Beste allen,
Heb een TN modem-router en dag nog eens in de living een WNDR-4300 TN access point.
In WIN10 krijg ik nu regelmatig de melding dat modem en AP op een verschillend wifi kanaal ingesteld staan, hetgeen tot verlies van wifi vermogen kan leiden ...
Ik dacht dat het toch de bedoeling is AP en router op kanalen in te stellen die zo ver mogelijk uit mekaar liggen of ... ? Heb hier op het forum gezocht en daar wordt blijkbaar soms ook geadviseerd het zelfde kanaal te gebruiken.
Kan iemand me raad geven aub ?
Dank bij voorbaat en aan iedereen een prettig eindejaar toegewenst.
Kanaal router en AP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
- Bedankt: 142 keer
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Eigenlijk mag je slechts weinig overlapping hebben in dekking van je WIFI... al is dat natuurlijk mooie theorie.
Hetzelfde kanaal of niet is ook theorie... voor sommige type roaming blijkt dit noodzakelijk te zijn (maar dan heb je speciale AP's nodig) voor anderen dan weer net niet.
Hebben beide trouwens dezelfde SSID en beveiliging ?
Hetzelfde kanaal of niet is ook theorie... voor sommige type roaming blijkt dit noodzakelijk te zijn (maar dan heb je speciale AP's nodig) voor anderen dan weer net niet.
Hebben beide trouwens dezelfde SSID en beveiliging ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
- Bedankt: 142 keer
Tx voor het antwoord. Beide hebben idd zelfde SSID en beveilingsprotocol
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Meer kan je niet echt doen... zolang het werkt zou ik me niet echt storen aan de melding... en anders moet je eens proberen ze toch op hetzelfde kanaal te zetten.