Telenet Wifree probleem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Sinds een paar dagen heb ik een probleem met het verbinden met Telenet Wifree.
Het is me opgevallen toen ik regelmatig 4G op de iPhone zag staan, ondanks dat dit plaatsen waren waar Telenet Wifree aanwezig was.
Meestal is de verbinding er onmiddellijk als je ergens in de buurt van Telenet Wifree komt.
Maar nu slaag ik er niet in. Soms lukt het, maar meestal niet. Als het eens een enkele keer werkt, werkt het zonder problemen. Internet verbinding is dan ok.
Ik heb dit getest op verschillende plaatsen (meer dan 10), en probleem is er met iPhone, Macbook en windows laptop.
Het eigenaardige is dat het soms lukt, maar 'meestal' niet.

Je ziet hem zoeken, en daar blijft het bij.
Andere wifi verbindingen gaan prima, ook het privé wifi netwerk en homespot van zelfde modem gaat zonder problemen. Alleen Telenet wifree niet.
Alle privé wifi netwerken die op voorhand al gekend zijn, worden zonder problemen geactiveerd.

Ik dacht even dat het aan mijn Telenet account zou liggen, bv. iets met mijn eigen homespot, maar deze staat gewoon geactiveerd in 'Mijn Telenet'.
Mijn vermoeden ging uit naar een meer algemeen probleem, vermits een aantal kennissen ook identiek hetzelfde probleem hebben, ook op hun eigen modem en andere modems op andere plaatsen.

Telefonisch contact gehad met Telenet. Men ging het onderzoeken.

Even hier checken. Wie heeft dezelfde problemen?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb ooit een connecti e gemaakt met homespot omdat de wifree belabberd was (kust hoogseizoen max 4 of 5 connecties/wifree) en toen had ik ook problemen. De homespot laten vergeten en sindsdien geen connectieproblemen meer. Let wel indien we met ons vijven naar zee gaan moeten we oppassen welke toestellen we wifi aanzetten want er zijn meer toestellen dan toegelaten connectie en beschikbare wifrees of er zit een probleem in met welke wifree ze wullen connecteren (sterkste signaal of vrije connectie)

Sent from my D6000 using Tapatalk
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Telenet wifree werkt in principe prima, dat is het probleem niet.
Ik heb al geprobeerd om de homespot of wifree te laten vergeten, maar dat helpt niet.
bruma
Elite Poster
Elite Poster

Ik werk met android en MS laptop. Wat ik tot scha en schande heb ondervonden is dat er per wifree maar een beperkt aantal simultane connecties mogelijk zijn. Dat als je een connectie met een hotspot opgebouwd hebt wifree connectie problemen geeft. Eenmaal je verbonden geraakt op 1 van beide is er geen probleem. Maar een mens heeft soms meer toestellen rond hem dan waar hij aan denkt. In ons geval aan zee minstens 5 gsm allen met auto wifree connect actief nog enkele tablets en laptops die opgestart worden

bruma
Elite Poster
Elite Poster

Heeft niks met wifree te maken maar een maand of 2 terug samen met de kriist op pad héél vroeg de zaterdag VM. Gestopt om te tanken en bij het wegrijden was de weg geel gekleurd bij de verkeersinfo (gps soft op smartphone) er was wel geen kat in de buurt, wel 6 simkaarten in de wagen die tijdens het tanken stilstonden.

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Het heeft niks te maken met teveel connecties. Bij mijn ouders werkt het ook niet. Zelf hebben ze geen enkel toestel op internet behalve 1 pc die met kabel is verbonden. Niemand woont er in de buurt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Vorige week ook voorgehad dat ik heel veel problemen had met WiFree, ik heb de gegevens doorgegeven waar en wanneer het was. Is het toeval is het pech, ligt het aan hun systeem... Ik weet het alvast niet. Gisteren werkte het daar dan weer perfect.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Probleem is opgelost. Telenet had één of ander DHCP probleem. Blijkbaar wordt WiFree toch niet zo dikwijls gebruikt want ze hebben bijna geen meldingen binnen gekregen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
680x0
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 13 keer

WiFree werkt ook voor geen meter. Kan probleemloos inloggen waar ik wil, maar als er wat activiteit over gaat dan stopt de verbinding er gewoon mee. Geen error's, geen fouten, geen uitval.. er komt na korte tijd geen byte data meer door.

Heb het al met verschillende devices getest en het resultaat is overal hetzelfde... Trage verbinding, en ze 'droogt op' na korte tijd.. Reconnecten helpt om het weer 10 minuten aan de praat te krijgen.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb in elk geval nergens problemen. Eens een enkele keer dat ik niet onmiddellijk een verbinding krijg, maar dat is meestal op drukke plaatsen.
Als het signaal krachtig genoeg is, werkt het zonder problemen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”