Chello enorm traag, modem pinkt constant ook al staat pc af.

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 7 keer

Dit weekend ga ik een pc herinstalleren en heb een vraag.

De internet snelheid was er altijd al enorm traag, overlaatst hebbe ze een nieuwe modem komen plaatsen van Chello, waarschijnlijk een nieuwere versie. Maar het probleem van de enorme trage snelheid is er nog.

Vanaf de nieuwe modem was geinstalleerd flikkerde de lichtjes weer direct enorm snel, net zoals bij de modem ervoor van Chello.
Dit lijkt me niet erg normaal.

Nu is het om te horen of hier iemand enig idee heeft waaraan die trage verbindingssnelheid kan liggen? Ik heb al eens op de resetknop van de modem gedrukt maar dat doet niets, en teveel volume kan er niet verbruikt zijn voor smalband sinds deze persoon haar internet nooit gebruikt voor down of uploaden van grote hoeveelheden.

Volgens mij moet het probleem iets met Chello zijn, de modem op zich lijkt het me niet te zijn sinds de oude modem en de nieuwe modem net hetzelfde geflikker geven.

Enige suggesties zijn altijd welkom :-)
Thx in advance ;-)

EDIT:
En met een trage verbinding bedoel ik zo traag dat zelfs de snelheids test dikwijls faalt van de userbase site :-( heb al resultate van 1 a 2kb/sec upload enzo gekregen als resultaat... en download was toen 20 a 30kb/sec. Momenteel lukt de test gewoon niet meer, waarschijnlijk te traag.
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

kijk eens of je proxy server van Chello afstaat !, een vriend van mij had ook het probleem met zijn chello verbinding, die proxy server van chello is zo traag...
Blue-Sky
Erelid
Erelid

@PM
Best je lijn eens laten uitmeten door de technische dienst van je provider.
Of je woonplaats ligt iets te ver van de centrale en is dat de oorzaak van je sync problemen :wink:
Heb je op alle telefoon dozen een splitter staan, ook als er op die plaats geen telefoontoestel aangesloten is?

Grtz,
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 03 jul 2004, 19:26, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Blue-Sky, Chello gaat over de kabel. Dus geen splitters ofzo ;)

Cheers
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

'k Was weer te snel, ipv eens te googlen :oops: Heb ik nu gedaan naar Chello.
En wel de ideale gelegenheid voor "pm" om dit te laten in orde brengen tijdens die periode van deze actie loopt van 1 juli t/m 31 juli 2004. (dit is wel bij nieuwe installatie, maar je kan het altijd proberen)

Thanks voor de tip Sub Zero.

Grtz, :wink:
Afbeelding
pmmeke op verplaatsing :)

Ik heb de proxy server afgezet en het lijkt een beetje vlotter te lopen, maar de snelheidstest loopt nog steeds niet vlot: 30 kb/sec download en 15kb/sec upload, tot hiertoe al het snelste gehaald ooit, maar blijft totaal ondermaats. Zal niets anders op te zitten dan eens naar de klantendienst te bellen en om te vragen om de lijn te testen. Het constant flikkeren van de modem blijf ik abnormaal vinden.

Bedankt voor de tips ;)
pm
Premium Member
Premium Member

Denk dat er niets anders opzit dan eens te bellen naar de technische dienst zoals ik al vermelde met men gastlogin hiervoor. Bedankt voor de respons ;)
Squirtle
Plus Member
Plus Member

mijn laatste maand chello is ondertussen ingegaan :twisted:
ik geraak ook niet boven 15k

ga liever bij telenet is loeren, als je tijdens nachttarief gaat downloaden heb je een grotere limiet dan chello

heb je eigenlijk een nieuwe modem van hen gekregen? (bij mij vonden ze het niet de moeite om langs te komen)
op mijn oude dansen de lichtjes alleen als de lijn dood is
pm
Premium Member
Premium Member

Squirtle schreef:mijn laatste maand chello is ondertussen ingegaan :twisted:
ik geraak ook niet boven 15k

ga liever bij telenet is loeren, als je tijdens nachttarief gaat downloaden heb je een grotere limiet dan chello

heb je eigenlijk een nieuwe modem van hen gekregen? (bij mij vonden ze het niet de moeite om langs te komen)
op mijn oude dansen de lichtjes alleen als de lijn dood is
Mijn vriendin heeft Chello, hier heb ik Telenet en Skynet liggen.
Als het normaal is dat de snelheid bij Chello niet boven de 15 a 30k geraakt, dat vind ik maar zielig voor kabel :?

Die nieuwe modem zijn ze wel gratis kome installere, alle wat je installeren noemt, de kabeltjes verbinde en voila hier is de manual trek u plan...
Men vriendin wou overschakelen op zo een light abonnement, maar daarvoor moest ze dus een nieuwe (snellere hahaha) modem hebbe... voor een light abonnement... raar...
In ieder geval de lichtjes danste met de oude modem al als zot en nu met die nieuwe modem is dat geen verschil, zelfs al staat de pc uit.
Het lichtje van Ethernet danst constant aan hoge snelheid, en om de zoveel minuten pinkt het lampje van "kabel" en na enkele minuten brand dat weer constant... Vind ik toch ook allemaal niet normaal, als ik vergelijk met het flikkergehalte van mijn Telenetmodem :D hehe
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

mm; das raar...
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

PM,

Mag ik er dan van uitgaan dat je vriendin nu effectief dat "light" abbo heeft ? Zo ja .. meestal is dat 256 tot 512 kb .. dus dan is 30KB/sec toch een reëele snelheid. Of is het niet zo ?

grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
pm
Premium Member
Premium Member

Sasuke schreef:PM,

Mag ik er dan van uitgaan dat je vriendin nu effectief dat "light" abbo heeft ? Zo ja .. meestal is dat 256 tot 512 kb .. dus dan is 30KB/sec toch een reëele snelheid. Of is het niet zo ?

grtz,

Sasuke
Nee enkel de modem is veranderd, het abonnement nog niet, is nog niet officieel aangevraagd... is iets dat ze vanplan is.
pm
Premium Member
Premium Member

Kleine fout, is sinds 1 juli normaal vankracht dat light abonnement.

Dan is het enkel raar dat de snelheid daarvoor ook altijd oertraag was, maar dat doet er nu niet meer toe.

Wat dan enkel nog van belang is is waarom die lampjes constant zo hard liggen aan en uit flikkeren :?

Alvast bedankt voor al jullie respons op deze thread, dat van die proxy uitzetten is een handige tip en voor de rest zeer goeie reply's gekregen op t probleem. Thx alot !
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”