Telenet iets van plan?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wou een product bestellen van Telenet voor een collega, maar het viel me bijzonder op dat alle "vergelijk" pagina's fouten bevatten. Vooral qua upload/download/volume. Iemand weet van veranderingen die op komst zijn?

https://www2.telenet.be/nl/alles-in-een ... vergelijk/
https://www2.telenet.be/nl/andere-produ ... vergelijk/
https://www2.telenet.be/nl/king-en-kong/king-kong/

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Wat is er volgens jou dan fout ?
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:
Provider

ha een paar minuten geleden was het nog fout...
Allez fout, de pagina werd niet goed opgebouwd...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
krisken
userbase crew
userbase crew

Inderdaad, stond vol fouten

Telefonie = EDPnet + OVH
labrador
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dit is niet fout en zal klanten trekken
Ze willen gewoon van basicnet af.
Het zal moeilijk worden voor Mobistar.
Bijlagen
fibernet100.jpg
Laatst gewijzigd door labrador 10 nov 2015, 19:31, in totaal 1 gewijzigd.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ze zijn weldegelijk met vanalles bezig!
Capture.PNG
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Zo'n fouten kunnen veel oorzaken hebben.
Het zou mij ten zeerste verwonderen dat ze live aanpassingen doorvoeren aan productpagina's trouwens.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
labrador
Forumtroll
Forumtroll

MaT schreef: Het zou mij ten zeerste verwonderen dat ze live aanpassingen doorvoeren aan productpagina's trouwens.
Hoe kom ik hier dan aan.En mijn Telenet is niet offline geweest.
Bijlagen
fibernet100.jpg
krisken
userbase crew
userbase crew

Niks nieuws onder de zon dus. Gewoon een promo'tje.

Telefonie = EDPnet + OVH
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

mijn.telenet.be is bij mij naar de zak. Kan vanalles niet opvragen.
Je kan testen zoveel als je wil, eens moet je naar productie en daar kunnen altijd fouten insluipen.
We zullen zien.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

labrador schreef: Het zal moeilijk worden voor Mobistar.
Ik denk het niet hoor... volumelimieten van 100 en 150 gig. Mocht het niet zo schrijnend zijn, het was lachwekkkend, zeker bij zo'n prijzen....

Als Mobistar die volumes nog maar verdubbelt, wat eigenlijk ook al lang niet meer van deze tijd is, en een serieuze provider onwaardig is, en in
onze buurlanden onbestaande is, is Telenet op 1 klap een massa klanten kwijt.

De arrogantie van Porter stoort mij zeer. Laat ons allen hopen dat hij eens goed op zijn bek gaat. :angel:
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 66 keer

Telenet zal dan nog 1 klant overhouden. :angel:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Keep on dreaming... hoeveel zijn er verleden jaar gaan lopen voor de prijsstijging denk je ?

Iedereen had er de mond van vol... maar ik heb alvast geen aardverschuiving gezien en verwacht die nu ook niet.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster

Gans hun strategie is gebaseerd op volumebeperking. Iets wat in de tijd volgens mij onhoudbaar is. In het buitenland al lang ondenkbaar.

Eens dit doorbroken (misschien met mobistar als voortrekker) zakt gans hun prijsmodel als een pudding in elkaar...
lucdec
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Keep on dreaming... hoeveel zijn er verleden jaar gaan lopen voor de prijsstijging denk je ?

Iedereen had er de mond van vol... maar ik heb alvast geen aardverschuiving gezien en verwacht die nu ook niet.

Iedereen wilde graag gaan lopen, maar kon nergens naar toe... Als je dat nu nog niet snapt :evil:
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

lucdec schreef:Iedereen wilde graag gaan lopen
Zoek dan al maar achter je loopschoenen want er komt deze maand nog iets aan

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

lucdec schreef:Gans hun strategie is gebaseerd op volumebeperking. Iets wat in de tijd volgens mij onhoudbaar is. In het buitenland al lang ondenkbaar.
Als dagelijkse internetgebruiker in een gezin zitten we samen op 230GB verbruik

Die limiet 150GB van Telenet "Fiber 100" is dus véél te laag voor mij. 'k Zal moeten voortdoen met mijn simpel Proximus lijntje à 70/6 is onbeperkt voor dezelfde prijs en dezelfde snelheid.
Vrije keuze voor iedereen, maar helaas een duopolie waardoor beide partijen hoge prijzen kunnen vragen voor beperkte abonnementen
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

lucdec schreef:Iedereen wilde graag gaan lopen, maar kon nergens naar toe... Als je dat nu nog niet snapt :evil:
Ik dacht meteen hetzelfde... Naar ADSL/VDSL, voor veel mensen een inlevering van kwaliteit? Daar wringt het schoentje. Als er overal snelheden tot 50Mbit zou gehaald worden zou men kunnen spreken van concurrentie maar niets is minder waar. Op dat moment dat ik zou overgestapt hebben met de samenaankoop, dan zou ik 20 Mbit halen, en een upload om bij te wenen. Dan betaal ik inderdaad liever wat meer. Recent is de lijn hier naar 50Mbit gegaan, dat begint al de moeite te worden om er nog eens over na te denken maar dan kijk ik naar een vriend van enkele huizen verder die ze ook 50 Mbit beloofden en die heeft er na 6 maand nog steeds maar 16... Mja, dan is mijn zin weer over.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Provider

lucdec schreef:Gans hun strategie is gebaseerd op volumebeperking. Iets wat in de tijd volgens mij onhoudbaar is. In het buitenland al lang ondenkbaar.

Eens dit doorbroken (misschien met mobistar als voortrekker) zakt gans hun prijsmodel als een pudding in elkaar...
Dat durf ik te betwijfelen.
Met de nieuwe EU regels rond netneutraliteit krijgen ISP net, een bij wet vastgelegde, veel grotere vrijheid dan wat ze nu al deden.

Mobistar kan ook maar 2 dingen doen:
-Zelfde strategie als telenet. Hoge snelheden, weinig volume, smalband, knijpen,...enz.
-Onbeperkt maar dan met veel lagere snelheden.

Geen van beide zal telenet breken.
lucdec schreef:Recent is de lijn hier naar 50Mbit gegaan, dat begint al de moeite te worden om er nog eens over na te denken maar dan kijk ik naar een vriend van enkele huizen verder die ze ook 50 Mbit beloofden en die heeft er na 6 maand nog steeds maar 16... Mja, dan is mijn zin weer over.
Dus als ik dit goed begrijp zeg je eigenlijk: "ik kan wel leven met 50 en dat is hier ook beschikbaar, maar omdat een vriend maar 16 heeft kan ik er niet meer mee leven"?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

lucdec schreef:Gans hun strategie is gebaseerd op volumebeperking. Iets wat in de tijd volgens mij onhoudbaar is.
Volumebeperkingen zijn gewoon noodzakelijk vanwege de beperkte capaciteit op het shared medium... hier zit heus geen boosaardige strategie achter. En ja, Telenet beseft ook dat het mee moet en doet daarom ook continue inspanning om dit probleem op te lossen (ontdubbeling nodes, extra frequenties/kanalen op de modems, ...).
lucdec schreef:Eens dit doorbroken (misschien met mobistar als voortrekker) zakt gans hun prijsmodel als een pudding in elkaar...
Mobistar zal geen andere mogelijkheden hebben dan TN... stop dus met dromen, ze gebruiken hetzelfde netwerk. Of dacht je echt dat Mobistar alle capaciteit zou krijgen op een shared netwerk voor een appel en een ei (en zelfs al zou dat zo zijn dan kan dat netwerk nog steeds geen onbeperkt volume aan zonder dat hierbij gevolgen zijn voor andere klanten) ?
Slafes schreef:Op dat moment dat ik zou overgestapt hebben met de samenaankoop, dan zou ik 20 Mbit halen, en een upload om bij te wenen. Dan betaal ik inderdaad liever wat meer.
Je hebt dus een keuze... maar je hebt gekozen om meer te betalen voor een betere kwaliteit. Ik ga toch ook niet zeuren dat ik in een drie sterren restaurant geen all-you-can-eat formule kan krijgen voor de prijs van bij de Colmar :bang:
MaT schreef:Met de nieuwe EU regels rond netneutraliteit krijgen ISP net, een bij wet vastgelegde, veel grotere vrijheid dan wat ze nu al deden.
Lol, MaT heeft weer ergens iets gelezen maar hij begrijpt niet waarover het gaat. Netneutraliteit heeft niets maar dan ook niets met volumes te maken.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Provider

r2504 schreef:
MaT schreef:Met de nieuwe EU regels rond netneutraliteit krijgen ISP net, een bij wet vastgelegde, veel grotere vrijheid dan wat ze nu al deden.
Lol, MaT heeft weer ergens iets gelezen maar hij begrijpt niet waarover het gaat. Netneutraliteit heeft niets maar dan ook niets met volumes te maken.
Lol, r2504 heeft zijn oogkleppen weer op en ziet weer niet in dat je met "traffic management" ook aan volume beperking kan doen.
Bron
krisken
userbase crew
userbase crew

fvhbrugge schreef:
Als dagelijkse internetgebruiker in een gezin zitten we samen op 230GB verbruik

Die limiet 150GB van Telenet "Fiber 100" is dus véél te laag voor mij. 'k Zal moeten voortdoen met mijn simpel Proximus lijntje à 70/6 is onbeperkt voor dezelfde prijs en dezelfde snelheid.
Vrije keuze voor iedereen, maar helaas een duopolie waardoor beide partijen hoge prijzen kunnen vragen voor beperkte abonnementen
150GB is inderdaad niet veel, zeker niet met technologieën als Netflix en dergelijke in huis!
Vorig weekend trouwens bij iemand een leuke opstelling gezien die nauwelijks duurder was dan Telenet Whop, maar wel véél beter.
- Scarlet Trio voor Internet, TV en Telefonie (€39/maand)
- Telenet Basic Internet voor backup internet (€27/maand)

Het kost je samen exact 66 euro, wat een halve euro duurder is dan Telenet Whop (65.50). Voordeel : je hebt 400GB ter beschikking (300GB scarlet, 100GB telenet) en je hebt redundancy! De persoon die ik had bezocht had met een Mikrotik routertje gemaakt dat er loadbalancing was (3/4 naar Scarlet, 1/4 naar telenet) met failover. Wat wil je nog meer? :)

't Is overigens zijn idee dat ik als basis heb meegenomen om dit thuis ook eens te proberen...

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

MaT schreef:
lucdec schreef:Recent is de lijn hier naar 50Mbit gegaan, dat begint al de moeite te worden om er nog eens over na te denken maar dan kijk ik naar een vriend van enkele huizen verder die ze ook 50 Mbit beloofden en die heeft er na 6 maand nog steeds maar 16... Mja, dan is mijn zin weer over.
Dus als ik dit goed begrijp zeg je eigenlijk: "ik kan wel leven met 50 en dat is hier ook beschikbaar, maar omdat een vriend maar 16 heeft kan ik er niet meer mee leven"?
Verkeerde quote, maar ja, daar kom thet op neer. Waarom zou ik het risico lopen van veel beloofd te krijgen, en dan amper iets te krijgen en toch evenveel betalen als anderen? Je zou gek zijn als je een Porche bestelt en in realiteit een Fiat Panda "kan" krijgen. Zolang dat ze mij die 50 Mbit niet kunnen garanderen hoeft het voor mij niet en ga ik het ook niet "even" uittesten.
Je hebt dus een keuze... maar je hebt gekozen om meer te betalen voor een betere kwaliteit. Ik ga toch ook niet zeuren dat ik in een drie sterren restaurant geen all-you-can-eat formule kan krijgen voor de prijs van bij de Colmar :bang:
Man man man, van zo'n antwoorden valt eigenlijk mijn haar gewoon uit. Ik heb de keuze tussen blijven waar je bent of iets minder betalen voor iets onzeker. Als je in een driesterren zaak gaat eten krijg je daar ook eten naar en weet je op voorhand wat je krijgt. Net als bij de Colmar. Uw vergelijking loopt behoorlijk mank. Vergelijk het eerder met: ik ga eten in een driesterren zaak maar ik "kan" ook eten krijgen dat rechtstreeks van de Colmar komt. Het gaat hier om een VERGELIJKBARE keuze, dat je daar nog steeds niet in mee bent, sorry, daar kan ik niet bij.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Slafes schreef:Ik heb de keuze tussen blijven waar je bent of iets minder betalen voor iets onzeker.
Tja, sorry maar als het aanbod er niet is dan is het er niet... de "IK WIL" mentaliteit van sommigen hier doet m'n haar ook uitvallen.

Grow up en leer dat je niet alles kan hebben in het leven... het zal je veel teleurstellingen besparen.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
Bedankt: 142 keer
Provider
Te Koop forum

Inderdaad. Ik kan op mijn woonplaats kiezen tussen:

- telenet, maximum snelheid: op moment van schrijven(avond) 227Mbps down, 18.75Mbps up in de praktijk van 240/20 abo
- adsl (eender welke provider), maximum 4.6Mbps/512Kbps theoretisch
- vdsl? NIET beschikbaar. (Met bv. 50/6 VDSL zou ik ook kunnen leven)
- fiber to the home? Let's keep on dreaming... :)
- mobiel (eender welke GSM provider), max edge speeds
- satelliet (SES Astra bv.), 20Mbps, high latency, volumes/prijzen vergelijkbaar met mobiel internet

Dan is de keuze snel gemaakt: telenet
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik ben blij dat ik nog altijd mijn Fibernet (Fibernet Shake) heb..
Onbeperkt downloaden aan 60Mbps en digitale TV. Prima voor mij, en geen last van die limieten voor dezelfde prijs.

Spijtig dat je nu niet meer gewoon kan kiezen (ik vind het toch niet) om een pack met enkel internet + digitale tv om eens te vergelijken.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Slafes schreef:Ik heb de keuze tussen blijven waar je bent of iets minder betalen voor iets onzeker.
Tja, sorry maar als het aanbod er niet is dan is het er niet... de "IK WIL" mentaliteit van sommigen hier doet m'n haar ook uitvallen.

Grow up en leer dat je niet alles kan hebben in het leven... het zal je veel teleurstellingen besparen.
Mag een mens hier eigenlijk nog wel een eigen mening hebben als die strookt met de jouwe? Het wordt tijd dat deze feestdag erop zit hoor... Misschien ook eens leren water bij je wijn te doen? Het is niet omdat je topposter bent dat je altijd gelijk hebt en uw mening de enige ware is.

Ik vind zo'n dingen als grow up en dergelijke schrijven niet echt thuishoren in een discussie. Waar haal jij het echter vandaan dat ik alles wil hebben in het leven? Of eerder, waar haal jij het recht vandaan dat tegen mij te zeggen? Ik zeg alleen dat mijn keuze bij Telenet blijven is en meer betalen is en daar vlieg jij op uit. Schitterend eigenlijk.

Misschien moet ik gewoon hier al mijn berichten editeren naar ja r2504, je hebt gelijk?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Slafes schreef:Mag een mens hier eigenlijk nog wel een eigen mening hebben als die niet strookt met de jouwe?
Natuurlijk, je hebt ze toch geschreven... of mag ik de mijne soms niet hebben ?
Slafes schreef:Ik vind zo'n dingen als grow up en dergelijke schrijven niet echt thuishoren in een discussie.
Maar je haar mag wel uitvallen... zoiets kan je wel schrijven in een discussie ?
Slafes schreef:Ik zeg alleen dat mijn keuze bij Telenet blijven is en meer betalen is en daar vlieg jij op uit. Schitterend eigenlijk.
En ik zeg dat je dan blij mag zijn dat Telenet je die mogelijkheid geeft... dat je soms moet aanvaarden dat je niet alles kan hebben (en nee ik kan hier ook geen xDSL hebben aan de maximum snelheid). Hiermee omgaan is een vorm van maturiteit maar blijkbaar is dat ver gezocht bij sommige mensen als ik de discussies bekijk van de laatste dagen.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 11 nov 2015, 18:36, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ja, daarmee speel ik op mijn hoofd, en niet op de man en sorry, maar uw vergelijking met een driesterrenrestaurant ging ook echt helemaal niet op.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Oke, back to the point nu: de Telenet website is nog steeds in de soep gedraaid: de ene keer zie ik perfect alle prijzen en kan ik vergelijken, de andere keer zie ik alleen maar "NULL" bij de prijzen, en is heel de lay out om zeep.

Van die promo vind ik nu ook niets meer terug? :|
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Waarom niet...

- Telenet geeft je een gegarandeerd snelheid, goede stabiliteit... op zich zijn dat kwalitatieve eigenschappen... daarom de vergelijking met drie sterren, omdat je daar ook maar kleine porties krijgt (lees volume).
- Proximus geeft je veel volume... op zich een all-you-can-eat... maar heeft geen gegarandeerde snelheid en stabiliteit... minder kwaliteit dus.

... wat mij betreft gaat de vergelijking dus prima op (zeker omdat je de voordelen van beide wil).
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

svenska schreef:Oke, back to the point nu: de Telenet website is nog steeds in de soep gedraaid: de ene keer zie ik perfect alle prijzen en kan ik vergelijken, de andere keer zie ik alleen maar "NULL" bij de prijzen, en is heel de lay out om zeep.

Van die promo vind ik nu ook niets meer terug? :|
Ik zie de promo nog wel. Als je Basic Internet probeert te bestellen, proberen ze je eerst nog over te halen naar het hogere product door middel van een pop up.
rikske62
Starter
Starter

r2504 schreef:Waarom niet...

- Telenet geeft je een gegarandeerd snelheid, goede stabiliteit... op zich zijn dat kwalitatieve eigenschappen... daarom de vergelijking met drie sterren, omdat je daar ook maar kleine porties krijgt (lees volume).
- Proximus geeft je veel volume... op zich een all-you-can-eat... maar heeft geen gegarandeerde snelheid en stabiliteit... minder kwaliteit dus.

... wat mij betreft gaat de vergelijking dus prima op (zeker omdat je de voordelen van beide wil).
klopt , ken verschillende mensen dat met een grote bek weggegaan zijn bij telenet naar proximus en scarlet
dat na een paar maanden terug liggen smeken hebben bij telenet om hun terug aan te sluiten dat ze gewoon beu waren
met de problemen bij proximus en scarlet , ik kan er van mee spreken en bij mij heeft het zo lang niet geduurd .
Ik heb de herroepingsrecht voor overeenkomsten op afstand toegepast en volledig kosteloos terug overgestapt naar telenet
en geloof maar gerust een download van 180 mbits/s tegenover proximus waar ik amper op 20 mbits haalde en herhaaldelijke repair profiels had
en dat het wel een heel grote luxe dat je bij telenet krijgt voor amper 20 euro meer met whoppa pakket ,.
Mij zie je nooit meer terug bij proximus tenzij ze volledig glasvezel hebben , dan zou ik het nog overwegen om over te stappen
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

krisken schreef: Vorig weekend trouwens bij iemand een leuke opstelling gezien die nauwelijks duurder was dan Telenet Whop, maar wel véél beter.
- Scarlet Trio voor Internet, TV en Telefonie (€39/maand)
- Telenet Basic Internet voor backup internet (€27/maand)

Het kost je samen exact 66 euro, wat een halve euro duurder is dan Telenet Whop (65.50).
Inderdaad leuk om voor "dezelfde prijs" een volwaardige backup te hebben. :)

Maar je kan Scarlet Trio qua prijs niet vergelijken met een Telenet Whop.

- Stel dat je kinderen gewend zijn om naar Studio100 TV, Cartoon Network of Disney Jr. te kijken, dat heb je niet bij Scarlet. Disney Jr. kan je er weliswaar bij krijgen voor 6 euro extra. Als je zelf al eens graag naar Dobbit TV, Actua TV, Kanaal Z, NGC kijkt, dan kan dat ook allemaal niet meer.
Omgekeerd zijn er ook wel zenders die Scarlet kan hebben mits extra betaling die Telenet niet (meer) aanbiedt, bv Cbeebies.

- Ook kan je in de Whop een aantal minuten gratis naar het buitenland bellen, waar je bij Scarlet voor moet bijbetalen.

- In de Whop heb je een limiet van 500GB in de piekuren en ongelimiteerd in de daluren. Toch net iets meer dan bij Scarlet én zelfs meer dan in de combi scarlet+basicnet.

Akkoord dat niet iedereen bij deze extra's in de Whop voordeel doet, maar zomaar vergelijken op basis van prijs kan je niet echt.
Het zit 'm in de kleine dingen waar veel mensen geen rekening mee houden als er enkel op de prijs vergeleken wordt en zich achteraf bekocht voelen. Maak dus steeds een volledige vergelijking van alle specificaties!
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Whop heeft anders een vaste limiet van 150 GB hoor. Je vergist je met Whoppa. :)
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 30 keer

Om even te komen op datalimieten, ik geloof dat deze nog erger gaan worden in de toekomst.

De opkomst van Netflix zorgt wel voor een meer klagende opmars over de limieten, maar dankzij net neutraliteit zullen limieten nog harder worden toegepast. Kijk maar naar Scarlet die bij de eersten waren voor ongelimiteerd internet en dit jaar terug naar 300GB limiet grijpt.
In Amerika is hetzelfde aan de gang, daar waar klanten onbeperkt hadden terug op een limiet worden gezet en bij moeten betalen voor onbeperkt.
Erger nog regio's waar Google Fiber ligt gaan ze zelfs sneller en wel onbeperkt geven vanwege competitie.

Mobistar vormt een belangrijke speler, maar kan het ook zwaar verkloten natuurlijk. Bedrijven die enkel internet aanbieden zoals UT, EDP Net, Dommel,... zullen enkel onbeperkt aanbieden omdat deze geen tv aanbod hebben.

Telenet -> limieten
Scarlet -> limieten
Tv Vlaanderen -> limieten
Proximus -> beide

UT -> onbeperkt
EDP Net -> onbeperkt
Dommel -> onbeperkt

De TV generatie zal in de toekomst afbouwen, want jongeren zullen hun entertainment meer en meer via het internet halen. Kijken wat je wil wanneer je wilt op eender welk toestel of locatie. Klinkt vele beter dan kijken naar wat zij willen plus geforceerde reclame en verplicht hun dozeke te nemen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

8balljunkie schreef:dankzij net neutraliteit zullen limieten nog harder worden toegepast
Je kan 200% voldoen aan netneutraliteit en toch limieten hebben... ik denk dus dat je niet echt begrijpt wat netneutraliteit is (net zoals andere die denken dat het zelf kunnen kiezen van een modem er ook maar iets mee te zien heeft).
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 30 keer

Lezen r2504:
Ik zei: dankzij net neutraliteit zullen limieten nog harder worden toegepast. (Is een gevolg)
Wat ik niet zei: Dat limieten niet mogen bij netneutraliteit.

Hoe stop ik een klant af naar Netflix en youtube te surfen? Juist ja limieten, das mijn punt.

Nog een dilemma dat nog steeds hier te lezen is Traffic shaping bij smallband. Uit de grafieken dat hier te lezen zijn:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=45011

Terwijl dat volgens de net neutraliteit niet toegestaan is elke pakket moet evenwaardig behandeld worden, ook al is het smallband.

Ik denk dus dat ik wel echt begrijp wat netneutraliteit is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

8balljunkie schreef:Hoe stop ik een klant af naar Netflix en youtube te surfen? Juist ja limieten, das mijn punt.
Je stopt hem niet want anders loopt hij naar een andere aanbieder.
8balljunkie schreef:Terwijl dat volgens de net neutraliteit niet toegestaan is elke pakket moet evenwaardig behandeld worden, ook al is het smallband.
Inderdaad... we hebben het dus nooit gehad, ik begrijp dan ook niet waarom je nu wil laten uitschijnen dat het nog erger zal worden ?
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Provider

r2504 schreef: Je kan 200% voldoen aan netneutraliteit en toch limieten hebben... ik denk dus dat je niet echt begrijpt wat netneutraliteit is.
Alleen word de netneutraliteit niet 200% toegepast, zelfs niet 100%. De huidige EU regels voorzien in uitzonderingen waarvan de provider gebruik kan maken bij "capaciteitsproblemen" en "verwachte drukte". Dat opentde deuren voor kunstmatige en dynamische limieten wanneer het de provider het best uitkomt.

Dus blijf vooral idealistisch geloven in strikte definities van termen en dat deze nooit iets met elkaar te maken kunnen hebben in de praktijk.
r2504 schreef:Je stopt hem niet want anders loopt hij naar een andere aanbieder.
Zoals de aanbiedingen van de provider zelf wil je bedoelen? Wat toevallig interessant zeg voor diezelfde provider
Bron
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”