lumia 950xl
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 388 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Heeft hier iemand ervaring mee.
Want na enkele weken zie ik al een 26 tal toestellen te koop staan op coolblue 2de hand.
de helft ongeveer voldeed niet aan de verwachting van de klant maar ongeveer de andere helft is er een kapot onderdeel vervangen.
En dit vind ik wel vrij veel, in zo een korte tijdsspanne.
Want na enkele weken zie ik al een 26 tal toestellen te koop staan op coolblue 2de hand.
de helft ongeveer voldeed niet aan de verwachting van de klant maar ongeveer de andere helft is er een kapot onderdeel vervangen.
En dit vind ik wel vrij veel, in zo een korte tijdsspanne.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Het probleem is dat Windows 10 Mobile officieel nog niet klaar is... en men heeft dit gerushed voor de Lumia 550en 950(XL).
Resultaat is dat mensen tegen bugs en ergernissen aanlopen (al moet ik zeggen dat de laatste Insider Preview build het prima doet voor mij).
Op zich denk ik dat met het toestel dus niets fout is (ik heb ook niet meteen weet van defecte onderdelen al denken sommige klanten dat misschien wel maar volgens mij zijn het allemaal software issues)... alléén beseft de klant onvoldoende dat dit product niet af is.
Een maand verder zijn volgens mij alle problemen opgelost.
Resultaat is dat mensen tegen bugs en ergernissen aanlopen (al moet ik zeggen dat de laatste Insider Preview build het prima doet voor mij).
Op zich denk ik dat met het toestel dus niets fout is (ik heb ook niet meteen weet van defecte onderdelen al denken sommige klanten dat misschien wel maar volgens mij zijn het allemaal software issues)... alléén beseft de klant onvoldoende dat dit product niet af is.
Een maand verder zijn volgens mij alle problemen opgelost.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ook zijn er veel mensen die denken: "ik ga Windows nog eens een kans geven ipv Android/iOS". En na een halve dag het grondig beu zijn.
Win10 is de beste WinMobile besturingssysteem tot nu toe. Maar nog steeds vreselijk waardeloos. Android is een mijoen keer gebruiksvriendelijker. Ik zie absoluut geen enkele reden om Windows op een smartphone te gebruiken. Ik heb dan nog liever Ubuntu. (of iOS for that matter, en ik HAAT Apple, iOS en OSX)
Win10 is de beste WinMobile besturingssysteem tot nu toe. Maar nog steeds vreselijk waardeloos. Android is een mijoen keer gebruiksvriendelijker. Ik zie absoluut geen enkele reden om Windows op een smartphone te gebruiken. Ik heb dan nog liever Ubuntu. (of iOS for that matter, en ik HAAT Apple, iOS en OSX)
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Bwa, op Tweakers waren ze toch overwegend positief op de softwarebugs na. Die frustraties snap ik soms wel nu ik de preview draai. Ze hadden een maandje langer moeten wachten. Over het OS in het algemeen ben ik wel positief. Enkel de ruwe kantjes nog.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Ik ben eerlijk gezegd nog niemand IRL tegen gekomen die bewust voor Windows Phone / Mobile gekozen had. De mensen die het wel hadden, deden dit omdat ze al decennia vertrouwden op Nokia, en niet verder keken dan het woordje 'smartphone' op het doosje (smart is smart, toch?). Een OS, laat staan de verschillen, kennen ze niet, want dan horen ze het donderen in Keulen. Andere mensen werden opgezadeld met een Windows toestel door de werkgever, maar hebben daarnaast nog een iPhone of Android. Het doet mij denken aan de bedrijven die nog Blackberry's hanteren, daar lopen ze ook allemaal met 2 telefoons rond.
Hoe lang blijft die plaat van "binnenkort wordt dat allemaal opgelost" nu eigenlijk al hangen bij Windows Phone / Mobile?
Hoe lang blijft die plaat van "binnenkort wordt dat allemaal opgelost" nu eigenlijk al hangen bij Windows Phone / Mobile?
- proximusboyke
- Elite Poster
ik heb het niet over softwareproblemen maar echte defecten
http://www.marktplaats.nl/verkopers/157 ... decreasing
als er zoiets staat dan is het echt geen software
Originele verpakking: Ja
Compleet: Ja
Staat: zo goed als nieuw
Reden: Het product was defect en is vervangen voor een vervangend exemplaar.
http://www.marktplaats.nl/verkopers/157 ... decreasing
als er zoiets staat dan is het echt geen software
Originele verpakking: Ja
Compleet: Ja
Staat: zo goed als nieuw
Reden: Het product was defect en is vervangen voor een vervangend exemplaar.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
- Bedankt: 18 keer
http://www.theverge.com/2015/12/18/1057 ... -xl-review
De reviews die ik zagen waren niet echt positief
If you’re someone that believes Windows Phone is dead, this is the casket you’d bury it in. It looks like a developer device, and feels like whatever talent was left at Microsoft from Nokia just gave up on designing anything pretty.
-
- Deel van't meubilair
Dat is een persoonlijke keuze... ik persoonlijk vind Android een ramp... Windows Phone 8.1 en Windows 10 Mobile zijn wat dat betreft veel netter en eenvoudiger.Dima_2005 schreef:Android is een mijoen keer gebruiksvriendelijker.
Hij crashte, reboote spontaan... is ook een "defect".proximusboyke schreef:Reden: Het product was defect en is vervangen voor een vervangend exemplaar.
Windows Phone 8.1 werkt prima... Windows 10 Mobile is daar gewoon een vervolg op met een totaal nieuwe kernel.Kenw00t schreef:Hoe lang blijft die plaat van "binnenkort wordt dat allemaal opgelost" nu eigenlijk al hangen bij Windows Phone / Mobile?
Ik kan die evolutie wel smaken en geloof in de toekomst van universal apps... maar het heeft z'n tijd nodig (en ja ik had het ook liever gisteren al af gezien in plaats van volgende maand, maar bij Android en iOS zie je eveneens issues na een release).
-
- Deel van't meubilair
Er zijn nu éénmaal sites die nooit iets positiefs zullen schrijven over Windows Phone/Mobile.warpozio schreef:http://www.theverge.com/2015/12/18/1057 ... -xl-review
Ik draai ondertussen al 6 maand mee in de insider preview en ben best wel tevreden (en echt apps missen doe ik amper).
Dat de 950 misschien geen voorbeeld van design is is pure smaak... ik vind m'n 930 nog steeds veel mooier (of de aankomende 650).
- proximusboyke
- Elite Poster
ik heb hier ios liggen android en windowsphone.
Persoonlijk zou ik nooit geen android moeten hebben (gelukkig gratis tablet samsung) want als ik ing app aanlegg van de 100x vind hij 99x geen wifi, ook gewoon internet.
Maar zoals gezegd dat zijn persoonlijke meningen.
mijn 1520 en 930 vind ik super om mee te werken, zou een 950xl wel komen maar durf nie goe van de zovele defecten dat ik zie.
Persoonlijk zou ik nooit geen android moeten hebben (gelukkig gratis tablet samsung) want als ik ing app aanlegg van de 100x vind hij 99x geen wifi, ook gewoon internet.
Maar zoals gezegd dat zijn persoonlijke meningen.
mijn 1520 en 930 vind ik super om mee te werken, zou een 950xl wel komen maar durf nie goe van de zovele defecten dat ik zie.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 28 dec 2015, 01:17, in totaal 1 gewijzigd.
- MClaeys
- Elite Poster
Ik zou om eerlijk te zijn wachten tot W10M af is dan als je daar schrik voor hebt. Windows Phone 8.1 is af, draait stabiel zonder problemen en werkt zoals het moet, gevolg, tevreden. Bij de Lumia 550/950 staat er W10M om. Deze is reeds goed, maar nog niet af. Grootste bewijs is bvb dat er na een week al een firmware-update kwam voor de 950 die bepaalde issues moest oplossen (issues die ik met de preview bvb ook heb => 1 keer per week een spontane reboot. Scherm gaat zwart voor een second tijdens gebruik nu en dan, camera app die niet start).
Zaken die overigens niet aan een hardware defect liggen, maar gewoon liggen aan het feit dat de software niet af is. Fouten doordat het toestel perse moest uitkomen voor de feestdagen (een ziekte van deze tijd, developers krijgen nergens nog tijd hun software goed af te werken. Kijk maar naar de batterij-issues bij release van de laatste iPhone of games die een 12GB patch nodig hebben op dag van de release, etc...). Een fout die Microsoft zich eigenlijk niet kan veroorloven bij hun mobiel platform waar het marktaandeel moet groeien.
Klinkt ook allemaal erger dan het eigenlijk is btw, sinds de laatste preview update heb ik die camera crash al niet meer voor gehad en de andere 2 issues zijn ook niet de hele tijd (soms dagenlang niet). Als het geen werkbaar toestel was met W10M had ik hem al lang terug naar WP8.1 gezet, iets wat ik dus niet doe
. Zelf ken ik nog niemand die hem heeft teruggebracht (wel 3 tevreden gebruikers en eentje die nog twijfelt over hoe hard hij 2 apps mist).
Maak anders een backup van je 1520, steek hem in de insider preview en kijk of je met de huidige nog ruwe kantjes kan leven
indien ja, gaan voor die XL! Indien nee, de 1520 terug naar 8.1 zetten, backup terug downloaden en nog even wachten. Overigens is het sinds kort ook mogelijk de 950 in de preview te steken, zodat updates iets sneller binnenkomen.
Zaken die overigens niet aan een hardware defect liggen, maar gewoon liggen aan het feit dat de software niet af is. Fouten doordat het toestel perse moest uitkomen voor de feestdagen (een ziekte van deze tijd, developers krijgen nergens nog tijd hun software goed af te werken. Kijk maar naar de batterij-issues bij release van de laatste iPhone of games die een 12GB patch nodig hebben op dag van de release, etc...). Een fout die Microsoft zich eigenlijk niet kan veroorloven bij hun mobiel platform waar het marktaandeel moet groeien.
Klinkt ook allemaal erger dan het eigenlijk is btw, sinds de laatste preview update heb ik die camera crash al niet meer voor gehad en de andere 2 issues zijn ook niet de hele tijd (soms dagenlang niet). Als het geen werkbaar toestel was met W10M had ik hem al lang terug naar WP8.1 gezet, iets wat ik dus niet doe

Maak anders een backup van je 1520, steek hem in de insider preview en kijk of je met de huidige nog ruwe kantjes kan leven

Op men iPad had ik nochtans ook enkele OS updates na release om ruwe kantjes weg te werken. Bij 8.1 zijn deze weggewerkt, bij W10M nog niet. Bij Android zit je er dan weer mee, dan heb je een mirakel nodig als je fabrikant met een update komt of je moet een Nexus hebben of hem herflashen (iets waar Google overigens elke versie meer werk van maakt om dit weg te werken, top).Kenw00t schreef:Hoe lang blijft die plaat van "binnenkort wordt dat allemaal opgelost" nu eigenlijk al hangen bij Windows Phone / Mobile?
- proximusboyke
- Elite Poster
MClaeys dat is het nu net hebop mijn 1520 gezet sindien heb ik geen 5ghz wifi meet en mijn computer of andere computer vind het toestel niet.
De vraag is natuurlijk komt het door w10 of door defect aan de 1520.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
- Bedankt: 18 keer
Microsoft heeft een naambekendheidsprobleem binnen de mobile wereld.MClaeys schreef:Op men iPad had ik nochtans ook enkele OS updates na release om ruwe kantjes weg te werken. BKenw00t schreef:Hoe lang blijft die plaat van "binnenkort wordt dat allemaal opgelost" nu eigenlijk al hangen bij Windows Phone / Mobile?
De "minder-technische" mensen rond mij hoor ik kiezen tussen een Samsung en een Apple. (Soms praat er eentje over Nexus of Android of iOS...)
Windows Mobile ligt voor hun samen met Blackberry, Firefox OS, etc in de ver van mijn bed hoek....
Nokia heeft indertijd met Symbian veel mensen van zich vervreemd. Het is geen sterk merk meer. Het wordt geassocieerd met "vroeger" "Nokia 3210" en "Snake"
(allez bij de "minder-technische" mensen rondom mij...

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Het is best mogelijk dat ik u IRL nog niet tegengekomen ben.Kenw00t schreef:Ik ben eerlijk gezegd nog niemand IRL tegen gekomen die bewust voor Windows Phone / Mobile gekozen had

Ik kan nu allerlei redenen beginnen opnoemen (makkelijke setup middels
Live-account, gratis offline navigatie, e.d.) maar het lijkt mij interessanter
om eens te bewijzen waarom belangrijke spelers bewust niet voor WP kozen:
http://www.zdnet.com/article/skype-kill ... -responds/#!
-
- Plus Member
Hum...Dima_2005 schreef:Android is een mijoen keer gebruiksvriendelijker.
Overlaatst wou ik een datalimiet instellen bij een phablet, Powered By Android 5.0.1,
voor een simkaartje dat ik nog had liggen voor mobile internet van Proximus,
met een datalimiet van 500MB. Ja hallo! Dat stond standaard op 5GB en ik moest wel
een ... euh... miljoen keren aan dat wieltje draaien om het naar 500 MB te krijgen.
Serieus: Tussendoor kreeg ik wel een schermpje om een lager getal in te tikken
maar zoiets absurd/amateuristisch heb ik bij nog geen enkel OS meegemaakt.
Het lijkt wel of ze je een kwartier willen bezighouden

- MClaeys
- Elite Poster
Het 5Ghz probleem is een gekend issue in de preview, heb ik zelf ook op men 830 helaas. Niet gevonden worden door pc zal ik vanavond eens testen, gewoonlijk doe ik alles met OneDrive dus nooit echt nodig gehad. Ik zou momenteel dus eerder aan W10 denken.proximusboyke schreef:MClaeys dat is het nu net hebop mijn 1520 gezet sindien heb ik geen 5ghz wifi meet en mijn computer of andere computer vind het toestel niet.
Valt in mijn omgeving gelukkig goed meewarpozio schreef:Microsoft heeft een naambekendheidsprobleem binnen de mobile wereld.MClaeys schreef:Op men iPad had ik nochtans ook enkele OS updates na release om ruwe kantjes weg te werken. BKenw00t schreef:Hoe lang blijft die plaat van "binnenkort wordt dat allemaal opgelost" nu eigenlijk al hangen bij Windows Phone / Mobile?
De "minder-technische" mensen rond mij hoor ik kiezen tussen een Samsung en een Apple. (Soms praat er eentje over Nexus of Android of iOS...)
Windows Mobile ligt voor hun samen met Blackberry, Firefox OS, etc in de ver van mijn bed hoek....
Nokia heeft indertijd met Symbian veel mensen van zich vervreemd. Het is geen sterk merk meer. Het wordt geassocieerd met "vroeger" "Nokia 3210" en "Snake"
(allez bij de "minder-technische" mensen rondom mij...)

Wat vooral niet helpt (had ik zelf laatst) is als je een winkel binnen stapt en je vraagt een Lumia, dat men je minutenlang probeert te bekeren naar Android, tja...
Het Symbian verhaal is me bekend, ik was wss een van de weinige fans van Symbian.
-
- Deel van't meubilair
Een artikel van 2012... wat is daar het nut van ? Ik geloof trouwens niet echt in het Skype verhaal (zelfs niet in 2012, vooral gezien het marktaandeel van Windows Phone toen en zelfs nu)... zowel Android als iOS hebben hun eigen video chat client... en diensten als WhatsApp knabbelen veel harder aan de winst van de operators.mipa schreef:maar het lijkt mij interessanter om eens te bewijzen waarom belangrijke spelers bewust niet voor WP kozen:
http://www.zdnet.com/article/skype-kill ... -responds/#!
Het aanbod Windows phones is zo ie zo al klein... maar inderdaad een verkoper zal je zelden in die richting sturen.MClaeys schreef:Wat vooral niet helpt (had ik zelf laatst) is als je een winkel binnen stapt en je vraagt een Lumia, dat men je minutenlang probeert te bekeren naar Android, tja...
Count me in... ik mis vandaag trouwens nog tal van dingen die 10 jaar geleden al wel beschikbaar waren in Symbian !MClaeys schreef:Het Symbian verhaal is me bekend, ik was wss een van de weinige fans van Symbian.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ik ken een paar mensen die bewust voor WIndows kiezen. Maar dat zijn mensen die vaak ook nog een 2de telefoon hebben op Android of iOS. En hun Windows telefoon puur voor het werk gebruiken. Gewoon omdat eigenlijk WIndows (Phone) het beste werkt icm Sharepoint (ed) oplossingen.
En ik besef dat gewoonte ook een grote rol meespeelt. Want je zoekt bepaalde settings waar jij het logisch vind (adhv je Android ervaring), maar die staan opeens compleet op een ander plek op een ander OS. Wat voor jou dan niet logisch is.
Ik wou gewoon zeggen: veel mensen (inclusief mij) geven WIndows bij elke release nog eens een kans. Ik moet toegeven: het gaat de juiste richting op. Maar het is nog ver van voldoende om over te schakelen voor mij.
Je kan ook die limiet sliden tot ongeveer en dan precisieren via het wieltje dat je had. En ik vermoed dat je ook geen stock android had, maar een of andere skin?mipa schreef:Overlaatst wou ik een datalimiet instellen bij een phablet,
Inderdaad, persoonlijke keuze. En dat besef ik ook heel goed. Het hangt ook af van het gebruik. Ik ben iemand die tot op de laatste milimeter iets wil customizen. Ik draai dan ook daarom enkel custom ROM's (CM based, maar met features van veel andere ROMs). Net daarom haat ik WIndows / iOS. Die hebben een idee hoe alles uit moet zien, en daar moet je gewoon mee leren leven.r2504 schreef:Dat is een persoonlijke keuze... ik persoonlijk vind Android een ramp... Windows Phone 8.1 en Windows 10 Mobile zijn wat dat betreft veel netter en eenvoudiger.
En ik besef dat gewoonte ook een grote rol meespeelt. Want je zoekt bepaalde settings waar jij het logisch vind (adhv je Android ervaring), maar die staan opeens compleet op een ander plek op een ander OS. Wat voor jou dan niet logisch is.
Ik wou gewoon zeggen: veel mensen (inclusief mij) geven WIndows bij elke release nog eens een kans. Ik moet toegeven: het gaat de juiste richting op. Maar het is nog ver van voldoende om over te schakelen voor mij.
-
- Deel van't meubilair
Dan moet je niet bij Windows Phone zijn (al heb ik onlangs enkele coole homescreens gezien)... maar persoonlijk mis ik het niet... een telefoon is iets functioneels voor mij.Dima_2005 schreef:Inderdaad, persoonlijke keuze. En dat besef ik ook heel goed. Het hangt ook af van het gebruik. Ik ben iemand die tot op de laatste milimeter iets wil customizen. Ik draai dan ook daarom enkel custom ROM's (CM based, maar met features van veel andere ROMs). Net daarom haat ik WIndows / iOS. Die hebben een idee hoe alles uit moet zien, en daar moet je gewoon mee leren leven.
- proximusboyke
- Elite Poster
Raar om te zeggen maar het systeem dat in de N9 zat kon me ook wel bekoren.
Helaas maar 1 toestel van gemaakt.
Helaas maar 1 toestel van gemaakt.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 28 dec 2015, 14:48, in totaal 1 gewijzigd.
- Kenw00t
- Elite Poster
Welke versie en op welke toestellen heb je zoal getest? De veelzijdigheid van Android is tegelijk een voordeel en een nadeel.r2504 schreef:Dat is een persoonlijke keuze... ik persoonlijk vind Android een ramp... Windows Phone 8.1 en Windows 10 Mobile zijn wat dat betreft veel netter en eenvoudiger.
Het is trouwens Microsoft die inspeelt op die veelzijdigheid door er zelf o.a. een launcher voor uit te brengen:
https://tweakers.net/nieuws/106030/micr ... -beta.html
Er staat toch duidelijk "vervangen". Een crash of een reboot kan je meestal oplossen door een factory reset, aangezien het meestal aan de software ligt. De melding hier wijst duidelijk op defecte units die vervangen moeten worden.r2504 schreef:Hij crashte, reboote spontaan... is ook een "defect".proximusboyke schreef:Reden: Het product was defect en is vervangen voor een vervangend exemplaar.
Ik heb het hier niet over versienummertjes die al dan niet goed zijn, maar over het hele ecosysteem en een gebrek aan een duidelijke strategie en visie. Als ze om de zoveel maanden de plannen volledig omgooien maak je noch de toestelfabrikanten, de ontwikkelaars of de eindgebruikers warm.r2504 schreef:Windows Phone 8.1 werkt prima... Windows 10 Mobile is daar gewoon een vervolg op met een totaal nieuwe kernel.
Ik kan die evolutie wel smaken en geloof in de toekomst van universal apps... maar het heeft z'n tijd nodig (en ja ik had het ook liever gisteren al af gezien in plaats van volgende maand, maar bij Android en iOS zie je eveneens issues na een release).
De opmerking van Coolblue laat echter net wel uitschijnen dat het bij heel wat exemplaren aan de hardware ligt.MClaeys schreef:Zaken die overigens niet aan een hardware defect liggen, maar gewoon liggen aan het feit dat de software niet af is.
Iemand heeft een mooie samenvatting gemaakt daarover: http://www.neowin.net/news/editorial-it ... le-effortsMClaeys schreef:Een fout die Microsoft zich eigenlijk niet kan veroorloven bij hun mobiel platform waar het marktaandeel moet groeien.
Wat bedoel je hier juist mee?MClaeys schreef:(iets waar Google overigens elke versie meer werk van maakt om dit weg te werken, top).
Dat heb je bij elk ecosysteem. Die Live-account kan trouwens ook syncen op andere platformen zoals Android.mipa schreef:makkelijke setup middels Live-account
Heb je het op HERE of op Windows Maps? In dat eerste geval heb ik alvast slecht nieuws voor jou indien je naar W10M gaat.mipa schreef:gratis offline navigatie
Trouwens, zo goed als het hele Microsoft ecosysteem is gewoon officieel beschikbaar op Android en iOS. Geen namaak apps, maar rechtstreeks van de bron:
https://tweakers.net/nieuws/106928/micr ... s-uit.html
https://play.google.com/store/apps/dev? ... 2553662727
Mijn eerste smartphone was een Nokia 5800 XpressMusic. Die slingert hier nog steeds ergens rond. Toen praatte ik het ook goed dat Symbian best wel te pruimen was, ook al was het letterlijk geprogrammeerd om de patenten van Apple te ontwijken en dus totaal niet gebruiksvriendelijk. Ik schrok me rot toen ik later een Android phone van iemand anders gebruikte. Alles wees zichzelf beter uit.MClaeys schreef:Het Symbian verhaal is me bekend, ik was wss een van de weinige fans van Symbian.
Je maakt me nieuwsgierig... maar ik kan me alvast niks herinneren. In het begin waren er wel een paar dingen die Android niet had, maar die zitten er nu al lang in.r2504 schreef:Count me in... ik mis vandaag trouwens nog tal van dingen die 10 jaar geleden al wel beschikbaar waren in Symbian !
-
- Deel van't meubilair
Geen idee zelfs... ik krijg af en toe eens zo'n ding in m'n handen gestopt en dan vind ik dat alles behalve intitutief (zelfde bij iOS trouwens).Kenw00t schreef:Welke versie en op welke toestellen heb je zoal getest? De veelzijdigheid van Android is tegelijk een voordeel en een nadeel.
Dan heb je het puur over apps veronderstel ik... toen Android gestart is waren er ook nul apps maar dat lijkt me geen reden om een platform geen kans te geven en je daar steeds achter te verschuilen. Ik heb onlangs eens naar de top 100 Android apps gekeken en ik denk dat er voor 95% een Windows Phone/Mobile versie of alternatief was.Kenw00t schreef:maar over het hele ecosysteem
Als er één bedrijf een visie heeft voor het mobiele gebeuren dan is het net Microsoft ! Ik begrijp ook niet waar je het vandaan haalt dat ze hun plannen volledig zouden omgooien (tenzij je het hebt over hun Android emulator al had ik bij het idee mixed feelings), noch waarom ontwikkelaars niet zouden warm lopen (behalve van de huidige market share). Ik zie trouwens wekelijks nieuwe UWP apps verschijnen... het trekt dus wel degelijk aan.Kenw00t schreef:en een gebrek aan een duidelijke strategie en visie. Als ze om de zoveel maanden de plannen volledig omgooien maak je noch de toestelfabrikanten, de ontwikkelaars of de eindgebruikers warm.
Ik volg de forums en moet zeggen dat ik tot op heden nog geen enkele indicatie heb gezien van hardware problemen... dus dan wil ik wel eens weten over welk onderdeel het zou gaan.Kenw00t schreef:De opmerking van Coolblue laat echter net wel uitschijnen dat het bij heel wat exemplaren aan de hardware ligt.
Zowel Here Drive+ als (Microsoft Maps) werken prima onder Windows Mobile 10... en gebruiken trouwens beide dezelfde kaarten (en bieden dezelfde functies zoals offline navigatie). De Here producten zijn even uit de store verdwenen maar komen gewoon terug (Here Transit is reeds terug beschikbaar), trouwens bij een upgrade van 8.1 naar 10 blijven ze gewoon staan en werken.Kenw00t schreef:Heb je het op HERE of op Windows Maps? In dat eerste geval heb ik alvast slecht nieuws voor jou indien je naar W10M gaat.
Geen mails tussen X en Y uur (zodat ik kan slapen met de telefoon in de buurt) en network priorities (zodat hij eerst m'n eigen WIIF neemt voor de WiFree van de buren) zijn er zo twee die ik meteen kan opnoemen (en die spijtig genoeg ook niet in Windows Mobile 10 zitten).Kenw00t schreef:Je maakt me nieuwsgierig... maar ik kan me alvast niks herinneren. In het begin waren er wel een paar dingen die Android niet had, maar die zitten er nu al lang in.
- proximusboyke
- Elite Poster
wel zoals ik het lees zijn het ook onderdelen de vervangen worden.
Trouwens alle toestellen met onderdelen vervangen hebben plots maar 12 maand garantie meer ipv de 24
Trouwens alle toestellen met onderdelen vervangen hebben plots maar 12 maand garantie meer ipv de 24
- Kenw00t
- Elite Poster
Wat je het best kan doen is een toestel nieuw uit de doos halen en van nul configureren. Met Google account, en daarna die MS apps installeren. Minstens met Android 5.0. Dat was de laatste grote GUI opkuis.r2504 schreef:Geen idee zelfs... ik krijg af en toe eens zo'n ding in m'n handen gestopt en dan vind ik dat alles behalve intitutief (zelfde bij iOS trouwens).
Het geploeter van WP/WM is wel al 5 jaar bezig hé. En zelfs als er een officiële WP/WM app is, dan is die in veel gevallen beperkter dan iOS/Android versies. De app-gapp is nog steeds een realiteit, ook al beweerden ze 2 jaar geleden dat ze dicht was.r2504 schreef:Dan heb je het puur over apps veronderstel ik... toen Android gestart is waren er ook nul apps maar dat lijkt me geen reden om een platform geen kans te geven en je daar steeds achter te verschuilen. Ik heb onlangs eens naar de top 100 Android apps gekeken en ik denk dat er voor 95% een Windows Phone/Mobile versie of alternatief was.
Trouwens, hun eigen apps zijn idd sterk. Ze bieden ze immers in goede kwaliteit aan op iOS en Android. Welke reden blijft er dan nog over om toch nog WP/WM te draaien? Het beperkt aanbod aan toestellen maakt de keuze niet makkelijker. Ik vraag me luidop af of ze hun eigen OS wel nodig hebben. Uiteindelijk werkt elk deftig ecosysteem OS-onafhankelijk.
De snelheid waarmee je hier gereageerd hebt doet me vermoeden dat je het artikel niet doorgenomen hebt: http://www.neowin.net/news/editorial-it ... le-effortsr2504 schreef:Als er één bedrijf een visie heeft voor het mobiele gebeuren dan is het net Microsoft ! Ik begrijp ook niet waar je het vandaan haalt dat ze hun plannen volledig zouden omgooien (tenzij je het hebt over hun Android emulator al had ik bij het idee mixed feelings), noch waarom ontwikkelaars niet zouden warm lopen (behalve van de huidige market share). Ik zie trouwens wekelijks nieuwe UWP apps verschijnen... het trekt dus wel degelijk aan.
Ik ga hier heus niet alles overschrijven. Lees het eens en klik de links naar andere artikels eens open. Bij de jaaroverzichten lees ik trouwens telkens weer dat het licht aan het einde van de tunnel nog zeer ver is met hun marktaandeel.
Volledige vervanging van het toestel blijkt in de meerderheid te zijn. Heb alle links eens opengeklikt voor de 950 reeks:r2504 schreef:Ik volg de forums en moet zeggen dat ik tot op heden nog geen enkele indicatie heb gezien van hardware problemen... dus dan wil ik wel eens weten over welk onderdeel het zou gaan.
voldoet niet aan verwachting: 10 keer (zal de software rush zijn)
onderdeel vervangen: 4 keer
volledig toestel vervangen: 11 keer
Zucht, dat is nu al de zoveelste variant dat ik daarvan lees. De ene zegt dat Here nooit meer terugkomt omdat MS het niet mee overgenomen heeft. Er blijkt trouwens een enorm meningsverschil in de community over welke van de 2 apps de betere is. Ben je echt zeker dat Here Drive+ terugkomt (bron) ? Mensen met een 950 moeten nu jailbreaken als ze dit willen.r2504 schreef:Zowel Here Drive+ als (Microsoft Maps) werken prima onder Windows Mobile 10... en gebruiken trouwens beide dezelfde kaarten (en bieden dezelfde functies zoals offline navigatie). De Here producten zijn even uit de store verdwenen maar komen gewoon terug (Here Transit is reeds terug beschikbaar), trouwens bij een upgrade van 8.1 naar 10 blijven ze gewoon staan en werken.
Ah, ik dacht aan functies die geen enkel ander platform hadden. Mja, wat je opnoemt heb ik alvast.r2504 schreef:Geen mails tussen X en Y uur (zodat ik kan slapen met de telefoon in de buurt) en network priorities (zodat hij eerst m'n eigen WIIF neemt voor de WiFree van de buren) zijn er zo twee die ik meteen kan opnoemen (en die spijtig genoeg ook niet in Windows Mobile 10 zitten).
- MClaeys
- Elite Poster
Tja, een uitvallende iris scanner kan als hardware defect gezien worden terwijl het inmiddels is opgelost met een firmware-update. En hardware-defecten zijn uiteraard nooit uit te sluiten. Een bepaald percentage van productie bevat altijd defecten, dat is bij geen enkel product anders. Zolang dat binnen de perken blijft en ze dat mooi afhandelen niks mis mee. Iets waar niemand zonder een buy/return rate echt uitspraken over kan doen, bij geen enkel merk. Cijfers die ze ook nergens graag bekend maken (wederom bij geen enkel merk).Kenw00t schreef:Er staat toch duidelijk "vervangen". Een crash of een reboot kan je meestal oplossen door een factory reset, aangezien het meestal aan de software ligt. De melding hier wijst duidelijk op defecte units die vervangen moeten worden.
Wat ik dus zeg, ze kunnen het zich niet veroorloven en het was in mijn ogen dus een fout de 950 zo vroeg te releasen.Kenw00t schreef:Iemand heeft een mooie samenvatting gemaakt daarover: http://www.neowin.net/news/editorial-it ... le-effortsMClaeys schreef:Een fout die Microsoft zich eigenlijk niet kan veroorloven bij hun mobiel platform waar het marktaandeel moet groeien.
Elke editie koppelen ze steeds meer elementen los om dit zelf te kunnen updaten zonder tussenkomst van de fabrikanten en providers. Gevolg, minder fragmentatie. De eerste stap hiernaar heeft Microsoft met WP8 al gezet en afgerond met W10M.Kenw00t schreef:Wat bedoel je hier juist mee?MClaeys schreef:(iets waar Google overigens elke versie meer werk van maakt om dit weg te werken, top).
Bij Android gaf dit bij mij problemen om van Acer naar Samsung te gaan en visa versa, omdat het ene merk bepaalde settings had weggenomen itt het andere (Android 4 toen nog). En bij Apple loopt dat ook niet altijd vlekkeloos. Ieder merk heeft zo wel iets natuurlijk dus of dat echt om over wakker te liggen is.Kenw00t schreef:Dat heb je bij elk ecosysteem. Die Live-account kan trouwens ook syncen op andere platformen zoals Android.mipa schreef:makkelijke setup middels Live-account
Symbian dateert al van de Nokia 7650 (2002), toen was het al een uitgebreid OS, het werkte gewoon met de knoppen. Daarna is het in dezelfde setting geport naar touch (grid met iconen en diepe menu's had het gewoon al lang), wat de grootste fout was want niet alles was even geslaagd voor touch. Dus gemaakt om patenten van Apple te ontwijken zou ik niet durven zeggen, al was de touch versie wel een reactie op de eerste iPhone (maar dat is nu eenmaal concurreren). Ander mooi voorbeeld is de Nokia E70 met Symbian S60 (wat ook op je 5800 en mijn 5530, enkel v3 ipv v5), daar kon je toen al enorm veel mee en het had ook gewoon alles aan boord (Wifi, pop3/IMAP, muziek, google maps, zelfs telnet en ssh zat er toen al in).Kenw00t schreef:Mijn eerste smartphone was een Nokia 5800 XpressMusic. Die slingert hier nog steeds ergens rond. Toen praatte ik het ook goed dat Symbian best wel te pruimen was, ook al was het letterlijk geprogrammeerd om de patenten van Apple te ontwijken en dus totaal niet gebruiksvriendelijk. Ik schrok me rot toen ik later een Android phone van iemand anders gebruikte. Alles wees zichzelf beter uit.MClaeys schreef:Het Symbian verhaal is me bekend, ik was wss een van de weinige fans van Symbian.
Klein verloop overigens, niet dat ik er zelf nog compleet aan uit kon:
Code: Selecteer alles
- 2009, Oct 22: Nokia sues Apple over 10 patents.
- 2009, Dec 11: Apple countersues Nokia over 13 patents.
- 2009, Dec 29: Nokia files a second lawsuit and a U.S. International Trade Commission (ITC) complaint against Apple over 7 more patents.
- 2010, Jan 15: Apple files an ITC complaint against Nokia over 9 patents.
- 2010, Feb 19: Apple drops 4 patents from their countersuit against Nokia that are in their ITC complaint against Nokia.
- 2010, Feb 24: Apple countersues Nokia in Nokia's second lawsuit, over the 9 patents that are in Apple's ITC complaint.
- 2010, Apr 26: 5 of the patents in Apple's ITC complaint against Nokia are merged into their ITC complaint against HTC.
- 2010, May 7: Nokia files a third lawsuit against Apple over 5 more patents.[
- 2010, Jun 28: Apple countersues Nokia in Nokia's third lawsuit, over 7 more patents.
- 2010, Jul 21: Nokia drops 1 patent from their ITC complaint against Apple.
- 2010, Sep 17: Nokia adds 2 more patents to their third lawsuit against Apple.
- 2010, Sep 27: Apple sues Nokia in the UK and Germany over 9 patents.
- 2010, Sep 30: Nokia countersues Apple in Germany over 4 patents.
- 2011, Jun 14: Nokia and Apple settle their litigation with Apple agreeing to pay Nokia an undisclosed one-time payment as well as continuing royalties.
Overigens niet enkel met Apple:
Code: Selecteer alles
- 2014, February: HTC and Nokia settled all their patent suits with HTC paying an undisclosed amount to Nokia.
Dit kan dan weer met Cortana, waar je dwaas genoeg je toestel voor op US moet zetten.r2504 schreef:Geen mails tussen X en Y uur (zodat ik kan slapen met de telefoon in de buurt)
Altijd fijn om op die manier te moeten starten bij een OS, met een clean install.Kenw00t schreef:Wat je het best kan doen is een toestel nieuw uit de doos halen en van nul configureren. Met Google account, en daarna die MS apps installeren. Minstens met Android 5.0. Dat was de laatste grote GUI opkuis.r2504 schreef:Geen idee zelfs... ik krijg af en toe eens zo'n ding in m'n handen gestopt en dan vind ik dat alles behalve intitutief (zelfde bij iOS trouwens).
het staat in het artikel van Tweakers zelf al: Volgens Here had het verdwijnen van de apps te maken met technische problemen, maar de precieze oorzaak is nooit in detail toegelicht.Kenw00t schreef:Zucht, dat is nu al de zoveelste variant dat ik daarvan lees. De ene zegt dat Here nooit meer terugkomt omdat MS het niet mee overgenomen heeft. Er blijkt trouwens een enorm meningsverschil in de community over welke van de 2 apps de betere is. Ben je echt zeker dat Here Drive+ terugkomt (bron) ? Mensen met een 950 moeten nu jailbreaken als ze dit willen.r2504 schreef:Zowel Here Drive+ als (Microsoft Maps) werken prima onder Windows Mobile 10... en gebruiken trouwens beide dezelfde kaarten (en bieden dezelfde functies zoals offline navigatie). De Here producten zijn even uit de store verdwenen maar komen gewoon terug (Here Transit is reeds terug beschikbaar), trouwens bij een upgrade van 8.1 naar 10 blijven ze gewoon staan en werken.
Zelf ben ik meer voor Here Drive+ dan voor de Microsoft maps, maar het is puur een verschil in interface want de kaarten zijn gewoon dezelfde. Bij mij staan de apps er ook gewoon nog op omdat ik een upgrade deed.
Developer mode is in W10M trouwens gewoon in te schakelen, geen jailbreak nodig.
Swat, altijd dat moeten verdedigen van het OS waar iemand voor kiest. Als iedereen al eens naar zijn eigen toestel kijkt en er tevreden mee is, wat maakt het dan eigenlijk uit. Het is een straatje zonder einde en de partijen kunnen elkaar toch niet overtuigen.
-
- Deel van't meubilair
Dan geef je duidelijk ook aan dat het daar een work-in-progress is en zeker niet allemaal perfect ?Kenw00t schreef:Minstens met Android 5.0. Dat was de laatste grote GUI opkuis.
Geploeter... bij Android en iOS noemt dat versie 3, 4, 5, 6, ... het is gewoon evolueren.Kenw00t schreef:Het geploeter van WP/WM is wel al 5 jaar bezig hé.
De apps blijven inderdaad een hekel punt maar Microsoft heeft geen 58 fart apps nodig.Kenw00t schreef:En zelfs als er een officiële WP/WM app is, dan is die in veel gevallen beperkter dan iOS/Android versies. De app-gapp is nog steeds een realiteit, ook al beweerden ze 2 jaar geleden dat ze dicht was.
Behalve dat van Google... ik ben nog altijd een fan van hun search engine maar verder niet echt een fan van hun praktijken.Kenw00t schreef:Uiteindelijk werkt elk deftig ecosysteem OS-onafhankelijk.
Ik ontken niet dat er nog een lange weg af te leggen is... maar ik lees de artikels ook met een korreltje zout (met het huidige marktaandeel en de W10M issues op de 950 is het ook kinderspel het platform meteen helemaal de grond in te boren terwijl er ook positieve dingen gebeuren). Gartner die nu spreekt over 1.7% maakte ook de voorspelling dat het 19.5 % zou zijn in 2015 (in verschillende Europese landen zit WP trouwens boven de 10%)... maar dat zijn we ook gewoon van Gartner (ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die waarde hechten aan hun uitspraken).Kenw00t schreef:De snelheid waarmee je hier gereageerd hebt doet me vermoeden dat je het artikel niet doorgenomen hebt: http://www.neowin.net/news/editorial-it ... le-efforts
Ik blijf erbij dat ik nog nergens over een hardware issue heb gelezen...Kenw00t schreef:voldoet niet aan verwachting: 10 keer (zal de software rush zijn)
onderdeel vervangen: 4 keer
volledig toestel vervangen: 11 keer
Nee, zeker niet (al zou het bizar zijn dan de andere Here apps wel terug verschijnen dat dit niet zo zou zijn voor Drive+)... maar in Maps vind je identiek hetzelfde... waarom zou je Here Drive+ nog nodig hebben (enige gebrek is dat gesproken navigatie enkel in de engelse taal is).Kenw00t schreef:Ben je echt zeker dat Here Drive+ terugkomt (bron) ? Mensen met een 950 moeten nu jailbreaken als ze dit willen.
Ik heb trouwens niet de bedoeling hier een WP/WM versus Android/iOS discussie van te maken... Microsoft loopt nog mijlen achter op de gevestigde waarden en maakt volgens mij stappen in de goede richting. Of dit voldoende zal zijn om effectief de derde grote speler op de markt te worden is iets wat we binnen 6 maanden nogmaals moeten bekijken.
-
- Deel van't meubilair
Wat betreft de app gapp... ik was begonnen aan een lijstje met recente Universal Apps, maar dit is eenvoudiger: http://wmpoweruser.com/page/2/?s=universal
Misschien niet allemaal relevante apps maar het geeft wel aan dat één voor één applicaties worden herschreven als Universal app (zelfs BNP Paribas heeft er nu eentje).
Misschien niet allemaal relevante apps maar het geeft wel aan dat één voor één applicaties worden herschreven als Universal app (zelfs BNP Paribas heeft er nu eentje).
- proximusboyke
- Elite Poster
net contact gehad met coolblue en het is wel degelijk hardware die vervangen is vandaar de 12 maand garantie,
Hebben nog even discussie gehad van dat de 24 maand garantie gewoon moet doorlopen, hij zegt aangezien het om 2de hands gaat dat ze niet verplicht zijn.
Hebben nog even discussie gehad van dat de 24 maand garantie gewoon moet doorlopen, hij zegt aangezien het om 2de hands gaat dat ze niet verplicht zijn.
- MClaeys
- Elite Poster
Dan zijn er nog verschillen. Bvb. Een krakend achterkantje, nieuw achterkantje er op, geen verschil maar onderdeel vervangen
ik denk als het qua hardwaredefecten zo erg was dan zou er veel meer van terug te vinden zijn dan van 1 winkel. Niks wijst dus op iets buitensporig.

- Kenw00t
- Elite Poster
Op dat vlak heeft W10M dan toch voorsprong. De manier waarop Google dit probeert op te lossen is vooral om hun eigen belangen te dienen, en al de rest is bijzaak. De beveiligingsproblemen van afgelopen zomer tonen dat goed genoeg aan.MClaeys schreef:Elke editie koppelen ze steeds meer elementen los om dit zelf te kunnen updaten zonder tussenkomst van de fabrikanten en providers. Gevolg, minder fragmentatie. De eerste stap hiernaar heeft Microsoft met WP8 al gezet en afgerond met W10M.
Hey, ik schreef dat maar "bij wijze van spreken" omdat ik het toen elders ook las. Zo voelde het toen toch aan, dat hun touchfunctionaliteit vooral niet deed wat Apple deed, en dus gewoon een bizarre ervaring opleverde.MClaeys schreef:Dus gemaakt om patenten van Apple te ontwijken zou ik niet durven zeggen, al was de touch versie wel een reactie op de eerste iPhone (maar dat is nu eenmaal concurreren).
Mijn punt was dat je zo de beste ervaring krijgt, omdat je dan wizards te zien krijgt die je met alles helpen, en achteraf zelfs een rondleiding geven om te tonen hoe een OS met touchfunctionaliteit eigenlijk werkt. Dit is in mijn ogen toch een essentieel fundament om met "iets anders" kennis te maken.MClaeys schreef:Altijd fijn om op die manier te moeten starten bij een OS, met een clean install.Kenw00t schreef:Wat je het best kan doen is een toestel nieuw uit de doos halen en van nul configureren. Met Google account, en daarna die MS apps installeren. Minstens met Android 5.0. Dat was de laatste grote GUI opkuis.r2504 schreef:Geen idee zelfs... ik krijg af en toe eens zo'n ding in m'n handen gestopt en dan vind ik dat alles behalve intitutief (zelfde bij iOS trouwens).
Voor jou dezelfde opmerking als hierboven. En goh, bij WP/WM gaat het vooral over de conversie van CE naar NT; bij Android zeg ik specifiek die versie omdat er zoveel features werden toegevoegd dat een en ander wel hertekend moest worden. Als jij dan zegt dat je eigenlijk niet wist welke vlees je in de kuip had, tja dan kan je het moeilijk beoordelen hé. Wie weet een hele oude versie op een Aldi-toestel. Da's nu eenmaal het nadeel van een wijdverspreid mobiel OS.r2504 schreef:Dan geef je duidelijk ook aan dat het daar een work-in-progress is en zeker niet allemaal perfect ?
Gewoon evolueren? Hebben ze vooruitgang geboekt dat zich reeds in marktaandeel heeft kunnen vertalen? Neen. Zie link van IDC verderop en vergelijk de jaren.r2504 schreef:Geploeter... bij Android en iOS noemt dat versie 3, 4, 5, 6, ... het is gewoon evolueren.
Geen enkel ecosysteem heeft dat nodig, maar bij diegene waar er een overvloed aan apps is, heb je meestal ook keuze zat wat betreft browsers, file explorers, gps/maps, mail clients, ...r2504 schreef:De apps blijven inderdaad een hekel punt maar Microsoft heeft geen 58 fart apps nodig.
We kunnen het dus niet zomaar opdelen in kwaliteit versus kwantiteit, want die hangen eigenlijk samen. Windows op de desktop is zo ook groot geworden hé. Overvloed aan apps en zat keuze in elke categorie.
?r2504 schreef:Behalve dat van Google... ik ben nog altijd een fan van hun search engine maar verder niet echt een fan van hun praktijken.
Wat betreft die voorspellingen heb je volledig gelijk, dat is zo goed als altijd nonsens. Die 1.7% zijn echter het aandeel in de verkoopscijfers van het laatste kwartaal. Maar dat is dus nog iets anders dan een marktaandeel. Die cijfers staan hier: https://www.idc.com/prodserv/smartphone ... -share.jspr2504 schreef:Gartner die nu spreekt over 1.7% maakte ook de voorspelling dat het 19.5 % zou zijn in 2015 (in verschillende Europese landen zit WP trouwens boven de 10%)... maar dat zijn we ook gewoon van Gartner (ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die waarde hechten aan hun uitspraken).
r2504 schreef:Ik blijf erbij dat ik nog nergens over een hardware issue heb gelezen...
Klopt, maar een Android model had ook eens hardwareproblemen, die pas na 3-4 maand massaal de kop opstaken.MClaeys schreef:Niks wijst dus op iets buitensporig.
Enkele gebruikers hadden opgemerkt dat alle verwijzigingen naar de WP app waren verdwenen op here.com:r2504 schreef:Nee, zeker niet (al zou het bizar zijn dan de andere Here apps wel terug verschijnen dat dit niet zo zou zijn voor Drive+)... maar in Maps vind je identiek hetzelfde... waarom zou je Here Drive+ nog nodig hebben (enige gebrek is dat gesproken navigatie enkel in de engelse taal is).
Blijkbaar is het nu toch officieel dat ze terugkomen: http://www.winbeta.org/news/official-wo ... windows-10
Lijkt me een goede evaluatietermijn. Ten tijde van schrijven kwam er nog een artikel uit, waar ik niet meteen blij van wordt, maar daarom is het niet minder waar: http://www.theregister.co.uk/2015/12/29 ... t_in_2016/r2504 schreef:Of dit voldoende zal zijn om effectief de derde grote speler op de markt te worden is iets wat we binnen 6 maanden nogmaals moeten bekijken.
- MClaeys
- Elite Poster
Hij doelt op het bewust tegenwerken van Google naar kleinere spelers (waaronder Windows Phone). De YouTube app historie, die keer dat touch van Windows Phone "toevallig" niet meer werkte in Google maps bvb.Kenw00t schreef:?r2504 schreef:Behalve dat van Google... ik ben nog altijd een fan van hun search engine maar verder niet echt een fan van hun praktijken.
Ghohja, hangt wat van land tot land af. In het ene zakken ze, in het andere stijgen ze. Zelf zie ik ze zowel binnen als buiten de vriendenkring steeds meer opduiken, maar elders zullen dan weer mensen er vanaf stappen. In Nederland zijn ze bvb ook populairder dan in België (gevolg, daar hebben bvb wel alle banken een app, etc...).Kenw00t schreef:Wat betreft die voorspellingen heb je volledig gelijk, dat is zo goed als altijd nonsens. Die 1.7% zijn echter het aandeel in de verkoopscijfers van het laatste kwartaal. Maar dat is dus nog iets anders dan een marktaandeel. Die cijfers staan hier: https://www.idc.com/prodserv/smartphone ... -share.jspr2504 schreef:Gartner die nu spreekt over 1.7% maakte ook de voorspelling dat het 19.5 % zou zijn in 2015 (in verschillende Europese landen zit WP trouwens boven de 10%)... maar dat zijn we ook gewoon van Gartner (ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die waarde hechten aan hun uitspraken).
kantar cijfers.
Maar het gaat toch over de situatie nu? Zowel jij als ikzelf kunnen niet maanden in de toekomst kijken, dus weten we ook niet of er dan dikke hardware problemen zullen zijn met de 950.Kenw00t schreef:r2504 schreef:Ik blijf erbij dat ik nog nergens over een hardware issue heb gelezen...Klopt, maar een Android model had ook eens hardwareproblemen, die pas na 3-4 maand massaal de kop opstaken.MClaeys schreef:Niks wijst dus op iets buitensporig.
Draadloos opladen is de max, ik kan al effe niet meer zonder, al hebben andere merken het ook.mipa schreef:Rekeninghoudend met het draadloos opladen v/d batterij vind ik
mijn oude Lumia 920 al beter
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Draadloos opladen is een grote schande en verkoopstruc die de mensen misleiden.mipa schreef:Rekeninghoudend met het draadloos opladen v/d batterij vind ik
mijn oude Lumia 920 al beter
Toen ik hoorde draadloos opladen dan dacht ik van yes, ik steek iets in het stopcontact en hopla, ik kan mee mijne phone blijven tokkelen en rondlopen terwijl die ondertussen lekker aan het opladen is maar helaas, je moet dat toestel op de plaat of hoe je het ook wil noemen gaan leggen,ppffff, wat een fail zeg.
Dan toch liever de kabel ze, zo kan ik die naast me in de zetel in de handen nemen en blijven verder gamen/tokkelen/surfen.
Draadloos omdat er geen kabelke insteekt akkoord maar dan moede het wel op iets gaan opleggen

Draadloos is voor mij in heel mijn huis of toch een groot deel ervan kunnen vrij rondlopen met mijne phone en dat die gewoon zit op te laden zonder dat ik die ergens moet gaan opleggen.
-
- Plus Member
Een toestel dat je alleen met draad kan opladen moet je ook ergens neerleggen.
Ik ken alleen maar de Lenovo Yoga Tab, die je met een lusje om aan de muur kunt hangen.
Eens je dat inductieladen gewend bent wil je het niet meer missen.
Ik ken alleen maar de Lenovo Yoga Tab, die je met een lusje om aan de muur kunt hangen.

-
- Deel van't meubilair
Een leek heeft misschien inderdaad die verwachting... maar zo werkt het spijtig genoeg niet.Eekhoorn schreef:Draadloos is voor mij in heel mijn huis of toch een groot deel ervan kunnen vrij rondlopen met mijne phone en dat die gewoon zit op te laden zonder dat ik die ergens moet gaan opleggen.
Los daarvan vind ik het wel handig... ik laad m'n 930 hier ook zo op en dat werkt prima.
-
- Deel van't meubilair
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Wtf haha, wa zegde gij nu?mipa schreef:Een toestel dat je alleen met draad kan opladen moet je ook ergens neerleggen.
Ik ken alleen maar de Lenovo Yoga Tab, die je met een lusje om aan de muur kunt hangen.![]()
Ik leg in mijn post net uit dat je dan wel nog je toestel in de hand kan blijven houden en kan blijven gamen/surfen enz...
Met draad opladen ergens neerleggen vanwaar haal je dat nu?
Je kan er idd geen 10m ver mee gaan dat niet tenzij er zo ne kabel bestaat?
Maar je kan wel blijven verder doen met de phone in de hand.
Maar ieder zijn ding e ik bedoel da hier niet verkeerd ze

Een leek? Ik ben blijkbaar vooruit in den tijd ja want hetgeen waar ik het over heb bestaat niet eens

[

- MClaeys
- Elite Poster
Ik zit ook vaak met men gsm in de hand terwijl hij draadloos laad, dat ding weegt geen kilo's ze
en opladen met kabel kan ook altijd nog, dat gebruik ik nog in de wagen als ik lang moet navigeren.

-
- Deel van't meubilair
Dat moet je mij toch eens uitleggen.MClaeys schreef:Ik zit ook vaak met men gsm in de hand terwijl hij draadloos laad