Bbox3 mail probleem

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik een bbox3 technicolor ac, versie 10.A.0.D.BL
Echter sinds de installatie werken mijn gmail adressen niet meer in outlook 2003 (mijn skynet email werkt nog wel), probeer ik via tethering over het 4G netwerk werkt alles terug normaal!
Verschillende malen de bbox3 terug op fabrieksinstellingen gezet maar het probleem blijft. Het lijkt dus een bug te zijn op de bbox3 want andere computers met outlook hebben dit ook.

Deze settings worden op de een of de andere manier geblokkeerd door de bbox3, zelf als ik de pc in de DMZ steek.
pop.gmail.com
995
SSL beveiligd
smtp.gmail.com
587
SSL beveiligd

Steeds krijg ik de foutmelding:

Code: Selecteer alles

Task 'pop.gmail.com - Receiving' reported error (0x800408FC) : 'The server name you entered can not be found on the network (it might be down temporarily). Please verify that you are online and that the server name is correct.'
Maar een "telnet" naar bovenstaande adressen en poorten werkt verrassend genoeg wel. :?
Gray
Elite Poster
Elite Poster

Iemand die ook nog outlook gebruikt (liefst versie 2003) en waarbij gmail wel werkt?
Welke settings gebruiken jullie?
Gray
Elite Poster
Elite Poster

Na veel troubleshooten lijkt het probleem opgelost.
Blijkbaar staat er op de bbox3 ook "IPv6" geimplementeerd, na het IPv6-vinkje in de properties van de adapter te hebben afgezet komen mijn mails terug binnen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”