Pagina 1 van 1

PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 01:09
door Chinaski
Aanrekening mobiel internet, kan iemand hier aan uit, ik heb een mobile vikings sim die ik dagelijks gebruik. In mijn nieuwe proximus pack heb ik gratis 2 GB mobiel internet, die ik sporadisch eens gebruik, echt zelden. Nu krijg ik deze factuur, ik zou bijna 3 gig verbruikt hebben (ik haal met moeite 1 gig bij MV...
Ik heb de klacht betwist (gaat niet online, ook het verbruik kan ik online niet nakijken, niks werkt deftig op dei site) Voor hen is de zaak afgehandeld en moet ik betalen, ik zou toch nog even verder willen gaan en ook de ombudsman contacteren. Ondanks het uitstekende product is het vertrouwen volledig weg, spijtig.
Als iemand een tip heeft, welkom en bedankt hoor ;)
Schermafdruk 2015-09-21 00.58.25.png

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 07:27
door thomasv
Als je er zeker van bent, vraag dan eens aan hen om je verbindingstijden te raadplegen. Dan weet je al op welke dag en eventueel uur je aan het verbruiken was en hoeveel.

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 09:23
door Tim H.
hebben zo'n beetje het zelfde probleem op reis tegengekomen

ondanks dat mobiele data afstond toch nog een hele hoop data verbruikt volgens Proximus..

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 11:44
door Chinaski
Ik heb hen gevraagd het grondig na te zien, het antwoord was tamelijk standaard, ik kan het nergens controleren ook. De ombudsman dan maar gecontacteerd.
In mijn smartphone zit dus de Mobile Vikings sim, waar mee ik nooit de 2 gig haal over een maand. Heel af en toe maak ik eens verbinding via de proximus sim, dit kan gewoon niet kloppen. 120 euro op een maand is toch wat overdreven duur voor een werkmens hoor.
Online valt niets te controleren daar de functies op hun site gewoon niet werken. Nee, zo blijf ik geen klant, hoe goed alles ook werkt. Naar de oude b-box 2 van scarlet dan maar pff

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 11:51
door Sinister
Gebruik die sim kaart niet, dan heb je het probleem niet op de eerste plaats.
Als je naar Scarlet terug gaat heb je bovendien die sim kaart niet eens.

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 12:14
door Chinaski
Als je een sim kaart krijgt met 2 gigabyte gratis mobiel internet, begrepen in je pack, dan is het toch niet logisch dat je die gewoon in de kast moet laten liggen he (ik heb dat nu wel gedaan spijtig genoeg, als er nu nog verbruik is dan is het via de kast.)
Ik ga niet terug naar Scarlet want was er nog nooit klant, wil enkel betrouwbare facturatie, en die sim is geen issue hoor.

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 13:25
door Sinister
Betrouwbare facturatie :lol: dat is bij elke provider even slecht, ze hebben allemaal hun problemen daarbij.
Hoe minder producten je afneemt hoe minder het verkeerd kan lopen alleszins.
En je dossier bij de ombudsdienst zal nog de beste oplossing zijn, zij zullen de verbindingstijden voor je ook wel opvragen.

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 13:33
door heist_175
Het is en blijft de verantwoordelijkheid van de provider.
Niemand verplicht hen om oude tarieven te blijven behouden. Bij Mobistar heb ik - abonnement via het bedrijf - al 2 keer een verhoging gekregen (meer data, goedkopere SMS, ...) zonder dat het tariefplan zelf wijzigt.
Dat is ook een manier om uw facturatie naar consumenten eenvoudig te houden: 3 internet producten, die evolueren doorheen de tijd.
Nu houden ze oude plannen nog in leven, omdat die meer opbrengen.
Misschien is de meeropbrengst van die oude contracten tov de nieuwe contracten wel lager dan de meerkost om ingewikkelde facturatiesoftware te onderhouden en klachten af te handelen.

Ik heb Internet Start, telefonie is via VOIP. Ik heb nooit last met mijn facturen :).
Factuur van Belgacom is elke maand dezelfde. VOIP is prepaid en daar staat nooit meer dan €10. Dus die kunnen mij ook niet al te hard bedriegen...
TV hebben we niet. Mocht het me interesseren kan ik nog altijd FTA (DVB-T + SAT) nemen of via internet kijken.
En al dat moois voor €27,50 (- €7 per maand - voor zolang het nog duurt - via de korting die ik hier via Userbase gescoord heb)
:beerchug:

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 15:41
door wied
gelijkaardige setup hier. Spijtig genoeg behoren wij tot een te kleine groep om het duopolie te bedreigen :-(

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 16:35
door Gray
Chinaski schreef:Aanrekening mobiel internet, kan iemand hier aan uit, ik heb een mobile vikings sim die ik dagelijks gebruik. In mijn nieuwe proximus pack heb ik gratis 2 GB mobiel internet, die ik sporadisch eens gebruik, echt zelden. Nu krijg ik deze factuur, ik zou bijna 3 gig verbruikt hebben (ik haal met moeite 1 gig bij MV...
Ik heb de klacht betwist (gaat niet online, ook het verbruik kan ik online niet nakijken, niks werkt deftig op dei site) Voor hen is de zaak afgehandeld en moet ik betalen, ik zou toch nog even verder willen gaan en ook de ombudsman contacteren. Ondanks het uitstekende product is het vertrouwen volledig weg, spijtig.
Als iemand een tip heeft, welkom en bedankt hoor ;)
Schermafdruk 2015-09-21 00.58.25.png
En wat zegt de het dataverbruik op je smartphone? Wat staat daar op?

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 20:21
door Ramaht
Probeer eens andere browser.
Heb zelf ook al met momenten gehad dat chrome voor het ene niet werkt, IE dan wel, en omgekeerd.

En staat er nergens bij de opties van myproximus om de data stop te zetten nadat die "op" is?

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 22:17
door Lord Utopia
Verbruik wordt niet verkeerd aangerekend. Hoogstens wordt er aangerekend tegen een ander tarief, maar als er verbruik gerekend wordt, is dit juist.
En staat er nergens bij de opties van myproximus om de data stop te zetten nadat die "op" is?
Die optie bestaat niet.

Er is een max verbruik van €60 waarna verbruik geblokt wordt. Bij regelmatige intervals worden er sms'jes gestuurd met daarin verbruik en een waarschuwing, het dataverbruik kan je ook controleren via MyProximus.

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 22:25
door TiTanium
Lord Utopia schreef:Die optie bestaat niet.
Ze zouden die optie wel moeten aanbieden vind ik of de vraag stellen of je wil verder surfen. Via prepaid kan je geen kilobyte te veel downloaden... Maar via abonnement is dit natuurlijk wel een welgekomen melkkoe. Dit geld voor elke provider!
Lord Utopia schreef:Bij regelmatige intervals worden er sms'jes gestuurd met daarin verbruik en een waarschuwing
Die komen bij mij altijd veel te laat en vrees dat ik niet de enige ben... Dus betrouwbaar is het niet. Ik laat ondertussen wel mijn smartphone meetellen. Al zit er wel verschil tussen beide.
Lord Utopia schreef:het dataverbruik kan je ook controleren via MyProximus
Daar zit ook een vertraging op. Het beste blijft monitoren via uw phone.

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 22:29
door jnsvr
Lord Utopia schreef:Verbruik wordt niet verkeerd aangerekend. Hoogstens wordt er aangerekend tegen een ander tarief, maar als er verbruik gerekend wordt, is dit juist.
En staat er nergens bij de opties van myproximus om de data stop te zetten nadat die "op" is?
Die optie bestaat niet.

Er is een max verbruik van €60 waarna verbruik geblokt wordt. Bij regelmatige intervals worden er sms'jes gestuurd met daarin verbruik en een waarschuwing, het dataverbruik kan je ook controleren via MyProximus.
Die €60 is enkel bij dataroaming voor zover ik gehoord heb. Niet voor nationale data.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 22:34
door Lord Utopia
Ze zouden die optie wel moeten aanbieden vind ik of de vraag stellen of je wil verder surfen. Via prepaid kan je geen kilobyte te veel downloaden... Maar via abonnement is dit natuurlijk wel een welgekomen melkkoe. Dit geld voor elke provider!
als je daar 50 euro belwaarde op hebt staan, verbruik je ze ook allemaal na je bundel, hoor, maar daar zie ik je niet klagen.

Voor die optie om na je verbruik afgesloten te worden, daar ben ik ook wel voor te vinden natuurlijk.

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 22:37
door TiTanium
Ik heb nooit geen belwaarde over. Ik zet die altijd gelijk om, vandaar ik geen reden heb tot klagen, anders heb je gelijk :)

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 22:38
door Lord Utopia
Ik heb nooit geen belwaarde over. Ik zet die altijd gelijk om, vandaar ik geen reden heb tot klagen, anders heb je gelijk :)
goed, ik kijk ook altijd mijn verbruik na op mijn simkaart met 250 MB en komt ook niet tot verrassingen te staan in combinatie met MyProximus.

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 23:06
door Chinaski
Ik monitor mijn verbruik wel degelijk grondig om dergelijke verrassingen te voorkomen. Ik log in op my proximus met firefox; met chrome werkt het niet. Ook geen waarschuwing of iets dergelijks ontvangen. Dataroaming is er niet geweest, zoals gezegd deze sim slechts enkele keren gebruikt, enkel om te surfen. Thuis gebruik ik uiteraard wi-fi, en voor dagelijks gebruik in mijn smartphone nog steeds Mobile Vikings, wat ik ook ga aanhouden.
Nu, ik heb vandaag een telefoontje ontvangen van de Proximus klantendienst dat het opgelost gaat worden.

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 21 sep 2015, 23:23
door TiTanium
Je hebt toch geen actieve "slimme netwerkfunctie" of hoe het ook noemt opstaan?

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 22 sep 2015, 00:05
door Chinaski
Nee, en zoals gezegd in mijn smartphone zit de Mobile Vikings sim, die data sim van Proximus zat in een mi-fi routertje waarmee ik, wegens niet nodig, slechts enkele keren verbinding maakte (ook enkel een beetje surfen en sociale media-gedoe, geen streaming of dergelijke). Dit TP-link routertje gebruik ik enkel op reis (dan niet met mijn proximus sim maar met een lokale sim van het land waar ik reis). Ik alleen ken het paswoord. En zoals gezegd, ik monitor elk verbruik nauwlettend. Soit, men heeft het opgelost, toch raar dat ik met mijn Mobile Vikings sim zelfs nooit maar in de buurt van mijn limiet kom.

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 22 sep 2015, 01:12
door Ken
De MyProximus app gebruik ik hier regelmatig om m'n verbruik te checken...

Re: PROXIMUS FACTURATIE

Geplaatst: 25 sep 2015, 13:20
door proz
Ik heb Internet Start, telefonie is via VOIP. Ik heb nooit last met mijn facturen :).
Factuur van Belgacom is elke maand dezelfde. VOIP is prepaid en daar staat nooit meer dan €10. Dus die kunnen mij ook niet al te hard bedriegen...
TV hebben we niet. Mocht het me interesseren kan ik nog altijd FTA (DVB-T + SAT) nemen of via internet kijken.
En al dat moois voor €27,50 (- €7 per maand - voor zolang het nog duurt - via de korting die ik hier via Userbase gescoord heb)
Mooi voorbeeld van kostenoptimalisatie! :beerchug: