Pagina 1 van 1
Coldcalling
Geplaatst: 07 nov 2015, 22:34
door cptKangaroo
Blijkbaar is er in een moment van onbehoedzaamheid toch een afspraak gemaakt om "de Proximus factuur eens te bekijken of het goedkoper kan", na wekenlange coldcalls van 092980969 (blijkbaar een Proximus(?) telemarketing nummer). Men gaf het nummer 092980968 door als contactnummer maar ik weet niet of het een goed idee is om naar dit soort 'dienst' terug te bellen (het internet raadt dat namelijk af).
Weet iemand een goeie manier om dit af te zeggen? En hoe check ik of men niet in 't geniep een overzetting naar Proximus initieert? Ze vroegen naar een kopie van de laatste factuur (die ze uiteraard niet gaan krijgen want het klantennummer staat erop), maar misschien zijn er nog methodes?
Re: Coldcalling
Geplaatst: 08 nov 2015, 09:01
door Bssoft
cptKangaroo schreef: na wekenlange coldcalls van 092980969 (blijkbaar een Proximus(?) telemarketing nummer).
Men gaf het nummer 092980968 door als contactnummer
Als je wil weten bij welke provider deze telefoonnummers behoren, een adres ====>
http://www.crdc.be/ 
Re: Coldcalling
Geplaatst: 08 nov 2015, 11:47
door philippe_d
cptKangaroo schreef:Weet iemand een goeie manier om dit af te zeggen? En hoe check ik of men niet in 't geniep een overzetting naar Proximus initieert?
Wat wil je afzeggen? Zolang je niets hebt getekend, of (telefonisch) niet ingegaan bent op een nieuw contrcat voorstel, is er toch niets op te zeggen?
Re: Coldcalling
Geplaatst: 08 nov 2015, 20:05
door cptKangaroo
Er is een afspraak gemaakt met iemand die de laatste factuur wil bekijken "om te zien of het goedkoper kan". Ik zou die afspraak willen afzeggen maar ik hoor liever eerst hier eens wat de beste manier van handelen is omdat weerbellen naar zulke telemarketeers blijkbaar afgeraden wordt op het internet. Qua contract ben ik ben vooral beducht voor wat men in 't geniep in gang kan zetten want zelf ga ik zeker geen overstap initiëren.
Bedankt voor de tip, Bssoft

Re: Coldcalling
Geplaatst: 08 nov 2015, 20:36
door powaq
Niet thuis zijn of doen alsof je niet thuis bent?

Re: Coldcalling
Geplaatst: 08 nov 2015, 20:39
door seagull
Gewoon de persoon vriendelijk niet binnen laten.

Re: Coldcalling
Geplaatst: 08 nov 2015, 22:48
door tommekentom
Als je er geen zin in hebt waarom dan afspraak gemaakt?
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Re: Coldcalling
Geplaatst: 08 nov 2015, 23:47
door Kenw00t
Dat schrijft hij toch: "in een moment van onbehoedzaamheid". Ik vermoed dat een gezinslid waarschijnlijk iets te naïef was en is ingegaan op het gewiekste verkooppraatje. Het kwaad was waarschijnlijk al geschied toen de TS op de hoogte werd gebracht, en nu wil hij ervan af.
Ontopic: wij krijgen nooit dergelijke telefoontjes. Misschien omdat ons nummer op de Robinsonlijst staat?
Re: Coldcalling
Geplaatst: 09 nov 2015, 19:54
door nickz
Het lijkt mij nogal evident dat je in zo'n geval gewoon terugbelt en de afspraak afzegt, ongeacht wat "het internet" ook mag zeggen... Het is een kwestie van elementaire beleefdheid om even te verwittigen als je een gemaakte afspraak niet kan nakomen, anders had je die afspraak maar niet moeten maken (of dat nu "in een moment van onbehoedzaamheid" gebeurde doet niet ter zake). Helaas is elementaire beleefdheid tegenwoordig soms ver te zoeken in de maatschappij

Re: Coldcalling
Geplaatst: 10 nov 2015, 08:15
door cptKangaroo
Euh, zie mijn vorige post, nickz: "Ik zou die afspraak willen afzeggen..."
Elementaire beleefdheid is mensen niet wekenlang bestoken met verkoopstelefoontjes terwijl de voicemail opstaat. De reden waarom ik nogal weigerachtig sta tegenover terugbellen, is omdat ik niet weet welke doorschakeltruken er mogelijk zijn die hen daar ook geld aan laten verdienen.
Als het een legitiem bedrijf is vol eerlijke medewerkers, zoveel te beter, maar dan nog vind ik de verkoopstechnieken eerder irritant.
Re: Coldcalling
Geplaatst: 10 nov 2015, 12:28
door nickz
Als jij naar dat 092-nummer belt (vaste lijn regio Gent), dan betaal je altijd het normale tarief naar een vaste lijn, ongeacht naar waar men jou doorschakelt. Schakelt men jou dus bijvoorbeeld door naar een duur 0903-nummer, dan zijn die kosten voor hen, niet voor jou.
Ik kan best begrijpen dat je dat irritant vindt, maar de beste oplossing in zo'n geval is op een beleefde manier zeggen dat je niet geïnteresseerd bent. Zo doe ik het altijd en men belt mij nooit opnieuw. Die mensen doen tenslotte ook maar gewoon hun werk.
Re: Coldcalling
Geplaatst: 10 nov 2015, 23:13
door Didymus
Registreer je op belmenietmeer.be en Proximus zal je alvast niet meer lastigvallen. Heb ik zelf ook gedaan nadat ze maar liefst 5 keer op een paar maanden tijd dat soort afspraak hebben proberen op te dringen.
Re: Coldcalling
Geplaatst: 05 jan 2016, 15:45
door cptKangaroo
Voor wie in spanning wachtte op een update: de afspraak werd afgezegd via hun contactnummer maar hun coldcalls gingen gewoon door, zij het in mindere mate. Sindsdien is er echter ook een ander nummer beginnen spammen: 00012351478 , dus dan maar ingeschreven op die
https://www.bel-me-niet-meer.be/ lijst. Hopelijk is dat voldoende om ze te doen stoppen.