Probke met McAfee

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik heb dus vorige week McAfee Virusscan 2004 gekocht + Personal Firewall Pro, maar ik heb een probleem met de configuratie ervan.
Als ik ze beiden installeerde, geraakte ik nie meer op Internet... Heb aangeduid welke programma´s en services op het net mochten, poorten aangeduid maar njet. Tot daar toe... Firewall buiten (geeft nu niet echt werk toch liever met Sygate)
Nu heb ik het probleem dat als ik als ik McAfee Virusscan en al zijn modules (RegWiz, Vshield etc) oplaadt bij het opstarten, ik wel op Internet kan maar na een paar minuten blokkeert alles, ttz, Messenger is niet meer verbonden met Internet, IE zegt dat er geen verbinding meer is en ik krijg het schermpje van Inbelverbinding, maar mijn icoontje van adslverbinding blijft en netwerkverbing geeft aan dat ik verbonden ben met internet.... gewone disconnect lukt niet meer, moet via CSA Trayicoon handmatig verbinding met modem verbreken. Uiteraard kan ik daarna niet meer op Internet en enige oplossing is reboot.

Schakel ik alles van McAfee via msconfig in Services en Opstarten uit, dan heb ik geen problemen.
Nu had ik die Virusscan wel gekocht om Mail en binnenkomende files te controleren terwijl ik verbonden ben... :? wat dus niet lukt als ik hem niet kan inschakelen, virusscan achteraf lukt wel.

Sorry voor de lange uitleg... iemand enig idee aan wat het kan liggen?

Gebruik XP Pro.

Veronique
Laatst gewijzigd door flamenca 07 jul 2004, 14:15, in totaal 1 gewijzigd.
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Heb je al eens geprobeerd om enkel de Vshield te installeren/laten draaien?

Die is normaal genoeg om alles tegen te houden.

De corporate versie van McAfee (VirusScan Enterprise 7.1) is het enige wat wij bij onze klanten installeren ... dat is dus gewoon on-access scan en dat zou voldoende moeten zijn.

Normaal gezien krijg je dan in Outlook (express niet denk ik) ook een werkbalk met 3 icoontjes om mails manueel te scannen.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”