dan aan het toetsenbord zelf kan liggen, zou ik voorzichtig zijn met dat te laten vervangen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Dafke schreef:@Eekhoorn: laat u toch niet vangen aan zo een kinderlijke jaloezie opmerking :-D
Als het hem nix kon schelen, zou hij ook zo niet reageren, punt. TS heeft er overigens ook nog eens geen hol aan, dus top antwoord van Iceke.
Je leest blijkbaar niet goed. ik gaf 2 oplossingen.
1. ben niet gierig en koop een nieuw toetsenbord
2. ga terug naar de hersteller en klaag dat zijn oplossing niet goed was

en om er dan toch een polemiek van te maken, een macbook is niet degelijker dan een vergelijkbare notebook van een ander merk
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

iceke schreef:
Je leest blijkbaar niet goed. ik gaf 2 oplossingen.
1. ben niet gierig en koop een nieuw toetsenbord
2. ga terug naar de hersteller en klaag dat zijn oplossing niet goed was
Het probleem is dat ik al niet zou weten wat ik moet kopen dat erin past en laat staan hoe ik dat er moet gaan insteken, ken ik niks van.

Dan ben ik nu nog niet zeker dat het aan het toetsenbord zal liggen, die van de repairshop zegde dat maar stel je maar voor dat ik dat doe een nieuwe laat steken en ik heb dat probleem dan nog , ppfpff.
De man vd repairshop had meteen gezegd om een nieuw toetsenbord te steken maar ik wilde dit niet, ik wilde eerst eens zien of dat mss toch kon opgelost raken door de boel eens grondig te laten uitkuisen maar helaas, dat heeft niet geholpen. Nu is het wel zo dat de prijs hetzelfde blijft.

99 euro moest ik sowieso betalen. 279 voor alles dus (nieuw toetsenbord en controle en uitkuisen).
Dus ik heb die 99€ uiteraard al betaald, dus ik zou dan nog 180 euro moeten betalen als ik een nieuwe laat installeren.
Mijn grootste schrik is dat als ik een nieuwe dus laat steken dat dat uiteindelijk dan niet het probleem zou zijn, dan sta ik der mooi te staan, ppff.
Als het hier weer te erg word mss voor de moment een extern toetsenbord dan maar gebruiken.
Voorlopig is het wel nog zo erg nog niet als de vorige keer met de letters maar dat zal een kwestie van tijd zijn.

Als ik nog eens een macbook koop mss toch eens die extra garantie van 3j bijnemen.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Een extern toetsenbord gebruiken is zeker geen optie?
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Eekhoorn schreef: Het probleem is dat ik al niet zou weten wat ik moet kopen dat erin past en laat staan hoe ik dat er moet gaan insteken, ken ik niks van.

Dan ben ik nu nog niet zeker dat het aan het toetsenbord zal liggen, die van de repairshop zegde dat maar stel je maar voor dat ik dat doe een nieuwe laat steken en ik heb dat probleem dan nog , ppfpff.
De man vd repairshop had meteen gezegd om een nieuw toetsenbord te steken maar ik wilde dit niet, ik wilde eerst eens zien of dat mss toch kon opgelost raken door de boel eens grondig te laten uitkuisen maar helaas, dat heeft niet geholpen. Nu is het wel zo dat de prijs hetzelfde blijft.

Als ik nog eens een macbook koop mss toch eens die extra garantie van 3j bijnemen.
Als je een winkel binnenstapt leg je je vertrouwen in hun handen, ja toch ?
Waarom volg je hun advies dan niet ? Zij hebben waarschijnlijk meer ervaring met dat soort dingen dan alles wat hier bij elkaar geluld wordt :angel:
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Omat ik een stoot ben tegen gekomen in de mediamarkt, ge kunt u dat gewoon niet voorstellen wat voor gangsters dat zijn.

De beste service is bij coolblue.
De meeste andere zijn maar kak.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

kunt ge met de hersteller niet overeenkomen dat hij toetsenbord vervangt en mocht blijken dat het geen oplossing is, dat hij dit dan kosteloos terugneemt? (zijn werkuren zal je echter wel dienen te betalen, lijkt me)
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Moest er zoiets bestaan als een toetsenbord die je over je macbook toetsenbord kan aanklikken dat zou mss een oplossing zijn want ik heb hier een externe toetsenbord en die werkt wel perfect; nadeel? Te groot en zwaar als ik dat op de macbook leg en ervoor leggen is geen optie want dan heb ik plaats te weinig, macbook ligt altijd op de schoot, zo in de zetel voetjes op de poef ;).

Ik heb het nu ook weer voor , irritant zeg, de ene moment goed de andere moment weer diezelfde kakletters niet meewilen.
Ik zie wel wat ik ga doen. Tis nu niet dringend ook, eerst eens goed nadenken voor ik een beslissing neem.

Ik zou ne kenner moeten vinden e die me meer raad kan geven of die denkt wat het probleem zal zijn en of die vd repairshop gelijk zal hebben of niet.
Die 279 euro kan mij zo nog niet schelen, ik heb het meeste schrik dat dat mss dan toch het probleem niet zou zijn en dat ik dan nog eens extra mag betalen, dan heb ik al een nieuwe halve macbook gekocht snap je, dat is natuurlijk ook de bedoeling niet.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Kun je je macbook niet laten repareren in de Apple Store in Brussel of een officiële Apple dealer?
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

johan.devos schreef:Kun je je macbook niet laten repareren in de Apple Store in Brussel of een officiële Apple dealer?
Dan betaalde u sowieso blauw e :-).
Alleeja, dat denk ik toch.
Ik heb geen garantie meer. En iets in een Apple store laten herstellen kost volgens mij nog een stukske meer.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
Bedankt: 114 keer

Ja, maar dan weet je wel dat het probleem effectief opgelost geraakt. En je hebt op de herstelling zelf een garantie.

Dat gezegd zijnde, een kapot toetsenbord wordt 9/10 een nieuwe top case en dat kost wel wat geld.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Design heeft zo zijn prijs...

Bij veel laptops is het keyboard in 10 minutjes gewisseld (of qwerty wisselen naar azerty,...).
Een paar schroefjes/schuivertjes lossen, keyboard uitliften, kabeltje uitpluggen, nieuw kabeltje en keyboard erin en vastzetten...

Bij al onze laptops is het toetsenbord na 2-4 jaar aan vervanging toe en tot nu toe altijd in garantie (Dell Latitude met 5 jaar garantie)

Van een BMW weet je ook op voorhand dat het onderhoud en onderdelen duurder zijn dan van een Mazda.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Bij iPads en iPhones krijg je korting bij omruiling voor een nieuw model. Maar bij deze modellen herstelt de Apple Store niet, geen idee hoe dat bij een MacBook zit.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
Bedankt: 114 keer

Omruilingen zijn enkel voor iDevices en Watch. Computers worden gewoon hersteld.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Eekhoorn schreef:
johan.devos schreef:Kun je je macbook niet laten repareren in de Apple Store in Brussel of een officiële Apple dealer?
Dan betaalde u sowieso blauw e :-).
Alleeja, dat denk ik toch.
Ik heb geen garantie meer. En iets in een Apple store laten herstellen kost volgens mij nog een stukske meer.
De kans is ook groot dat ze kennis hebben van een slechte batch waar meerdere dit probleem hebben en je kosteloos geholpen word.
Dat van dat solderen was er dus een kabel in de macbook die aan een leien draadje hangde, daarmee hebben ze dat moeten solderen, was iets belangrijks omdat het verbonden was vh toetsenbord naar het scherm.
Hier heb ik mijn bedenking bij. En de kans is dan ook groot dat je macbook niet eens is opengedaan.
Omat ik een stoot ben tegen gekomen in de mediamarkt, ge kunt u dat gewoon niet voorstellen wat voor gangsters dat zijn.
Mediamarkt is geen repairshop maar een dozenschuiver.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Ze hadden ook gezegd dat ik met vocht/waterschade zat dus ze liegen volgens mij niet hoor want ik had er 1-2 dagen ervoor eens met perslucht opgezeten omdat ik zo hoopte door het vuil wat uit te blazen en dat het terug zou gaan maar helaas, zo'n perslucht gebruik ik niet meer want daardoor zat ik dus met vocht/waterschade. Ik zal u ook zeggen waarom; die kerel vroeg mij dat van is er water/vocht schade ofzo ik zeg neen niet dat ik weet, ik had mij van den domme gehouden maar zie, die zegde me dat dan van der was vocht/waterschade aangetroffen onderaan het toetsenbord zegde em.
Dat kunnen die mannen niet maken dat ze uiteindelijk niks zouden gedaan hebben aan je toestel.
Het is ook een repairshop in Gentbrugge waarvan ik toch nog geen klachten van heb gehoord.

Soit; nu snap ik er werkelijk geene jota meer van ze; dus ik had het probleem opnieuw voor nadien en dat de letters niet mee wilden en nu wonderbaarlijk al wil ik wel nog niet te luid roepen maar nu opeens is alles terug oke? Wtf, kom dat nu tegen zeg.
Ik heb wel in een instelling in de macbook naar toetsenborden gegaan en daar stond het op belgisch, ik heb het eens naar frans gezet, ik kan niet geloven dat dat het probleem zou opgelost hebben maar de vraag is dan hoe kan dat nu dat die letters nu wel toppie werken? Ze werken als toen ik de macbook de 1ste dag gekocht heb, het spookt hier toch ze. Of zou die instelling naar frans er mss toch iets mee te maken hebben en dat het probleem softwarematig was/is en bv ccleaner iets weggedaan heeft dat niet mocht?

Ik ben benieuwd nu of het zo gaat blijven, des te beter voor mij natuurlijk, ik spaar me 180 lappen uit.

Als ik nu zie dat alle letters steengoed werken nu dan blijkt dus dat het toetsenbord niet kapot is e.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

softwarematig kan blijkbaar ook. Zeker omdat je voordien aanhaalde dat er soms een trage reactie was bij toetsaanslagen. Ccleaner is dan toch niet zo heilzaam. :-o
zo'n perslucht gebruik ik niet meer want daardoor zat ik dus met vocht/waterschade.
Denk het niet. Zo een persluchtbus is droge lucht, alleen word deze vochtig als je de bus verkeerd houdt. En die paar keer kunnen niet zo veel schade aanrichten dat er van vochtschade gesproken kan worden. Die bussen zijn ervoor ontworpen trouwens. Mogelijk heb je er frisdrank op gemorst en is dat de oorzaak van de schade ??
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

mailracer schreef:softwarematig kan blijkbaar ook. Zeker omdat je voordien aanhaalde dat er soms een trage reactie was bij toetsaanslagen. Ccleaner is dan toch niet zo heilzaam. :-o
zo'n perslucht gebruik ik niet meer want daardoor zat ik dus met vocht/waterschade.
Denk het niet. Zo een persluchtbus is droge lucht, alleen word deze vochtig als je de bus verkeerd houdt. En die paar keer kunnen niet zo veel schade aanrichten dat er van vochtschade gesproken kan worden. Die bussen zijn ervoor ontworpen trouwens. Mogelijk heb je er frisdrank op gemorst en is dat de oorzaak van de schade ??
Ik zal de bus wel fout gebruikt hebben :-).

Tot nu toe werkt hier alles steengoed, onvoorstelbaar toch.
Nu weetk toch al dat het toetsenbord niet kapot is en dat het probleem elders ligt.

Ben benieuwd nu of het zo zal blijven nu.

Ik gebruikte ccleaner omdat de macbook traag ging, toen ik de cache aanduide en de boel ermee opkuiste opeens was de macbook weer zeer snel.
Als ik natuurlijk dat opnieuw zou voorhebben binnen x tal tijd tja ik moet daar toch iets meedoen? Niemand wil toch dat z'n toestel te traag gaat?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Ik heb mij een stofzuiger met blaasfunctie aangeschaft, een Nilfisk Bravo. Dat is zowat het enige model onder de huishoudelijke stofzuigers dat nog zo'n functie heeft (vroeger kwam dat meer voor herinner ik mij, o.a. ook bij Miele).

Heel handig om stof uit het toetsenbord en de ventilatie-openingen van mijn laptop en tal van andere apparaten te blazen. Je kan er ook luchtmatrassen mee opblazen (speciaal opblaasmondstuk is meegeleverd) en er zelfs een barbecue mee in gang krijgen :lol:

Het spaart ook de kost van flessen perslucht uit, want die kosten toch al gauw een tiental euro en zijn relatief snel leeg vind ik.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

nickz schreef:Ik heb mij een stofzuiger met blaasfunctie aangeschaft, een Nilfisk Bravo. Dat is zowat het enige model onder de huishoudelijke stofzuigers dat nog zo'n functie heeft (vroeger kwam dat meer voor herinner ik mij, o.a. ook bij Miele).

Heel handig om stof uit het toetsenbord en de ventilatie-openingen van mijn laptop en tal van andere apparaten te blazen. Je kan er ook luchtmatrassen mee opblazen (speciaal opblaasmondstuk is meegeleverd) en er zelfs een barbecue mee in gang krijgen :lol:

Het spaart ook de kost van flessen perslucht uit, want die kosten toch al gauw een tiental euro en zijn relatief snel leeg vind ik.
Ik heb te luid geroepen, nu opeens na veel veel uren is het terug van datte.
Nu opeens weer hetzelfde, ggrr.

Ik ga dat binnenkort eens bekijken watk dermee ga doen, nu geen zin in.
Mss toch meteen nieuw toetsenbord laten steken en dan duimen dat dat effectief het probleem zal geweest zijn.
Ik en geluk da bestaat toch ook nooit, voor het ongeluk geboren en wees gerust, dit is slechts een kleinigheid vd miserie die ik al met van alles en nog wat heb gehad, altijd maar kosten hebben en moete betalen,ppff.

En ik zit mee ne maat te chatten enzo en nu gaat het weer goed, dan soms effe niet, strange dus. Nog nooit zoiets meegemaakt en mijn harens komen der echt recht van.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

nickz schreef:Het spaart ook de kost van flessen perslucht uit, want die kosten toch al gauw een tiental euro en zijn relatief snel leeg vind ik.
Idd, maar een compressor kost nu ook geen fortuin meer hé. Om daarvoor dan op andere vlakken van uw stofzuiger te moeten inboeten. Je keuze wordt er alvast serieus door beperkt.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

CCleaner is niet de way to go op OS X, je gebruikt beter CleanMyMac3, heel tevreden van.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

selder schreef:CCleaner is niet de way to go op OS X, je gebruikt beter CleanMyMac3, heel tevreden van.
Ik heb ccleaner eraf gezwierd. Ik heb dat van u genomen. Vraagske; zit er een verschil in tussen de gratise en de betalende? Ik veronderstel die gratise maar voor x tal tijd te gebruiken zal zijn?

De miserie met die letters is er weer ze, om gek van te komen,ppfff, strontboel zeg.

Kga het hierbij laten, ik moet eens goed nadenken nu wat ik ga doen, wat het beste zal zijn.
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 233 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Wel vreemd dat je het plots had opgelost door de keyboard layout aan te passen.

Dus het probleem is toch niet softwarematig aangezien het nu weer opgelost is ?
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

BertG3 schreef:Wel vreemd dat je het plots had opgelost door de keyboard layout aan te passen.

Dus het probleem is toch niet softwarematig aangezien het nu weer opgelost is ?
Tis weer omzeep en tsteekt tegen.
Den ene moment gaat het en dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet, om gek van te worden.
Aan wat ligt dat dan? Als een toetsenbord kapot is hoe komt dat dan dat de ene moment je wel weer x tal tijd kan verder typen zonder probleem?

Dat is dus om gek van te komen. Mijn 1ste zin dat ik hier nu typte was weer en de 2de ook nog en de 3de nu en deze hier nu alles oke,roffll. :bang:

Ik wil dat wel doen ze een verlicht toetsenbord kopen en zelf proberen indoppen maar de vraag is welke is compatibel met mijne macbook + het moet ook dus een verlicht toetsenbord zijn. Waar koop je zoiets dan?
En de schrik blijft dan ook nog van ligt het echt wel aan het toetsenbord, ik zie nu 3 zinnen verder nu en nu ist weer wel goed, grrmmppff.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Volgens mij is het een slecht contact ergens in dat toetsenbord. Zoals eerder gezegd is het niet toevallig altijd dezelfde rij met toetsen die problemen geeft. De reden dat het soms wel werkt en soms niet, is omdat je natuurlijk fysieke bewegingen uitvoert op het toestenbord, waardoor je het probleem soms verhelpt, maar ook weer terug veroorzaakt. Zoek gewoon de juiste service en parts guide van jouw toestel eens op, en als het een makkelijke klus lijkt, kijk eens rond voor een vervangtoetsenbord op internet, eventueel met backlight. Desnoods goedkoop/namaak, het is toch maar om te testen. Na het plaatsen weet je dan meteen of het verholpen is. Indien niet, dan stuur je het onderdeel gewoon terug.

Ter info: voor mijn superb ThinkPad van het werk heb ik onlangs een origineel keyboard met backlight gekocht op eBay. Dat heeft mij 25,49 euro gekost. Ik snap dat ze voor die Mac een prijs moesten geven met dure werkuren en wat risicomarge in verrekend, maar zoveel duurder zouden die keyboards toch niet mogen zijn?
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Ik heb idd nog steeds het probleem voor, de ene moment kan ik soms 2-3 uren zonder problemen alle toetsen gebruiken en een andere moment kan het zijn dat als ik de macbook nog maar openzet dat die opgenoemde letters van in den beginne al beu doen.

Ik ben naar de repairshop geweest en ik heb een nieuwe toetsenbord laten bestellen.
Tkan idd zijn dat ik helaas geld voor nikske zal uitgeven maarja, ik moet iets doen.

Ik zeg tege die kerel als dan het probleem nog niet opgelost is wat dan? Die zegt dan ook van dan zit het probleem dieper maar begin maar eens te zoeken wat het probleem dan kan zijn?

Mss het moederbord dan die stilaan omzeep aant gaan is ofzo?
Ik ken daar nie veel van ze ;).

Gisteren zat ik me weer te ergeren omdat de letters d tot l meer niet mee wilden dan wel en nu vandaag zitk al goeie 2 uren bezig en nu voor de moment nog geen probleem, tis allessins de 1ste keer dat ik zoiets meemaak en tis zeker geen leuk gedoe als uw letters niet meewillen.

Dus nu afwachten, ik houd jullie binnen de x tal weken op de hoogte, dus aub mods deze topic nog de eerste 2-3 weken aub niet te sluiten?

Dank bij voorbaat.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Hier zijn we terug; ik zeg ik ga eerst een aantal weken goed testen.
Eerst kwam ik het nog tegen dat die der een qwerty toetsenbord hadden opgestoken, ik had er helaas niet opgelet toen, mocht ermee terug gaan, kzeg tis azerty datk moet hebben, allee, tis dan toch goed gekomen haha. Was niet leuk natuurlijk maar goed, ik ben de ergste nog niet, mensen kunnen nu eenmaal fouten maken, de service vond ik steengoed bij new phone repair in Gent, mag wel gezegd worden.

En idd, mijn toetsenbord daar was duidelijk iets mis mee, nu met het nieuwe toetsenbord werken al mijn letters.

Wat de echte reden is wrm mijn toetsenbord niet goed meer ging is me nog steeds niet duidelijk al hadden ze bij new phone repair gezegd dat het er wel aan te zien was dat er al veel gebruik van gemaakt was wat trouwens ook zo was want terwijl anderen die bv 3 j al gebruiken en 3J hebben heb ik mijne macbook bv ook 3j maar heeft al dienst moeten doen van een 6-7 jarige ;).

Dus bij deze is het probleem opgelost en maar goed ook want stel dat het toch nog wat anders was dan vreesden ze die rijp was voor de vuilbak tenzij je als ze het al zouden vinden en maken je evengoed al bijna een nieuwe zou kunnen kopen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”