Blijkbaar is er in een moment van onbehoedzaamheid toch een afspraak gemaakt om "de Proximus factuur eens te bekijken of het goedkoper kan", na wekenlange coldcalls van 092980969 (blijkbaar een Proximus(?) telemarketing nummer). Men gaf het nummer 092980968 door als contactnummer maar ik weet niet of het een goed idee is om naar dit soort 'dienst' terug te bellen (het internet raadt dat namelijk af).
Weet iemand een goeie manier om dit af te zeggen? En hoe check ik of men niet in 't geniep een overzetting naar Proximus initieert? Ze vroegen naar een kopie van de laatste factuur (die ze uiteraard niet gaan krijgen want het klantennummer staat erop), maar misschien zijn er nog methodes?
Coldcalling
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
- Bedankt: 252 keer
-
- Premium Member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 165 keer
Als je wil weten bij welke provider deze telefoonnummers behoren, een adres ====> http://www.crdc.be/cptKangaroo schreef: na wekenlange coldcalls van 092980969 (blijkbaar een Proximus(?) telemarketing nummer).
Men gaf het nummer 092980968 door als contactnummer

-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3754 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Wat wil je afzeggen? Zolang je niets hebt getekend, of (telefonisch) niet ingegaan bent op een nieuw contrcat voorstel, is er toch niets op te zeggen?cptKangaroo schreef:Weet iemand een goeie manier om dit af te zeggen? En hoe check ik of men niet in 't geniep een overzetting naar Proximus initieert?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
- Bedankt: 252 keer
Er is een afspraak gemaakt met iemand die de laatste factuur wil bekijken "om te zien of het goedkoper kan". Ik zou die afspraak willen afzeggen maar ik hoor liever eerst hier eens wat de beste manier van handelen is omdat weerbellen naar zulke telemarketeers blijkbaar afgeraden wordt op het internet. Qua contract ben ik ben vooral beducht voor wat men in 't geniep in gang kan zetten want zelf ga ik zeker geen overstap initiëren.
Bedankt voor de tip, Bssoft
Bedankt voor de tip, Bssoft

- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 2002
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Gewoon de persoon vriendelijk niet binnen laten. 

Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
- tommekentom
- Premium Member
- Berichten: 571
- Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
- Twitter: MisterTommie
- Locatie: Lille, FR
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Als je er geen zin in hebt waarom dan afspraak gemaakt?
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1783
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Dat schrijft hij toch: "in een moment van onbehoedzaamheid". Ik vermoed dat een gezinslid waarschijnlijk iets te naïef was en is ingegaan op het gewiekste verkooppraatje. Het kwaad was waarschijnlijk al geschied toen de TS op de hoogte werd gebracht, en nu wil hij ervan af.
Ontopic: wij krijgen nooit dergelijke telefoontjes. Misschien omdat ons nummer op de Robinsonlijst staat?
Ontopic: wij krijgen nooit dergelijke telefoontjes. Misschien omdat ons nummer op de Robinsonlijst staat?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Het lijkt mij nogal evident dat je in zo'n geval gewoon terugbelt en de afspraak afzegt, ongeacht wat "het internet" ook mag zeggen... Het is een kwestie van elementaire beleefdheid om even te verwittigen als je een gemaakte afspraak niet kan nakomen, anders had je die afspraak maar niet moeten maken (of dat nu "in een moment van onbehoedzaamheid" gebeurde doet niet ter zake). Helaas is elementaire beleefdheid tegenwoordig soms ver te zoeken in de maatschappij 

- cptKangaroo
- Elite Poster
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
- Bedankt: 252 keer
Euh, zie mijn vorige post, nickz: "Ik zou die afspraak willen afzeggen..."
Elementaire beleefdheid is mensen niet wekenlang bestoken met verkoopstelefoontjes terwijl de voicemail opstaat. De reden waarom ik nogal weigerachtig sta tegenover terugbellen, is omdat ik niet weet welke doorschakeltruken er mogelijk zijn die hen daar ook geld aan laten verdienen.
Als het een legitiem bedrijf is vol eerlijke medewerkers, zoveel te beter, maar dan nog vind ik de verkoopstechnieken eerder irritant.
Elementaire beleefdheid is mensen niet wekenlang bestoken met verkoopstelefoontjes terwijl de voicemail opstaat. De reden waarom ik nogal weigerachtig sta tegenover terugbellen, is omdat ik niet weet welke doorschakeltruken er mogelijk zijn die hen daar ook geld aan laten verdienen.
Als het een legitiem bedrijf is vol eerlijke medewerkers, zoveel te beter, maar dan nog vind ik de verkoopstechnieken eerder irritant.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Als jij naar dat 092-nummer belt (vaste lijn regio Gent), dan betaal je altijd het normale tarief naar een vaste lijn, ongeacht naar waar men jou doorschakelt. Schakelt men jou dus bijvoorbeeld door naar een duur 0903-nummer, dan zijn die kosten voor hen, niet voor jou.
Ik kan best begrijpen dat je dat irritant vindt, maar de beste oplossing in zo'n geval is op een beleefde manier zeggen dat je niet geïnteresseerd bent. Zo doe ik het altijd en men belt mij nooit opnieuw. Die mensen doen tenslotte ook maar gewoon hun werk.
Ik kan best begrijpen dat je dat irritant vindt, maar de beste oplossing in zo'n geval is op een beleefde manier zeggen dat je niet geïnteresseerd bent. Zo doe ik het altijd en men belt mij nooit opnieuw. Die mensen doen tenslotte ook maar gewoon hun werk.
- Didymus
- Elite Poster
- Berichten: 1103
- Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 96 keer
Registreer je op belmenietmeer.be en Proximus zal je alvast niet meer lastigvallen. Heb ik zelf ook gedaan nadat ze maar liefst 5 keer op een paar maanden tijd dat soort afspraak hebben proberen op te dringen.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
- Bedankt: 252 keer
Voor wie in spanning wachtte op een update: de afspraak werd afgezegd via hun contactnummer maar hun coldcalls gingen gewoon door, zij het in mindere mate. Sindsdien is er echter ook een ander nummer beginnen spammen: 00012351478 , dus dan maar ingeschreven op die https://www.bel-me-niet-meer.be/ lijst. Hopelijk is dat voldoende om ze te doen stoppen.