Vaak slechte verbinding (FreeVoipDeal)

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Zoals de titel zegt heb ik al een hele tijd zo goed als bijna altijd een slechte verbinding als ik een gesprek probeer te voeren via FVD en ik vraag mij af of nog andere mensen dit probleem hebben.

Omstandigheden:
- ik hoor de ontvanger maar deze hoort mij niet
- met zowel iPhone 5 als Sony Xperia Z3 via de MobileVOIP app (native Android SIP doe ik niet want heeft meer vertraging wat zeer irriteert in een gesprek)
- met zowel 3G, 4G bij mobistar IOM als wifi (=> wifi is soms zelfs stabieler/geeft betere kwaliteit ondanks lagere snelheid maar nog steeds het grote probleem)
- speedtest wifi: 15/5, 4G: 31/13 en buitenshuis heb ik bijna overal 4G en een gelijkaardige snelheid

De desktop applicatie heeft zover ik weet tot nu toe nog geen slechte gesprekken gevoerd maar daar bel ik amper mee en in het begin werkte FVD nochtans naar behoren op mijn smartphone tenzij ik het gewoon niet heb opgemerkt. Bij internetcalls had ik dit al zeker niet voor waar ik voor een zeer korte periode zat voor ik overstapte naar FVD.

Heel tof dat goedkoop bellen maar als het merendeel niet naar behoren werkt heb ik er ook niet veel aan. :bang:
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Hier geen last van... (sporadisch gebruik)

* codec g.729,
* gigaset siemens,
* ping avg. 20ms, snelheid soms < 500kbps dus dat doet er niet toe.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ik gebruik freevoipdeal op de fritzbox als outbound van de vaste lijn, en daarop is de kwaliteit van een gesprek altijd zeer goed.
Wat ik wel merk is als ik bvb met zoiper bel vanop mijn android phone FVD soms echt rampzalig slecht is (wegvallende pakketten, slechte audio,...) Ik ben zeker dat het niet aan mijn smartphone ligt, want met weepee & de SIP account van het werk gaat het wel perfect...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Voor mobiel bellen gebruik ik de callback-functionaliteit via de app csipsimple. Je betaalt wel het dubbele tarief, maar je hebt gsm-kwaliteit
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Ik bel tegenwoordig enkel en alleen via FVD en bijna nooit heb ik problemen (icm Gigaset).
Zeer zelden maak ik wel mee dat ik soms moet opnieuw bellen door slechte verbinding, maar dat gebeurt vooral bij "rare" landen (Indonesië ed)

Wel moet ik zeggen dat ik altijd last heb met VOIP-apps, ongeacht de provider (ook niet Betamax/Dellmont-providers hebben er last van)
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ik gebruik dus Zoiper met een weepee account & een SIP account op de PABX van het werk.
Bellen via weepee & de sip account van het werk gaat altijd perfect, maar uitbellen via FVD geeft toch een merkbaar slechter resultaat dan via bvb weepee. Nogmaals: via m'n dect op de Fritzbox werkt alles perfect, en heb ik wel altijd een goeie verbinding met FVD. Je zou bijna denken dat ze je in een andere QoS gooien naargelang welke user client er aanmeld...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”