Misschien een leuk idee om eens een thread te starten met jullie hardware setup (foto's dan).
SuperMicro X9SCL+-F met Xeon E3 1230, 32GB RAM, LSI MegaRaid 9266-8i SAS (8 x 2 TB hardware RAID-6), ESXi 6.0 met 3 VM's. TP-Link 16 poorts Managed Gigabit switch. Routerboard RB450G en RIPE node.
APC PDU 9720 (1mm te breed voor het "rack"). Moet nog wat kabels maken om Router, RIPE en RPI's rechtstreeks aan te sluiten op de PDU.
Heb nog twee RPI's liggen... maar het rack is eigenlijk een maatje te klein (misschien dat ik het ga verdubbelen).
Mijn server rack
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Haha zalig die verdubbeling gaat u wel de volle 5,99 EUR kosten 
Ideaal, dat wel!
[
Post made via mobile device ]

Ideaal, dat wel!
[

Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
De gesloten LACK-racks op wieltjes kosten 25 eurofryelectro schreef:Haha zalig die verdubbeling gaat u wel de volle 5,99 EUR kosten

Kan de deze ook wel iets uitfrezen... maar ga ik vermoedelijk doen in de tweede.Kenw00t schreef:Zou die PDU er niet in kunnen als je 1 van de rackmounts verwijdert ? Dan kan je die wel maar langs 1 kant vastmaken. Dilemma.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 13 keer
Mijn rack aan het plafond:

Links beginnen: Hp elite 8100 i5 8gig ram -> Vmware esxi5.5
Netgear Readynas NV+ 3x1Gig raid 5
bovenop de Netgear: Linksys SPA3102
in de 'rack'
Mijn vorige gigabit D-link switch
Mijn vorige Linux laptop-server
Mijn nog vorigere Linux laptop-server
Niet gebruikte firewall Netscreen 25
nieuwe Enterasys B5G124 48 port poe gigabit switch
guides en patchpanneel
op de grond staat nog een APC Smartups 2200 aangezien mijn plafond dit niet zou houden

Links beginnen: Hp elite 8100 i5 8gig ram -> Vmware esxi5.5
Netgear Readynas NV+ 3x1Gig raid 5
bovenop de Netgear: Linksys SPA3102
in de 'rack'
Mijn vorige gigabit D-link switch
Mijn vorige Linux laptop-server
Mijn nog vorigere Linux laptop-server
Niet gebruikte firewall Netscreen 25
nieuwe Enterasys B5G124 48 port poe gigabit switch
guides en patchpanneel
op de grond staat nog een APC Smartups 2200 aangezien mijn plafond dit niet zou houden

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Mogen simpele setups ook?
Indien ja:

Mikrotik hAP lite als router.
Ubiquiti Loco M2 aan een TN WiFree spot als tweede internet lijn. (met POE injector)
Dit allemaal samen met wat andere rommel in een rack, vuilbak gestoken.
Indien ja:

Mikrotik hAP lite als router.
Ubiquiti Loco M2 aan een TN WiFree spot als tweede internet lijn. (met POE injector)
Dit allemaal samen met wat andere rommel in een rack, vuilbak gestoken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 64 keer
Hier mijn setup, tegenwoordig een rommeltje. 3-4 Jaar geleden stak ik er nog veel tijd in.
Ooit heb ik de hoofdmoot gebruikt voor het hosten van VPS'en, nu doe ik enkel nog zaken voor mezelf en vrienden. Bijgevolg is er ook wat apparatuur verdwenen
Kleine beschrijving van de huidige setup:
- Internet via edpnet, we halen 70/10 komt binnen op (voorlopig nog een BBOX2, tot vectoring hier beschikbaar komt).
- 1 knooppunt van het netwerk in de garage, met servers (hoofdpunt)
- 1 knooppunt in mijn kamertje (historisch hoofdpunt)
- Veel rommel in de garage, er wordt nu eenmaal makkelijk wat op het rack gelegd ...

Het vooraanzicht van mijn server "rack".
Bovenaan de UPS'en, in het midden verschillende nassen, drive bay, en netwerk. Beneden enkele pc's die ingezet worden als server.
het "rack" heeft zijn oorsprong gevonden bij dezelfde zweedse voorvaderen als het läckräck.

Hier iets ingezoomd. 1 UPS voor het netwerk en telkens 1 per server. Netwerk zou een goede 3 uur moeten kunnen draaien op batterij inclusief de wifi vanuit dat rack (andere wifi's AP's zullen uitvallen). De servers Elks 20 tot 40 minuten en deze worden mooi automatisch afgesloten.
De 2 NAS"en links bevatten respectievelijk 1 en 2x2TB en dienen voor backups. Het zwarte bakje ernaast is verbonden met de meest linkse servers en bevat mijn series (2x4TB). Rechts daarvan staat mijn router, een oude vertrouwde TP-link TL WR1043ND met DD-WRT op. Het mengpaneel staat daar gewoon
De 1e server draait al mijn generieke dingen zoals FTP, plex, VMware, gameservers, DHCP, etc etc
De 2e server rekend wat boinc projecttjes uit, vroeger diende deze samen met een andere voor de server verhuur.

Het hart van mijn netwerk! Een switch die ik ooit nog 2e hands van een userbase lid heb kunnen overkopen. Linksys model met 24 poorten op 100 mbit en 4 GBit poorten. Voor de meeste AP's, nasjes, RPI en andere apparaten in mijn netwerk is dat meer als voldoende. Mijn eigen pc's zijn natuurlijk wel op Gbit aangesloten
De Powerlan verbind voor de raspberry pi op het dak die het vliegverkeer boven België monitort.

De achterkant, vroeger netjes afgewerkt.

Het punt waar mijn pc's op zitten via de witte switch, de andere is voor wifi, voip, printer, ripe.
Hier staat ook een ups voor de switches maar die heeft minder belang als vroeger.
Ooit heb ik de hoofdmoot gebruikt voor het hosten van VPS'en, nu doe ik enkel nog zaken voor mezelf en vrienden. Bijgevolg is er ook wat apparatuur verdwenen

Kleine beschrijving van de huidige setup:
- Internet via edpnet, we halen 70/10 komt binnen op (voorlopig nog een BBOX2, tot vectoring hier beschikbaar komt).
- 1 knooppunt van het netwerk in de garage, met servers (hoofdpunt)
- 1 knooppunt in mijn kamertje (historisch hoofdpunt)
- Veel rommel in de garage, er wordt nu eenmaal makkelijk wat op het rack gelegd ...

Het vooraanzicht van mijn server "rack".
Bovenaan de UPS'en, in het midden verschillende nassen, drive bay, en netwerk. Beneden enkele pc's die ingezet worden als server.
het "rack" heeft zijn oorsprong gevonden bij dezelfde zweedse voorvaderen als het läckräck.

Hier iets ingezoomd. 1 UPS voor het netwerk en telkens 1 per server. Netwerk zou een goede 3 uur moeten kunnen draaien op batterij inclusief de wifi vanuit dat rack (andere wifi's AP's zullen uitvallen). De servers Elks 20 tot 40 minuten en deze worden mooi automatisch afgesloten.
De 2 NAS"en links bevatten respectievelijk 1 en 2x2TB en dienen voor backups. Het zwarte bakje ernaast is verbonden met de meest linkse servers en bevat mijn series (2x4TB). Rechts daarvan staat mijn router, een oude vertrouwde TP-link TL WR1043ND met DD-WRT op. Het mengpaneel staat daar gewoon

De 1e server draait al mijn generieke dingen zoals FTP, plex, VMware, gameservers, DHCP, etc etc
De 2e server rekend wat boinc projecttjes uit, vroeger diende deze samen met een andere voor de server verhuur.

Het hart van mijn netwerk! Een switch die ik ooit nog 2e hands van een userbase lid heb kunnen overkopen. Linksys model met 24 poorten op 100 mbit en 4 GBit poorten. Voor de meeste AP's, nasjes, RPI en andere apparaten in mijn netwerk is dat meer als voldoende. Mijn eigen pc's zijn natuurlijk wel op Gbit aangesloten

De Powerlan verbind voor de raspberry pi op het dak die het vliegverkeer boven België monitort.

De achterkant, vroeger netjes afgewerkt.

Het punt waar mijn pc's op zitten via de witte switch, de andere is voor wifi, voip, printer, ripe.
Hier staat ook een ups voor de switches maar die heeft minder belang als vroeger.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Niet van mij, maar ook wel leuk idee voor een woonkamerrack:
Twitter: https://twitter.com/SwiftOnSecurity/status/657635631833612289
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk