Garantie Medion

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 282 keer
Bedankt: 98 keer
Te Koop forum

Op 31 maart 2015 kocht ik bij Aldi een Medion E1234T 10"windows tablet, voor €199. Helaas laadt het toestel niet meer op, omdat de micro-usb poort los zit. Er is niets verbogen, enkel het slot zit los.

Ik maak op 6 december een support case aan, Medion vraagt me het toestel ter reparatie op te sturen, zo doe ik dat.

Intussen heb ik gisteren een brief ontvangen met volgende mededeling: "Uw product is door mechanische inwerking (verkeerd insteekrichting, verkeerde stekker, geforceerd gebruiken van stekkers) beschadigd geraakt waardoor u uw garantieaanspraak verliest.". Als ik het wil laten repareren kan dit, voor €140,81 incl btw, of kost het me €29 om het me terug te bezorgen.

Ik ben altijd voorzichtig met de tablet omgegaan, altijd de micro usb kabel voorzichtig aangesloten. Ik heb alvast op het ticket gereageerd dat dit wel onder de garantie moet vallen.

Iemand tips voor of ervaringen met Medion? Hun garantie sluit slijtage uit (al is dit niet wettelijk): https://www.medion.com/be/nl/service/garantie/

Blijkbaar ben ik niet de enige met een soortgelijk probleem:
http://www.ontevredenklanten.be/klacht/ ... aand/26289
http://www.ontevredenklanten.be/klacht/ ... r-op/23780
http://www.ontevredenklanten.be/klacht/ ... niet/25224
http://www.ontevredenklanten.be/klacht/ ... r-op/20163
http://www.ontevredenklanten.be/klacht/ ... rten/18494
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Wijze les om geen supermarkt elektronica te kopen. Je kan nog proberen te onderhandelen om prijs te verlagen. Maar vrees dat je er niet te veel meer aan kan doen.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Dima_2005 schreef:Wijze les om geen supermarkt elektronica te kopen. Je kan nog proberen te onderhandelen om prijs te verlagen. Maar vrees dat je er niet te veel meer aan kan doen.
Bwa, dit probleem zal je bij andere winkels of merken ook wel hebben.

Gewoon brute pech, probeer maar eens te bewijzen dat dit een verborgen defect is uit het fabriek (slechte soldering connector), bijna onmogelijk nu.
Ik zou:
1) Als je handig bent zelf de connector terug proberen te solderen
2) Iemand zoeken die dit voor jou wilt doen
3) Verkopen met beschrijving van het defect en dan een nieuwe/andere tablet kopen
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

Zeker wel gelinkt aan supermarkelektronica.
Als je dat bij Amazon besteld had, hadden ze het bedrag al gecrediteerd op uw VISA kaart, ik spreek uit ervaring.

Concreet: probeer nog wat moeilijk te doen enzo, maar ik vrees dat er niet veel aan te doen valt...
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Inderdaad, amazon customer support is fantastisch. Je krijgt gewoon netjes je geld terug, misschien vragen ze wel om je product terug te sturen maar dat vind ik geen groot probleem.

Ik zou inderdaad gewoon bij je punt blijven dat dit een fout is bij de productie van de tablet, overigens ben ik wel tevreden van de medion klantenservice. 3 Keer mijn headset vervangen die altijd rare audio issues gaf na een tijd en dat nog steeds doet alsof elke headset stuk gaat, uiteindelijk een nieuwe gekocht omdat elk halfjaar mijn headset een paar weken missen vervelend werd.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ja, bij Amazon absoluut geen problemen! Vandaag zelfs nog een support case aangemaakt omdat de autolader niet zo snel laadt als geadverteerd. Hun voorstel was direct dat ik de lader mocht houden en het volledige bedrag gecrediteerd werd.

Ik had gehoopt dat Medion redelijk zou zijn.

Intussen gezien dat het eigenlijk Dynafix is die het herstel doet.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ben geen fan van dynafix :s
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Ja dynafix is ramp. Maar zelfs binnen dynafix heb je verschillende "normen" tussen de merken wat wel en niet onder garantie valt. Of hoe snel het als gebruikersfout gezien wordt. Samsung gebruikt ook dynafix, maar ze dekken usb poort eel altijd.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Liber! schreef:Ik heb alvast op het ticket gereageerd dat dit wel onder de garantie moet vallen.
Is dat een ticket bij Medion of van Dynafix? Indien van Dynafix, kun je Medion eens proberen te bellen (gaat je wel een fortuin kosten) en bij hun proberen te klagen. Als Dynafix moeilijk doet, helpt de fabrikant heel vaak om het probleem dan toch te fixen.

8 jaar geleden hetzelfde gehad met een Toshiba laptop. Dynafix zei dat er fysieke schade was aan een (power)SATA poort van een HDD (makes no sense) -> geen garantie , ze wouden geld om het te fixen. Na lang gezever, heeft Toshiba hun gevraagd om een andere HDD te testen en die werkte ook niet was dus fout bij moederbord. En ik mocht kiezen ofwel laptop terugkrijgen met een semidefecte HDD ofwel 200€ betalen voor een nieuwe HDD. (al progress) Maar Dynafix had het zelf kapotgemaakt, dus ik ging er niet mee akkoord.
Maar eigenlijk was de echte oplossing inschakelen van de verzekering die we toen hadden op de laptop (ongevallenverzekering), ze waren bereid om ons te helpen hiermee (bv. omdat de HDD misschien beschadiging aan SATA voorhad door een val - wat niet zo was, maar wat Dynafix wel beweerde). Ze hebben een aanvraag gestuurd dat de expert even langskomt. Diezelfde dag hebben ze HDD vervangen en laptop opgestuurd.

Het was een bijzonder gevalletje, toegeven. Maar als ik wou zou ik eigenlijk zonder inschakelen van de verzekering een werkende laptop krijgen. Weliswaar met een semidefecte (power)SATA poort waar ik niks mee te maken had.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

De brief die ik kreeg was van Medion Nederland. Ik zag Dynafix staan in de voucher voor Kiala.

Ik kan misschien wel eens proberen een klacht in te dienen bij Aldi over Medion. Eventjes afwachten wat Medion als reactie stuurt.
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

goed om te weten dat de service onder het nulpunt is gedaald.
Het was vroeger anders. Eerst via firma in oost vlaanderen en daarna medion panningen die met ritmo logistics aan huis kwam afhalen en terugbrengen. Had toen goede ervaringen.

Nu lijk mij medion de laatste jaren (toen vaak MSI spul) ook al lang niet meer goedkoper te zijn dan de (betere) concurrenten.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

Liber! schreef:De brief die ik kreeg was van Medion Nederland.
Hier ook problemen gehad met de service van Medion Nederland voor een laptop van Lenovo... Ja sinds de overname van Medion door Lenovo is de support nu ook bij hun :(

Hard genoeg blijven roepen helpt, hier was het voor is dat een 2de keer binnen ging voor hetzelfde probleem. 2de keer bijna 2 maand moeten wachten, uiteindelijk nieuw prijs terug gekregen. Dus uiteindelijk was de service best oké, niet overal krijg je de nieuwprijs terug, echter loopt het dus soms goed fout. Maarja aan de andere kant waar niet.

Het is inderdaad lastig voor jou om te bewijzen dat dit niet jouw fout is maar een fout in het design.

Hier altijd een helse schrik als iets stuk is onder garantie, vaak meer miserie dan een nieuwe kopen. *zucht*
Vandenborre ook een slechte repair gehad, ook al kon de winkel er niets aan doen. De repair dienst zei geen defect te vinden ook al stond er een gigantische streep/band op het scherm en was dit goed gedocumenteerd met foto's.

Hangt dus ook af hoe goed die van de repair dienst zijn werk doet.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Goed nieuws!

Ik kreeg als respons een (zeer) kort mailtje dat ze gratis de herstelling zullen doen. In mijn mail naar hen had ik ook de urls vermeld van in de openingspost.

Wel een beetje spijtig dat je eerst moet klagen...
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Goed om te horen dat het opgelost is!
Extra tip waar ik net aan dacht: op sociale media klagen is soms heel effectief vooral Facebook en Twitter.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”