Intro VDSL

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
JePaC
Starter
Starter

Hoe zit dat nu eigenlijk met de beschikbaarheid van Proximus VDSL-techniek (hier hebben we alleen ADSL).
Als ik bel naar Proximus : "is niet beschikbaar waar u woont" en dan gaat de operator effe op Google maps kijken en mij vertellen dat ik in een woonwijk woon, naast een provinciebaan, enz... leest dan nog even voor wie er hier een GSM abonnement heeft, enz maar dat wist ik dus allemaal al... (???) en op het einde nogmaals "niet beschikbaar, misschien (?) binnen afzienbare tijd (???).
MAAR hij wilde mij wel een Pack aansmeren (wat ik absoluut niet nodig had...). Ik zei zolang ik geen Proximus TV kan krijgen hoef ik geen Pack ook niet....

Maar langs de andere kant hoor ik van diverse kennissen dat ze gewoon telefonisch gecontacteerd worden (hoe worden die geselecteerd ?) om de aanpassing te komen doen van ADSL naar VDSL. Blijkt dan bij navraag bij de buren de enige te zijn van de straat ??? Maar als men het zelf vraagt zegt men "niet beschikbaar". Ik snap er niks meer van.

Is er ergens zicht op die aanpassingen naar VDSL of moet men gewoon geluk hebben ?

JP
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

85% van de Belgische bevolking kan over VDSL2 beschikken, de overige 15% wordt voorlopig niet geüpgraded.
Proximus zal wel tegen begin 2017 meer dan 80% van de VDSL2-klanten hebben geüpgraded naar VDSL2 Vectoring met een downloadsnelheid van minstens 100 Mbps.

Vooral landelijke gebieden waar geen gemeenschappelijke riolering beschikbaar is of zal aangelegd worden, zullen nooit VDSL2 krijgen omdat Proximus alleen een netwerkupgrade doet wanneer de graafkosten om nieuwe kabels te leggen worden gedeeld met de gemeente of andere nutsmaatschappijen. Voor deze gebieden hoopt Proximus ooit via de opengestelde coaxkabel diensten aan te bieden.

Je kan online checken of VDSL2 beschikbaar is op je adres, als je 16 Mbps of meer kan krijgen, is VDSL2 beschikbaar
https://www.proximus.be/internetsnelheid
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvchec ... us-tv.html
JePaC
Starter
Starter

Bedankt voor de info, we hebben hier dus gewoon pech tot die 15% te horen. Gemeentepolitiek zal er ook wel voor iets tussen zitten. In onze gemeente hebben sommige delen (ver afgelegen zelfs) het wel (2230 Ramsel), terwijl wij in een woonwijk zitten vlak tegen een grote weg. We kunnen alleen maar hopen JP
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Hier is 6 maanden geleden gescheiden riolering gekomen en jawel, sinds begin deze maand kan ik na 10+ jaar ADSL2+ ook genieten van VDSL2 op 100 mbit :).
Ik heb echter Belgacom/Proximus niets zien doen in de straat tijdens de werken hoor, enkel een overgetrokken PET-kabel die ze hersteld hebben...
Ik weet dus niet die gescheiden riolering ook het startschot was voor VDSL...
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Als je mijn topic wist wil je dit dan ook eens laten weten? Zit ik hier maar te zoeken, vind het opeens niet meer. Leuk zeg.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Eekhoorn schreef:Als je mijn topic wist wil je dit dan ook eens laten weten?
Wij wissen nooit topics (tenzij spam)
Topics worden hooguit gemodereerd

Heb je het over deze topic: Tijd voor een nieuwe tv-decoder!?
Deze is gewoon verplaatst.
Gezien er over dit onderwerp (de nieuwe Proximus v5) al sedert 3-10-2015 een discussie bestaat, vonden wij het beter om jouw post aan de bestaande topic toe te voegen.
Eekhoorn schreef:Zit ik hier maar te zoeken, vind het opeens niet meer. Leuk zeg.
Om je eigen topic terug te vinden:
Klik op je eigen gebruikersnaam, dan "zoek berichten van gebruiker"
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”