firewalls ingebouwd in router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
gemsi

Ik ben op zoek naar een adsl router waarin een goeie en gemakkelijk configureerbare firewall zit. Voorbeelden van een regel die ik wil kunnen instellen: incoming traffic toelaten van ipadres 1.2.3.4-poort 110 naar om het even welke poort bij mij en op voorwaarde dat de connectie established is.

Ik heb de sites van een aantal low-cost leveranciers afgezocht (topcom, usrobotics, linksys, netopia, level1, smc) en ook op google zitten zoeken, maar zonder veel resultaat :-(
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Voor zover ik je vraag begrijp:
Wanneer je achter de router de verbinding start zal iedere NAT router dit doen zonder dat je rules hoeft te maken.

oeps. even later viel het kwartje.
Je wil alleen verkeer van 1.2.3.4-poort 110 toelaten?

Zoals Seal hier beneden opmerkt de Thomson 510, niet alleen de V4 maar ook de single poort modellen die momenteel in de Belgacom shop worden verkocht voor 19 Euro!!
Zie hier het plaatje van de 'Blue'
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Limburg 07 jul 2004, 19:32, in totaal 3 gewijzigd.
Seal
Pro Member
Pro Member

Thomson 510 v4???
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Limburg schreef:de Thomson 510, niet alleen de V4 maar ook de single poort modellen
Die V4 heeft niets te maken met het aantal poorten... is gewoon een intern versienummer.

Een Speedtouch 510 v4 is dus een single port, tenzij op de verpakking staat dat het een multiport is.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Een Speedtouch 510 v4 is dus een single port, tenzij op de verpakking staat dat het een multiport is.
weer wat geleerd! :?
Gast

Kijk eens naar de hotbrick soho 401. Dezee heeft geen ADSL modem maar is wel een geschikte firewall
gemsi

Die thomson heb ik nu, maar daar zit geen ingebouwde firewall in bij mijn weten. Er is denk ik ook misverstand, want ik heb het niet over NAT, maar wel over SPI (zijnde stateful packet inspection).

ps: die soho zal ik alvast eens bekijken
gemsi

Na evaluatie van een aantal leveranciers (topcom, belkin, smc, netgear, usrobotics, linksys, dlink, thomson) op basis van de handleiding van de firewall die op hun website staat, is mijn keuze gevallen op de sureconnect wireless adsl gateway van usrobitics. Nu maar hopen dat de router even goed is als de handleiding :)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”