Het is en blijft de verantwoordelijkheid van de provider.
Niemand verplicht hen om oude tarieven te blijven behouden. Bij Mobistar heb ik - abonnement via het bedrijf - al 2 keer een verhoging gekregen (meer data, goedkopere SMS, ...) zonder dat het tariefplan zelf wijzigt.
Dat is ook een manier om uw facturatie naar consumenten eenvoudig te houden: 3 internet producten, die evolueren doorheen de tijd.
Nu houden ze oude plannen nog in leven, omdat die meer opbrengen.
Misschien is de meeropbrengst van die oude contracten tov de nieuwe contracten wel lager dan de meerkost om ingewikkelde facturatiesoftware te onderhouden en klachten af te handelen.
Ik heb Internet Start, telefonie is via VOIP. Ik heb nooit last met mijn facturen

.
Factuur van Belgacom is elke maand dezelfde. VOIP is prepaid en daar staat nooit meer dan €10. Dus die kunnen mij ook niet al te hard bedriegen...
TV hebben we niet. Mocht het me interesseren kan ik nog altijd FTA (DVB-T + SAT) nemen of via internet kijken.
En al dat moois voor €27,50 (- €7 per maand - voor zolang het nog duurt - via de korting die ik hier via Userbase gescoord heb)
