Pagina 1 van 1

beltoon verlengen gsm

Geplaatst: 06 jan 2016, 11:08
door lucdec
Hallo,

Mijn moeder heeft als geschenk een gsm gekregen met prepaykaart van proximus.

Hij slaat heel vlug over naar voicemail...

Kan de beltoon op 1 of andere manier verlengd worden?
Wat gebeurt er als de voice mail uitgeschakeld wordt, blijft hij dan doorrinkelen?

graag uw hulp hierin

Re: beltoon verlengen gsm

Geplaatst: 06 jan 2016, 11:16
door FunkStar
Je toetst een cijfercode in en drukt vervolgens op Bellen of Verzenden.

Proximus: **61*+32475151516**XX#

In de plaats van de XX tik je het aantal seconden dat je wil, per fractie van 5 seconden met een maximum van 30 seconden.

edit: Geen idee of deze beperking er nog steeds is maar bij sommige providers kan je de voicemail niet aanpassen zonder abonnement.

Re: beltoon verlengen gsm

Geplaatst: 06 jan 2016, 11:29
door decat
Voor prepaid nummers was dit dacht ik niet mogelijk, tenzij dit ondertussen aangepast werd.

Re: beltoon verlengen gsm

Geplaatst: 06 jan 2016, 11:55
door nickz
Bij Pay&Go is het inderdaad niet mogelijk om doorschakelingen (naar de voicemail) zelf te beheren. Wel kan je naar 6000 bellen om je voicemail te laten uitschakelen. Als iemand je dan belt en
- je neemt niet op: telefoon blijft overgaan
- je bent in gesprek: bezettoon
- je telefoon staat uit of heeft geen bereik: gratis melding dat je niet bereikbaar bent

Re: beltoon verlengen gsm

Geplaatst: 06 jan 2016, 12:13
door wied
mijn PX pay&go voicemail werd inderdaad uitgeschakeld door naar 6000 te bellen. Mijn Mobi* prepaid IOM voicemail daarentegen kan niet worden uitgeschakeld...

Re: beltoon verlengen gsm

Geplaatst: 06 jan 2016, 12:22
door nickz
Er is een verschil tussen 'niet kunnen' en 'niet willen'. Dat is voor mij al voldoende reden om geen Mobistar Internet on Mobile te nemen. Dat Mobistar niet bepaald het meest klantvriendelijke bedrijf is weten we natuurlijk al langer dan vandaag...

Re: beltoon verlengen gsm

Geplaatst: 06 jan 2016, 15:32
door kurtcockaert
Ik heb middels een telefoontje naar de Mobistar klantendienst mijn voicemail op mijn IOM kaart laten uitschakelen. De standaard beltijd verlengen konden/wouden ze niet doen.

Re: beltoon verlengen gsm

Geplaatst: 06 jan 2016, 15:48
door nickz
Op hun website vermelden ze nochtans "Klanten met een abonnement kunnen, indien gewenst, de voicemaildienst uitschakelen. Voor klanten met een herlaadkaart is dit niet mogelijk." (zie https://www.mobistar.be/nl/opties-en-di ... /voicemail)

Blijkbaar is het onofficieel dan wel mogelijk.

Re: beltoon verlengen gsm

Geplaatst: 06 jan 2016, 15:59
door lucdec
Concreet, kan ik de beltijd verlengen met die formule bij Proximus prepay, of moet het een abo zijn?

Re: beltoon verlengen gsm

Geplaatst: 06 jan 2016, 16:01
door nickz
Zoals ik al zei is het bij Pay&Go niet mogelijk om doorschakelingen (naar de voicemail) zelf te beheren. Ook de klantendienst zal de beltijd niet verlengen, ze kunnen de voicemail enkel uitschakelen indien je dat wenst.