Hallo,
Ik probeer voor een vriendin een factuur te maken in excel.
De gegevens heb ik in kop- en voettekst gezet, ik vermoed dat dit de beste aanpak is.
Waar ik nu een oplossing voor zoek is dat de 'body' - dus het deel waar de artikelen, prijzen, ... staan - 'meevloeit' met het aantal regels die worden ingevuld.
Hiermee bedoel ik dat de opmaak per regel zou moeten aangepast worden naarmate er meer lijnen worden ingevuld.
Daarnaast zouden de cellen onder de artikelen - totale prijs, en nog wat dingen - mee moeten verplaatsen naar een evt 2de pagina indien de lijst met artikelen te lang is.
In dat geval zou op de 2de pagina ook een kolomhoofding (artikel, prijs, datum) moeten komen.
Kan iemand me in de juiste richting zetten want ik heb geen idee hoe dit te doen vermits ik excel enkel voor basisdingen gebruik en nog nooit zo een geavanceerde opmaak heb gemaakt.
Alvast gigantisch bedankt!
E.
Excel factuur: vloeiende body ifv aantal artikelen?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Maak van dat gedeelte een 'lijst' (kolommen en rijen selecteren en daarna CTRL-L)
Nu wordt je tabel een 'lijst' en kan je naar hartelust rijen toevoegen en verwijderen.
De formules die je hebt aangemaakt (sum) worden automatisch geupdated ifv het aantal rijen.
[
Post made via mobile device ]
Nu wordt je tabel een 'lijst' en kan je naar hartelust rijen toevoegen en verwijderen.
De formules die je hebt aangemaakt (sum) worden automatisch geupdated ifv het aantal rijen.
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
- Bedankt: 57 keer
@axs: bedankt voor deze tip!
Dit lost idd het probleem al op van het toevoegen van lijnen.
Zou hiermee ook de zone onder de artikelen (totaal en nog wat berekeningen/info) moeten meeschuiven of moet dat op een andere manier?
Ik kan in de uitleg/voorbeelden over lijsten/tabellen daarover niets vinden en als ik het probeer lukt het ook niet.
@fvhbrugge: omdat ik al een deel heb en wel wat wil bijleren probeer ik het voorlopig met het dit bestand.
Toch bedankt!
Dit lost idd het probleem al op van het toevoegen van lijnen.
Zou hiermee ook de zone onder de artikelen (totaal en nog wat berekeningen/info) moeten meeschuiven of moet dat op een andere manier?
Ik kan in de uitleg/voorbeelden over lijsten/tabellen daarover niets vinden en als ik het probeer lukt het ook niet.
@fvhbrugge: omdat ik al een deel heb en wel wat wil bijleren probeer ik het voorlopig met het dit bestand.
Toch bedankt!
Heppie NY!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
- Bedankt: 57 keer
Hey heist_175, bedankt voor deze info!
Ik had in de late uurtjes iets dergelijks gevonden en ga dat vanavond uitproberen.
Nu ben ik in mijn blote hoofd aan het denken hoe ik dat met het totaalbedrag ga doen:
- onderaan 'vast' zetten en evt herhalen maar dan staat het er ook als er een 2de pagina is
- mee laten vloeien hetgeen waarschijnlijk het eenvoudigste is.
Zal voor vanavond zijn.
Tnx
E.
Ik had in de late uurtjes iets dergelijks gevonden en ga dat vanavond uitproberen.
Nu ben ik in mijn blote hoofd aan het denken hoe ik dat met het totaalbedrag ga doen:
- onderaan 'vast' zetten en evt herhalen maar dan staat het er ook als er een 2de pagina is
- mee laten vloeien hetgeen waarschijnlijk het eenvoudigste is.
Zal voor vanavond zijn.
Tnx
E.
Heppie NY!