Heb sinds gisterenvoormiddag problemen dat mijn Telenet connectie zeer onstabiel is. Ze valt nooit echt volledig uit, maar ze werkt maar in horten en stoten. Verbinding blijft zeer snel, maar bvb een youtube stream kijken zit er niet in omdat de http stream niet stabiel genoeg is.
Het ligt niet aan mijn intern netwerk, want ik kan nog altijd perfect, over WiFi, bluray's vanaf mijn NAS naar de TV (kodi) streamed. Telenet zegt dat ze niks mis zien aan mijn verbinding.
Iemand dit al eens voorgehad ? Nog tips ... (heb al eens kabel vervangen tussen router en TN modem, zonder soelaas en de router al genoeg hard-resets gegeven).
Pikant detail ... een ping blijft redelijk stabiel ... op 100000 paketten, 0,6% loss (naar een internet host) met een packetsize van 1024. Ping blijft zelfs lopen op momenten dat youtube blijft hangen.
Lastig probleem
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Doe eens enkele snelheidstests... zijn zowel up als down slecht of maar één van beide ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Als enkel sites als facebook en Youtube problemen geven kan het zijn dat er ergens in je netwerk IPv6 niet goed afgehandeld wordt.
Je zou kunnen checken of je IPv6 hebt en even uitzetten om te kijken of daar het probleem zit.
Je zou kunnen checken of je IPv6 hebt en even uitzetten om te kijken of daar het probleem zit.
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
Mja, IPv6 issue had ik ook aan gedacht, maar daar had ik niks aan gewijzigd. Heb voor de zekerheid mijn router en Mac eens op link-local only gezet, zonder soelaas. Het is trouwens met alle sites, ook deze, maar merkbaar erger bij YouTube en Facebook.
Speedtest heeft geen zin, zowel upload als download zijn goed eens ik connectie kan maken met de site. Het is meer alsof ik een slechte router zou hebben of een defecte kabel. Telenet zelf merkt niets en zegt dat alles ok is.
Met de Mac aan de kabel, rechtstreeks aan de ten modem heb ik het ook voor, hetzij in mindere mate. 20 keer Facebook refreshen is 2-3 keer een could not load error.
Zal er tot na de feestdagen met moeten leven denk ik
[
Post made via mobile device ]
Speedtest heeft geen zin, zowel upload als download zijn goed eens ik connectie kan maken met de site. Het is meer alsof ik een slechte router zou hebben of een defecte kabel. Telenet zelf merkt niets en zegt dat alles ok is.
Met de Mac aan de kabel, rechtstreeks aan de ten modem heb ik het ook voor, hetzij in mindere mate. 20 keer Facebook refreshen is 2-3 keer een could not load error.
Zal er tot na de feestdagen met moeten leven denk ik

[