Syncback alternatief gezocht

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik maak al een aantal jaar tot mijn grote tevredenheid gebruik voor SyncbackFree voor mijn harddisks te backuppen naar mijn NAS via FTP. Werkt prima, geen problemen mee gehad en for free. Super dus!

Alleen is er nu een collectie bestanden welke ik moet downloaden van internet (pakweg een 270GB). Regelmatig komen daar bestanden bij en gaan er weg. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik dan telkens de hele bibliotheek ga downloaden, maar enkel de gewijzigde bestanden.

Syncback heeft deze optie met één belangrijk nadeel : slechts één thread in FTP. En dus uiterst traag :(

Kent er iemand een programma dat identiek hetzelfde kan doen (de hele directory downloaden, liefst instelbaar met profielen dat hij dit bvb elke week automatisch doet etc) maar met meerdere threads tegelijk?
Via Filezilla oid downloaden is een optie, maar ik zou dit graag wat automatisch hebben.

Ik heb reeds een poging ondernomen om alles via Filezilla binnen te halen, en dan SyncBack te laten checken (en dus ook de checksums berekenen voor gewijzigde bestanden) maar dit blijkt niet optimaal te werken : veelal stopt syncback in het midden van de syncronisatie.

Met dank!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

FTP is nu niet bepaald het ideale protocol voor zoiets.

Heb je op je nas geen ondersteuning voor andere protocols die efficienter zijn en door meer solutions ondersteund worden?
bartlimb
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 10 keer

Met deze software kun je dit:

http://www.goodsync.com/

Deze kan zowat alles syncen, misschien de trial eens proberen?

Edit: je kunt althans meerder FTP accounts tegelijk mee syncen, maar meerdere connecties met dezelfde account heb ik nog niet getest
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

Voor backups naar mijn NAS gebruik ik FreeFileSync, die werkt ook met een library zodat verplaatste bestanden niet opnieuw gekopieerd moeten worden.
Misschien als je de FTP mapt als netwerkdrive?
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Ik gebruik vooral AllWaysync
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”