Niet dat dat persee hoeft hoor maar het is altijd mooi meegenomen natuurlijk mocht dat ook zo zijn bij proximus.
2) Wat echt wel wat wennen is is die snelheid. Voor gewoon te surfen is er niet meteen een probleem, alles gaat zeer snel , alleen natuurlijk voor het downloaden wist ik dat de snelheid lager zou zijn, geen probleem mee, alleen behaal ik nooit over de 25mbps download, ongeacht op welk uur dan ook.
Ik heb daarvoor gebeld maarja...... dat haalde niet veel uit, die kerel gaf daar zo'n uitleg aan dat ik er niet veel zin meer in had om daarover verder mee te discussieren. Ik heb de test gedaan via de proximus site en die geeft aan dat ik normaal rond de 60mbps download zou kunnen behalen maar dat lukt dus echt niet, het blijft max op 25mbps download steken, de upload is wel oke.
Uiteraard geen ramp maar dat is echt wel eventjes wennen als je van telenet komt en het gewoon bent om een film vrij snel binnen te halen.
Ook hier weer geen drama hoor maar ik vind het gewoon raar dat als ik normaal 60mbps kan behalen dat dat gewoon niet wil lukken.
3); Ik had ook een foutje gemaakt; ik had de maxi pack genomen maar ik moest de comfort hebben en nu kom ik iets raars tegen haha; bij het maxi pack zag ik 500GB staan dat ik mag verbruiken en behaalde ik net nooit aan de 22mbps download. Sinds ik naar comfort ben overgezet haal ik opeens tot 25mbps download en staat er in myproximus ik 650GB heb bij verbruik??? Opeens 150 GB meer dat er staat tegenover toen ik effe het maxi pack had? Heel bizar dus maar mij niet gelaten, die 150GB extra is dan maar mooi meegenomen.
Voor de rest niet meteen klagen; ik heb wel een 4-5tal dagen moeten wachten eer de app tv overal werkte maar goed, een kleinigheidje die in orde is.
Vooral voor de voetbal ben ik overgeschakeld omdat proximus sneller op de bal speelde en meer voetbal uitzend dan telenet en de eerste ervaringen zijn al zeer goed geweest tot nu toe, alleen eens via de laptop heel eventjes de server die plat lag en nadien wel terug werkte wat kan gebeuren maar via tv/decoder en de iPhone nog geen probleem gehad en ik vind de kwaliteit ook heel goed.
In het begin had ik last van blokjesvorming, gelukkig was de technieker er nog en zag die het ook, ik heb een goede technieker gehad, die kerel deed echt z'n werk en wilde tot de max gaan om alles goed te doen werken. Er zat niks anders op dan zo'n brigde erbij te steken, toen was het probleem opgelost.
Het probleem was proximus botste met mijne switch (telenet heeft er geen probleem mee), daardoor die bridge ertussen op de 5ghz.
Rechtstreeks op de utp aansluting had ik geen blokjes maarja, ik heb er maar 1 dus die bridge moest ertussen.
Ook zie ik redelijk wat mensen altijd zagen over de klantendienst maar ik heb daar ook tot nu toe nog geen klagen over, ik geraak altijd snel binnen, oke, der zijn redelijk wat menu's die je moet afgaan maar éénmaal dat gedaan is heeft dat nog nooit langer dan 2-3min geduurd eer ik binnen was en iemand aan de lijn had, mss ik al die tijd al veel geluk heb gehad?

Na 1 week is het mss echt nog te vroeg om een groot oordeel te vellen maar ik heb me de overstap van telenet naar proximus tot nu toe nog niet beklaagd.
Als er nog tips en hints zijn, vuur maar af.

O, nog iets; wat is het toch zalig om een slingbox M1 te staan hebben, ook 2-3 weken geleden een nieuwe gekocht.
Thuis hebben de ouders telenet, dus als ik bij hen ben dan kan ik niet de apps en dergelijke meer van proximus gebruiken. Via de slingbox en hun app slingplayer gaat dit wel

Wie echt verslaafd is zoals mij aan voetbal en tv kijken en noem maar op, een slingbox is een leuke aanvulling. Werkt ook nog het beste vind ik met een proximus decoder. Met de telenet decoder gaat ook maar ik merk het via de proximus decoder nog beter gaat.
Nog een voordeel ik heb nu bij proximus; bij telenet ben ik verplicht om er vaste telefonie bij te nemen maar ik gebruik dat nooit.
Met alles wat ik had bij telenet betaald ik rond de 93 euro. Bij proximus heb ik alles wat ik wil nu en betaald ik ong 73 euro per maand. IK betaal dus nu ook nog eens ong 20 euro minder dan bij telenet, mooi meegenomen, is gewoon een plus ze.