PROXIMUS FACTURATIE

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Aanrekening mobiel internet, kan iemand hier aan uit, ik heb een mobile vikings sim die ik dagelijks gebruik. In mijn nieuwe proximus pack heb ik gratis 2 GB mobiel internet, die ik sporadisch eens gebruik, echt zelden. Nu krijg ik deze factuur, ik zou bijna 3 gig verbruikt hebben (ik haal met moeite 1 gig bij MV...
Ik heb de klacht betwist (gaat niet online, ook het verbruik kan ik online niet nakijken, niks werkt deftig op dei site) Voor hen is de zaak afgehandeld en moet ik betalen, ik zou toch nog even verder willen gaan en ook de ombudsman contacteren. Ondanks het uitstekende product is het vertrouwen volledig weg, spijtig.
Als iemand een tip heeft, welkom en bedankt hoor ;)
Schermafdruk 2015-09-21 00.58.25.png
Bijlagen
Schermafdruk 2015-09-21 01.05.42.png
Black is the colour of my true love's hair
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 52 keer
Te Koop forum

Als je er zeker van bent, vraag dan eens aan hen om je verbindingstijden te raadplegen. Dan weet je al op welke dag en eventueel uur je aan het verbruiken was en hoeveel.
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

hebben zo'n beetje het zelfde probleem op reis tegengekomen

ondanks dat mobiele data afstond toch nog een hele hoop data verbruikt volgens Proximus..
Chinaski
Plus Member
Plus Member

Ik heb hen gevraagd het grondig na te zien, het antwoord was tamelijk standaard, ik kan het nergens controleren ook. De ombudsman dan maar gecontacteerd.
In mijn smartphone zit dus de Mobile Vikings sim, waar mee ik nooit de 2 gig haal over een maand. Heel af en toe maak ik eens verbinding via de proximus sim, dit kan gewoon niet kloppen. 120 euro op een maand is toch wat overdreven duur voor een werkmens hoor.
Online valt niets te controleren daar de functies op hun site gewoon niet werken. Nee, zo blijf ik geen klant, hoe goed alles ook werkt. Naar de oude b-box 2 van scarlet dan maar pff
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Gebruik die sim kaart niet, dan heb je het probleem niet op de eerste plaats.
Als je naar Scarlet terug gaat heb je bovendien die sim kaart niet eens.
Chinaski
Plus Member
Plus Member

Als je een sim kaart krijgt met 2 gigabyte gratis mobiel internet, begrepen in je pack, dan is het toch niet logisch dat je die gewoon in de kast moet laten liggen he (ik heb dat nu wel gedaan spijtig genoeg, als er nu nog verbruik is dan is het via de kast.)
Ik ga niet terug naar Scarlet want was er nog nooit klant, wil enkel betrouwbare facturatie, en die sim is geen issue hoor.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Betrouwbare facturatie :lol: dat is bij elke provider even slecht, ze hebben allemaal hun problemen daarbij.
Hoe minder producten je afneemt hoe minder het verkeerd kan lopen alleszins.
En je dossier bij de ombudsdienst zal nog de beste oplossing zijn, zij zullen de verbindingstijden voor je ook wel opvragen.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

Het is en blijft de verantwoordelijkheid van de provider.
Niemand verplicht hen om oude tarieven te blijven behouden. Bij Mobistar heb ik - abonnement via het bedrijf - al 2 keer een verhoging gekregen (meer data, goedkopere SMS, ...) zonder dat het tariefplan zelf wijzigt.
Dat is ook een manier om uw facturatie naar consumenten eenvoudig te houden: 3 internet producten, die evolueren doorheen de tijd.
Nu houden ze oude plannen nog in leven, omdat die meer opbrengen.
Misschien is de meeropbrengst van die oude contracten tov de nieuwe contracten wel lager dan de meerkost om ingewikkelde facturatiesoftware te onderhouden en klachten af te handelen.

Ik heb Internet Start, telefonie is via VOIP. Ik heb nooit last met mijn facturen :).
Factuur van Belgacom is elke maand dezelfde. VOIP is prepaid en daar staat nooit meer dan €10. Dus die kunnen mij ook niet al te hard bedriegen...
TV hebben we niet. Mocht het me interesseren kan ik nog altijd FTA (DVB-T + SAT) nemen of via internet kijken.
En al dat moois voor €27,50 (- €7 per maand - voor zolang het nog duurt - via de korting die ik hier via Userbase gescoord heb)
:beerchug:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

gelijkaardige setup hier. Spijtig genoeg behoren wij tot een te kleine groep om het duopolie te bedreigen :-(
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Chinaski schreef:Aanrekening mobiel internet, kan iemand hier aan uit, ik heb een mobile vikings sim die ik dagelijks gebruik. In mijn nieuwe proximus pack heb ik gratis 2 GB mobiel internet, die ik sporadisch eens gebruik, echt zelden. Nu krijg ik deze factuur, ik zou bijna 3 gig verbruikt hebben (ik haal met moeite 1 gig bij MV...
Ik heb de klacht betwist (gaat niet online, ook het verbruik kan ik online niet nakijken, niks werkt deftig op dei site) Voor hen is de zaak afgehandeld en moet ik betalen, ik zou toch nog even verder willen gaan en ook de ombudsman contacteren. Ondanks het uitstekende product is het vertrouwen volledig weg, spijtig.
Als iemand een tip heeft, welkom en bedankt hoor ;)
Schermafdruk 2015-09-21 00.58.25.png
En wat zegt de het dataverbruik op je smartphone? Wat staat daar op?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Probeer eens andere browser.
Heb zelf ook al met momenten gehad dat chrome voor het ene niet werkt, IE dan wel, en omgekeerd.

En staat er nergens bij de opties van myproximus om de data stop te zetten nadat die "op" is?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Verbruik wordt niet verkeerd aangerekend. Hoogstens wordt er aangerekend tegen een ander tarief, maar als er verbruik gerekend wordt, is dit juist.
En staat er nergens bij de opties van myproximus om de data stop te zetten nadat die "op" is?
Die optie bestaat niet.

Er is een max verbruik van €60 waarna verbruik geblokt wordt. Bij regelmatige intervals worden er sms'jes gestuurd met daarin verbruik en een waarschuwing, het dataverbruik kan je ook controleren via MyProximus.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Lord Utopia schreef:Die optie bestaat niet.
Ze zouden die optie wel moeten aanbieden vind ik of de vraag stellen of je wil verder surfen. Via prepaid kan je geen kilobyte te veel downloaden... Maar via abonnement is dit natuurlijk wel een welgekomen melkkoe. Dit geld voor elke provider!
Lord Utopia schreef:Bij regelmatige intervals worden er sms'jes gestuurd met daarin verbruik en een waarschuwing
Die komen bij mij altijd veel te laat en vrees dat ik niet de enige ben... Dus betrouwbaar is het niet. Ik laat ondertussen wel mijn smartphone meetellen. Al zit er wel verschil tussen beide.
Lord Utopia schreef:het dataverbruik kan je ook controleren via MyProximus
Daar zit ook een vertraging op. Het beste blijft monitoren via uw phone.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Lord Utopia schreef:Verbruik wordt niet verkeerd aangerekend. Hoogstens wordt er aangerekend tegen een ander tarief, maar als er verbruik gerekend wordt, is dit juist.
Die optie bestaat niet.

Er is een max verbruik van €60 waarna verbruik geblokt wordt. Bij regelmatige intervals worden er sms'jes gestuurd met daarin verbruik en een waarschuwing, het dataverbruik kan je ook controleren via MyProximus.
Die €60 is enkel bij dataroaming voor zover ik gehoord heb. Niet voor nationale data.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ze zouden die optie wel moeten aanbieden vind ik of de vraag stellen of je wil verder surfen. Via prepaid kan je geen kilobyte te veel downloaden... Maar via abonnement is dit natuurlijk wel een welgekomen melkkoe. Dit geld voor elke provider!
als je daar 50 euro belwaarde op hebt staan, verbruik je ze ook allemaal na je bundel, hoor, maar daar zie ik je niet klagen.

Voor die optie om na je verbruik afgesloten te worden, daar ben ik ook wel voor te vinden natuurlijk.
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Ik heb nooit geen belwaarde over. Ik zet die altijd gelijk om, vandaar ik geen reden heb tot klagen, anders heb je gelijk :)
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ik heb nooit geen belwaarde over. Ik zet die altijd gelijk om, vandaar ik geen reden heb tot klagen, anders heb je gelijk :)
goed, ik kijk ook altijd mijn verbruik na op mijn simkaart met 250 MB en komt ook niet tot verrassingen te staan in combinatie met MyProximus.
Chinaski
Plus Member
Plus Member

Ik monitor mijn verbruik wel degelijk grondig om dergelijke verrassingen te voorkomen. Ik log in op my proximus met firefox; met chrome werkt het niet. Ook geen waarschuwing of iets dergelijks ontvangen. Dataroaming is er niet geweest, zoals gezegd deze sim slechts enkele keren gebruikt, enkel om te surfen. Thuis gebruik ik uiteraard wi-fi, en voor dagelijks gebruik in mijn smartphone nog steeds Mobile Vikings, wat ik ook ga aanhouden.
Nu, ik heb vandaag een telefoontje ontvangen van de Proximus klantendienst dat het opgelost gaat worden.
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Je hebt toch geen actieve "slimme netwerkfunctie" of hoe het ook noemt opstaan?
Chinaski
Plus Member
Plus Member

Nee, en zoals gezegd in mijn smartphone zit de Mobile Vikings sim, die data sim van Proximus zat in een mi-fi routertje waarmee ik, wegens niet nodig, slechts enkele keren verbinding maakte (ook enkel een beetje surfen en sociale media-gedoe, geen streaming of dergelijke). Dit TP-link routertje gebruik ik enkel op reis (dan niet met mijn proximus sim maar met een lokale sim van het land waar ik reis). Ik alleen ken het paswoord. En zoals gezegd, ik monitor elk verbruik nauwlettend. Soit, men heeft het opgelost, toch raar dat ik met mijn Mobile Vikings sim zelfs nooit maar in de buurt van mijn limiet kom.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

De MyProximus app gebruik ik hier regelmatig om m'n verbruik te checken...
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Ik heb Internet Start, telefonie is via VOIP. Ik heb nooit last met mijn facturen :).
Factuur van Belgacom is elke maand dezelfde. VOIP is prepaid en daar staat nooit meer dan €10. Dus die kunnen mij ook niet al te hard bedriegen...
TV hebben we niet. Mocht het me interesseren kan ik nog altijd FTA (DVB-T + SAT) nemen of via internet kijken.
En al dat moois voor €27,50 (- €7 per maand - voor zolang het nog duurt - via de korting die ik hier via Userbase gescoord heb)
Mooi voorbeeld van kostenoptimalisatie! :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”