Fritzbox: doorschakeling & 3StarsNet > Werkt niet

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Beste,

Ik heb een FritzBox met hierop een 3-tal actieve trunks (2x3starsnet en 1x BetaMax).
Gisteren probeerde ik één van mijn lijnen door te schakelen:
Telephony > Call Handling > Call Diversion > Daar heb ik alles gespecificeerd (welke trunk naar welk telefoonnummer).

Ik probeerde de doorschakeling uit te testen en kreeg van 3starsnet melding: the number you have dialed does not exist.
Dan maar call diversion weg gedaan > Helaas mijn trunk blijft onbereikbaar (nochtans perfect geregistreerd!), weer zelfde boodschap dat mijn nummer niet bestaat.

[Na lang zoeken]
Wat blijkt? De FritzBox geeft de call diversion blijkbaar door aan 3starsnet! Hij handelt dat niet zelf af. Als je gaat kijken in de webinterface/configuratie van 3starsnet voor je trunk; staat er een call diversion op die verdacht veel lijkt op de call diversion die ik had ingesteld op de FritzBox; echter staat er nu op het einde van het nummer een #'je. > Uiteraard werkt dit niet en krijg je melding dat het nummer niet bestaat (het doorgeschakelde nummer bestaat inderdaad ook niet.

Sinds wanneer geeft die FritzBox die call handling door aan 3starsnet en doet hij dat zelf nietmeer?

Iemand?

Bedankt!
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 81 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb zoiets ook eens voorgehad met 3starsnet en de fritzbox. Ook na het afzetten van de diversion in de fritzbox bleef 3starsnet foutief doorschakelen tot ik het afzette in hun interface. Het had te maken met het hekje in de call diversion. Zou dat bij de fritzbox een trigger zijn om het door te geven aan de provider en niet zelf af te handelen?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Bij mij werkt het wel, maar ik doe altijd "Parallel call". Mijn telefoon blijft meerinkelen. De uitgaande sip-account is een ander 3-starsnet nummer.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”