Bbox 3 - LAN poorten "niet beschikbaar"

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
stims
Starter
Starter

Sinds een tijdje het volgende probleem, waar ik op internet nog geen verklaring voor heb gevonden:

Mijn Bbox 3 (begin 2014) stelt nog maar één LAN poort ter beschikking in plaats van 4. Momenteel heb ik een switch op de eerste LAN poort aangesloten die alle verkeer verder doorsluist.
Ik heb echter geprobeerd om een 2e apparaat aan te sluiten op één van de 3 andere LAN-poorten, maar deze reageren niet meer (lichtjes gaan ook niet branden en vertonen geen activiteit).
Wanneer ik in UI check wat er aan de hand is, staat er onder de functie Ethernet bij LAN 1: Beschikbaar/Actief en bij de 3 overige LAN poorten: Niet beschikbaar.

Weten jullie hiervoor een oplossing, of moet ik hiervoor de technische hulp van Proximus voor inschakelen?
wolverine1973
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Zou best eens contact opnemen met Proximus want is niet normal, blijkbaar staat de poorten om een of andere redden disabled
May the force be with you
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

helpt een harde reset niet, via openingetje achteraan met bv tandenstoker, verborgen knopje blijven indrukken tot lichtjes uitgaan,
dan lossen om opnieuw te laten opstarten.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”