Proximus relay weigert mail

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Beste UB'ers,

Al sinds jaren laat ik mijn thuis servertje relay.skynet.be als relayhost gebruiken in Postfix. Sinds een aantal dagen weigert die echter consequent alle e-mail. Systeem stuurt hoop en al 5 mails op een dag.

In de logs zie ik hetvolgende:

Code: Selecteer alles

Nov 11 09:10:55 <hostname> postfix/smtp[20079]: 214B41FAF3: to=<recipient>, orig_to=<root>, relay=relay.skynet.be[195.238.20.27]:25, delay=197731, delays=197730/0.04/0.42/0, dsn=4.0.0, status=deferred (host relay.skynet.be[195.238.20.27] refused to talk to me: 554-relay.skynet.be 554 Access denied- under investigation for spam abuse. Visit http://postmaster.proximus.be/?c=faq&l=en for more info.)
Ook de e-mails die mijn Synology stuurt komen niet meer aan, maar daar heb ik geen foutmeldingen van...

Iemand een idee of er wat verandert is bij Proximus?
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Gebruik je een gmail adres? Ik had paar dagen geleden zelfde voor.

Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen en deze heeft onze aandacht genoten, in deze laat u ons weten dat mails dat u vanuit uw Gmail adres verstuurt naar Proximus klanten door onze servers geweigerd worden.
Na contact te hebben genomen met onze “messaging operation services” hebben we vernomen dat er massaal spam verstuurd werd via sommigen van de mailservers van Gmail en dat het IP van deze laatsten op een blacklist werden opgenomen. Naargelange het door u gebruikte mailserver bij Google kunnen er mails afgeleverd worden en anderen niet.

De mails worden dan automatisch terug afgeleverd van zodra Gmail het nodige zal hebben gedaan om de spam verzendingen te stoppen. Dit zou nu al het geval moeten zijn.
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Nope, naar een e-mailadres bij webhosting (Priorweb / Combell).
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Stuur eens een mailtje naar: [email protected]
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

in NL heeft er een provider hun relay gewoon afgeschaft. er zullen er nog wel volgen.

ik heb echter nog wat oude soft / toestellen welke enkel werken op open relays
Afbeelding
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Wat gmail betreft: ik heb onlangs gelezen dat Google de SPF en DMARC-records van Gmail gaat aanpassen, zodat je geen andere servers meer kan gebruiken om mails te versturen vanaf een gmail-adres. Misschien heeft dit met bovenvernoemde spam-aanval te maken.

edit: het zou vanaf Juni 2016 pas zijn.
Bron: https://dmarc.org/2015/10/global-mailbo ... ect-users/
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Het probleem was blijkbaar dat mijn IP blacklisted was bij de SMTP servers van Proximus. Even ip renew gedaan en probleem is opgelost...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”