Xiaomi bestellen en verzenden naar België
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 233 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Hallo iedereen,
Even een vraagje...
Ik zou graag een bestelling doen betreffende een Xiaomi Mi Headphone.
Ik wou die bestellen op de officiële site, maar die leveren blijkbaar enkel naar Frankrijk en Duitsland...
Nu zag ik deze (welliswaar ietsje duurder) op gearbest. Heeft iemand daar ervaring mee zowel met service als bijkomende taxen ?
Bedankt voor jullie antwoord,
BertG3
Even een vraagje...
Ik zou graag een bestelling doen betreffende een Xiaomi Mi Headphone.
Ik wou die bestellen op de officiële site, maar die leveren blijkbaar enkel naar Frankrijk en Duitsland...
Nu zag ik deze (welliswaar ietsje duurder) op gearbest. Heeft iemand daar ervaring mee zowel met service als bijkomende taxen ?
Bedankt voor jullie antwoord,
BertG3
- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 35 keer
Pas nog een bestelling gedaan daar van een quadcopter, extra battarijen, propellors en lader. Heb betaald voor snelle verzending en alles behalve extra battarijen was na 10 dagen hier met DHL. Heb wel dik 20€ extra douanekosten moeten betalen wat mij serieus tegenviel. De battarijen werden verstuurd met Swedish Post Registered en die waren een week later hier zonder douanekosten.
Mijn volgende bestellingen zullen terug via dx of banggood zijn denk ik.
Sent from my iPad using Tapatalk
Mijn volgende bestellingen zullen terug via dx of banggood zijn denk ik.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Dx heeft te veel namaak, koop daar ook nooit meer!
Maar +1 voor Banggood, IBuyGou en TinyDeal.
Je riskeert altijd extra taxen, maar in 90% van de tijd zal het niks worden, als het met gewone post verzonden wordt.
Maar, ben je zeker dat je die Xiaomi Headphones wilt kopen (zo'n 100€)?
Gaat het nu om design? Of om geluidskwaliteit? Want kijk dan eens de grote merken op amazon.de, daar heb je headphones met betere geluidskwaliteit voor ongeveer dezelfde prijs.
Ken je trouwens niemand die binnenkort naar China gaat? In China (rechtstreeks van Xiaomi) kost het 70€. Dan vind ik het eigenlijk al de moeite
EDIT: rechtsreekse verzending van Xiaomi naar Duitsland inclusief tax is 130$ --> 117€.
Maar +1 voor Banggood, IBuyGou en TinyDeal.
Je riskeert altijd extra taxen, maar in 90% van de tijd zal het niks worden, als het met gewone post verzonden wordt.
Maar, ben je zeker dat je die Xiaomi Headphones wilt kopen (zo'n 100€)?
Gaat het nu om design? Of om geluidskwaliteit? Want kijk dan eens de grote merken op amazon.de, daar heb je headphones met betere geluidskwaliteit voor ongeveer dezelfde prijs.
Ken je trouwens niemand die binnenkort naar China gaat? In China (rechtstreeks van Xiaomi) kost het 70€. Dan vind ik het eigenlijk al de moeite

EDIT: rechtsreekse verzending van Xiaomi naar Duitsland inclusief tax is 130$ --> 117€.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Een van de beste "bangs for buck" zijn nog steeds de HiFiMan RE400 IEMs. 79 dollar en ze worden in reviews naast Sennheisers van 250 euro gezet. Ik was al fan van de voorloper, namelijk de RE0 die ook geprezen werd door Head-Fi. Zie ook deze koopgids: http://www.head-fi.org/a/head-fi-buying ... headphones
Laat je niet afschrikken door de hoge prijzen, als je goed kijkt staan er genoeg betaalbare modellen in. Die Xiaomi's staan er dan ook niet in.
HiFiMan RE400: https://head-direct.com/Products/?act=detail&id=143
Laat je niet afschrikken door de hoge prijzen, als je goed kijkt staan er genoeg betaalbare modellen in. Die Xiaomi's staan er dan ook niet in.
HiFiMan RE400: https://head-direct.com/Products/?act=detail&id=143
-
- Elite Poster
Dit zijn IEM's, geen headphones.
De Xiaomi Piston v2 headphones zijn eigenlijk supergoed! (heb nog 3 stuks liggen hier thuis). De V3's zijn ook ok, maar de V2 vind ik beter.
Qua headphones, kijk ook eens naar Monoprice. Heb gehoord dat die ook echt goed zijn! (of toch de noise cancelling -
Al zijn noise-cancelling eigenlijk nooit echt goed om muziek te luisteren. Al kan het wel een interessant ding zijn om te hebben
De Xiaomi Piston v2 headphones zijn eigenlijk supergoed! (heb nog 3 stuks liggen hier thuis). De V3's zijn ook ok, maar de V2 vind ik beter.
Qua headphones, kijk ook eens naar Monoprice. Heb gehoord dat die ook echt goed zijn! (of toch de noise cancelling -
Al zijn noise-cancelling eigenlijk nooit echt goed om muziek te luisteren. Al kan het wel een interessant ding zijn om te hebben

-
- Administrator
Ik ben momenteel op zoeknaar deftige (geen súper dure) headphones zowel om te luisteren naar muziek en ook voor met aansluiting op m'n keyboard. Blijbaar zijn de Xiaomi's zeer goed voor hun prijs en zijn ze qua geluidskwaliteit vergelijkbaar met Bose (een iets uitgesproken bas waar ik wel van houd). Alles is ook inbegrepen zowel on earkussens als over ear en alle adapters. Graag had ik ook een uittrekbare kabel.
Alleen blijft de vraag: waar koop ik deze aan een deftige prijs ?
[
Post made via mobile device ]
Alleen blijft de vraag: waar koop ik deze aan een deftige prijs ?
[

Laatst gewijzigd door BertG3 12 aug 2015, 11:27, in totaal 1 gewijzigd.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ja, je hebt enerzijds de multinationale koerierbedrijven die afhankelijk van de gekozen verzendingsformule alles zeer snel en perfect afhandelen. Over het algemeen zijn de verzendkosten dan behoorlijk duur en je betaalt altijd netjes de verschuldigde belastingen:BertG3 schreef:Heeft iemand daar ervaring mee zowel met service als bijkomende taxen ?
http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/cit ... en-nl.docx
Anderzijds heb je de gewone post, alles gaat zeer traag en zonder service maar uiteindelijk heb je een grote kans dat het pakket bij jou thuis wordt afgeleverd zonder extra kosten. Soms heb je geluk dat je met één of andere referentie het pakje kan volgen op http://track.bpost.be/etr/light/showSea ... anguage=NL
Er bestaat een kleine kans dat je pakket wordt gecontroleerd en dan betaal je volgende tarieven: http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/cit ... /bpost.pdf
Als het pakket na wekenlang wachten niet aankomt, heb je ofwel pech ofwel gebruik je een kopersbescherming van Paypal en dergelijke waardoor je je geld terugkrijgt.
-
- Administrator
Ik zal dan best toch naar een andere headphone uitkijken zeker
Ik heb nog nooit iets in China gekocht en met die taxen etc. ziet het er yoch niet zo simpel uit...

Ik heb nog nooit iets in China gekocht en met die taxen etc. ziet het er yoch niet zo simpel uit...
- Kenw00t
- Elite Poster
My bad, maar dit is het eerste dat ik vond op Google, want Xiaomi zet bij hun IEMs even goed 'Headphones' in de productnaam zelf.Dima_2005 schreef:Dit zijn IEM's, geen headphones.

Voor over-ear headphones kan je de pagina's in deze koopgids eens bekijken: http://www.head-fi.org/a/head-fi-buying ... headphones
Er is voor elk budget en smaak wel iets te vinden daar.
En euh, als je een beetje deftig geluid wil, mag je ook kijken naar een DAC of geluidskaart. Anders ga je nooit weten wat je headphones eigenlijk aankunnen.
-
- Elite Poster
Het valt mee hoor. In 90% van de gevallen gaan de china-shops waarde aangeven van 15$ ofzo. En je zal zonder enige bijkomende taxen en dergelijke je headphones krijgen.BertG3 schreef:Ik zal dan best toch naar een andere headphone uitkijken zeker![]()
Moesten ze het er toch uit pikken, krijg je een brief van bpost om de BTW op het product te betalen + 12.50€ administratiekosten. Ook als ze de waarde van product niet geloven (al zal het bij headphones minder van toepassing zijn), kunnen ze een betalingsbewijs vragen om de waarde te bepalen. Maar dit gebeurt eerder enkel bij producten die onmogelijk goedkoop kunnen zijn (lees: TV, PC-scherm, tablet met aangegeven waarde van 10$, laptop, ...). En zelfs dan moeten ze het eruit pikken

Als aangegeven waarde de werkelijke waarde is, ga je standaard gewoon brief krijgen. Maar naar mijn ervaring doen China-shops dat zo goed als nooit, werkelijke waarde opgeven. Tenzij je het hun expliciet vraagt, omdat je per se importkosten wilt betalen.

Als je via DHL od laat verzenden, gaat dat bedrijf alles voor je doen en moet je gewoon de tax ed aan hun betalen. Mijn ervaring: 3 dagen na het vertrekt in China, heb je het product al

Wel moet de verkoper een factuur bij de documentatie steken (al dan niet met werkelijke bedrag erop, en belangrijk te vermelden dat het inclusief shipping is).
Maar dit raad ik gewoon af vawege de kost. Reken 20€ bij voor DHL en 40€ aan importkosten. Begint een dure grap te worden dan.
-
- Elite Poster
Hoe bedoel je?
Je moet je eigenlijk eerst vooral afvragen of je een audiofiel bent. Sommige mensen horen werkelijk geen verschil tussen oortjes van de action van 1€ en professionele IEM's van 200€. Dan heeft het niet enorm veel zin
Je moet je eigenlijk eerst vooral afvragen of je een audiofiel bent. Sommige mensen horen werkelijk geen verschil tussen oortjes van de action van 1€ en professionele IEM's van 200€. Dan heeft het niet enorm veel zin

-
- Administrator
Ik hou toch wel van goede kwaliteit en keek eerst uit naar een Bose Around Ear... Blijkbaar komt dit in de buurt maar het is toch wel wat moeilijk om een koptelefoon te kopen zonder hem getest te hebben. Ik ben ook een Bose fan (in tegenstelling tussen veel mensen die zeggen dat dit overpriced is en geen kwaliteit is maar smaken verschillen).Dima_2005 schreef:Hoe bedoel je?
PS: ik merk wel duidelijk kwaliteit tussen bv. Sennheiser oortjes en een paar van de Action
- Kenw00t
- Elite Poster
Reviews en discussie van die Xiaomi staan hier:
http://www.head-fi.org/t/750871/the-mi- ... -page-7/90
http://www.head-fi.org/t/433318/shootou ... 5#user_b37
Uiteindelijk zal je zelf moeten beslissen, alhoewel je voor hetzelfde budget zeker vergelijkbare kwaliteit kan krijgen zonder aan import te moeten doen.
Uiteindelijk zal je zelf moeten beslissen, alhoewel je voor hetzelfde budget zeker vergelijkbare kwaliteit kan krijgen zonder aan import te moeten doen.
-
- Administrator
Ik ben benieuwd...Kenw00t schreef:Reviews en discussie van die Xiaomi staan hier:
[*]Verwisselbare Kabel
[*]Perfect bruikbaar voor muziek (HiFi) en gebruik als muzikant: Keyboard/Digital Piano
[*]Warm geluid en redelijk qua bass (Soort van Bose geluid)
[*]Redelijke prijs
[*]Over ear
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Wat taksen e.d. betreft kan het ook tegenvallen... Recent kleedje gekocht voor de wederhelft, t.w.v. 187 US$. Vorige week briefje in de bus: we konden het pakje komen afhalen, maar of we wel even 102€ konden meepakken om te betalen!
Dit weekend eens passeren, héééél benieuwd hoe die rekening er precies gaat uit zien!

Dit weekend eens passeren, héééél benieuwd hoe die rekening er precies gaat uit zien!

ooh. shiny.
-
- Administrator
Waarschijnlijk loont het om toch een modelletje hier in Europa te kiezen... Zag er nochtans veelbelovend uit...cloink schreef:Wat taksen e.d. betreft kan het ook tegenvallen... Recent kleedje gekocht voor de wederhelft, t.w.v. 187 US$. Vorige week briefje in de bus: we konden het pakje komen afhalen, maar of we wel even 102€ konden meepakken om te betalen!![]()
-
- Elite Poster
Ah, pakje uit US vermoed ik? Die pakjes gaan altijd door een vergrootglas bij de douane.
102€ lijkt veel, maar zal wel kloppen (grover berekening):
187$ (vermoed incl. verzending?) --> 170€
Administratiekosten van bpost (>150€) -> 30€
Invoerrechten (bij kleding is dat 12% als ik me herinner) -> 20€
BTW (op goed+administratiekost+invoerrecht) -> 46€
Totaal aan kosten: 96€.
Dus zal wel kloppen...
Jouw fout was dat het >150€ (aangegeven) is.
Onder de 150€, betaal je geen invoerrechten en zijn de administratiekosten van bpost slechts 12€.
Dus als het nu 149.99€ had gekost, zou je zo'n 45€ betaald hebben.
102€ lijkt veel, maar zal wel kloppen (grover berekening):
187$ (vermoed incl. verzending?) --> 170€
Administratiekosten van bpost (>150€) -> 30€
Invoerrechten (bij kleding is dat 12% als ik me herinner) -> 20€
BTW (op goed+administratiekost+invoerrecht) -> 46€
Totaal aan kosten: 96€.
Dus zal wel kloppen...
Jouw fout was dat het >150€ (aangegeven) is.
Onder de 150€, betaal je geen invoerrechten en zijn de administratiekosten van bpost slechts 12€.
Dus als het nu 149.99€ had gekost, zou je zo'n 45€ betaald hebben.
-
- Elite Poster
Heb gehoord dat het redelijk betrouwbaar is. Wel met Paypal betalen he! (juist voor de zekerheid)
De prijzen zijn wel redelijk "hoog", maar voor de headphones die jij wilt valt het mee.
De prijzen zijn wel redelijk "hoog", maar voor de headphones die jij wilt valt het mee.
-
- Administrator
Ik ben juist nog aan het twijfelen tussen de Xiaomi Headphones en de Teufel Massive Reloaded...
Beide ongeveer dezelfde prijs (Teufel nu 15 euro goedkoper met de actie).
Het voordeel bij Xiaomi zijn natuurlijk de accessoires (Beschermkistje, verwisselbare oorkussens, adaptertjes,...), maar een reservekabel wordt al wat moeilijker...
Beide ongeveer dezelfde prijs (Teufel nu 15 euro goedkoper met de actie).
Het voordeel bij Xiaomi zijn natuurlijk de accessoires (Beschermkistje, verwisselbare oorkussens, adaptertjes,...), maar een reservekabel wordt al wat moeilijker...
-
- Administrator
1. Je kunt de koptelefoon (in zijn beschermtas) mooi opbergen en de kabel mooi opplooien.Kenw00t schreef:Kan je eens verklaren wat je juist verwacht van die kabel. Waarom moet je die kunnen afkoppelen?
2. Indien de kabel stuk is kun je hem vervangen (in het geval van de Teufel)
- Kenw00t
- Elite Poster
1. Kabel kan je ook oprollen bij een gewone hoofdtelefoon. Maar als je je veel gaat verplaatsen verdient het inderdaad aandacht.
2. Bijna alle grote merken (toch Sennheiser) bieden de mogelijkheid om de kabel te vervangen naar een zwaarder model (voor de kabelfreaks), of te vervangen indien kapot. Dit kan je zelf, maar je hebt wel een platte schroevendraaier nodig omdat je het ding moet openmaken. Kijk eens in de handleiding om het proces te zien: http://en-de.sennheiser.com/downloads/4 ... 1319fd.pdf
2. Bijna alle grote merken (toch Sennheiser) bieden de mogelijkheid om de kabel te vervangen naar een zwaarder model (voor de kabelfreaks), of te vervangen indien kapot. Dit kan je zelf, maar je hebt wel een platte schroevendraaier nodig omdat je het ding moet openmaken. Kijk eens in de handleiding om het proces te zien: http://en-de.sennheiser.com/downloads/4 ... 1319fd.pdf
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
Maar je kan toch moeilijk ontkennen dat een 3,5mm jack op de hoofdtelefoon zelf een pak gemakkelijker is? Hang je ook niet vast aan proprietary aansluiting van het merk zelf.
- Kenw00t
- Elite Poster
Uiteraard, maar ik ben gewoon dat dit soort features enkel bij de high-end open hoofdtelefoons zit zoals de HD650. Bij de gesloten hoofdtelefoons kan je dit vinden bij de HD 215 II, voor een OK prijs.
Vraag is of de TS een voorkeur heeft voor een open of gesloten hoofdtelefoon.
-
- Administrator
Bedankt voor de hulp,Kenw00t schreef:Uiteraard, maar ik ben gewoon dat dit soort features enkel bij de high-end open hoofdtelefoons zit zoals de HD650. Bij de gesloten hoofdtelefoons kan je dit vinden bij de HD 215 II, voor een OK prijs.
Ik verkies een gesloten hoofdtelefoon.
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
- Bedankt: 394 keer
als ik al zie dat ze zich niet aanpassen aan EU-wetgeving (2 jaar) hoef ik het niet....BertG3 schreef:Iemand ervaring met http://www.xiaomiforsale.com ? Die leveren blijkbaar uit Europa...
http://www.mi.com/en/store/service/
Main device 12 Months
Accessories (Cable, ear cushions, adapters) 1 Month
Onlangs hen gemaild voor de Xiaomi Yi cam (go pro 4 clone), die overal op diverse sites verkocht wordt... (vb. gearbest)
"Please kindly understand that now in American and European market, our only official website is http://www.mi.com/en/store.
And our America/Europe service center could only provide warranty to the products bought from this official website.
Please kindly note that we haven't authorized other sellers to sell our products, and both the websites you sent in below e-mail as gearbest and http://xiaomi-mi.com/[b][u] are un-official[/u][/b]. We couldn't confirm whether the products they sell is genuine or not, as we don't know the source of their products.
We sincerely hope you could buy from our official website http://www.mi.com/en/store in the future to ensure the authenticity and warranty of the product."
Dit merk heeft wel ook goed geprijsde headphones die een veel grotere big bang for the buck geven dan overprijsde Beats. Ze klinken nl. ook beter (zien er wel wat retro uit)
http://www.gradolabs.com/
vb. Sr60e of Sr80e?
Opgelet, dit zijn wel open hoofdtelefoons (dus niet geschikt om op trein/bus mee te zitten). Wel beter van klank dan gesloten.
-
- Elite Poster
Ja, Xiaomi heeft enorm veel last van namaak. In Hong Kong kun je op elke straathoek een namaak powerbank kopen bv.
Maar er zijn weldegelijk betrouwbare bronnen.
Trouwens: je hebt niks te eisen qua garantie. Het zijn Chinese bedrijven en je koopt uit China (al dan niet EU warehouse). Je mag al blij zijn met 1j garantie. In China is de garantie vaak slechts 7 dagen!
Hetzelfde verhaaltje was met Oneplus. Hoewel ze wel met EU garantie leveren (en zelfs beter dan EU garantie), zijn ze dat niet verplicht. Ze doen dat puur uit commercieel standpunt.
Maar er zijn weldegelijk betrouwbare bronnen.
Trouwens: je hebt niks te eisen qua garantie. Het zijn Chinese bedrijven en je koopt uit China (al dan niet EU warehouse). Je mag al blij zijn met 1j garantie. In China is de garantie vaak slechts 7 dagen!
Hetzelfde verhaaltje was met Oneplus. Hoewel ze wel met EU garantie leveren (en zelfs beter dan EU garantie), zijn ze dat niet verplicht. Ze doen dat puur uit commercieel standpunt.
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Als ze leveren vanuit een EU adres naar een EU adres moeten ze zich houden aan de EU garantie wetgeving. Het is iets anders als de Verzending gebeurt van buiten de EU.
In uw logica moet er quasi geen enkel bedrijf de garantie wetgeving volgen aangezien deze geen Europese bedrijven zijn.
Samsung en LG => Zuid Korea
Sony, Toshiba => Japan
Apple => US
[
In uw logica moet er quasi geen enkel bedrijf de garantie wetgeving volgen aangezien deze geen Europese bedrijven zijn.
Samsung en LG => Zuid Korea
Sony, Toshiba => Japan
Apple => US
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
- Bedankt: 394 keer
sorry, maar dan werken we met 2 maten en 2 gewichten. Zij mogen weggooi artikelen à la Primark maken.Dima_2005 schreef:Hetzelfde verhaaltje was met Oneplus. Hoewel ze wel met EU garantie leveren (en zelfs beter dan EU garantie), zijn ze dat niet verplicht. Ze doen dat puur uit commercieel standpunt.
Wat komt er op lange termijn goedkoper uit dan? Soit, ieder zijn goesting. Ik spaar liever langer om een A-merk te kopen met lokale garantie, dan een internetproduct met verblindende specs, die je na 2 weken mag weggooien, daar niet werkend. (aan firmwareupdates moet je helemaal niet denken)
Er zijn ook Nederlandse webshops die een Xiaomi Yi cam verkopen met 1 jaar garantie (verkoper zegt dat wetgever dit zo bepaald heeft, bla bla bla), of sommige zijn slimmer en zetten er geen garantievoorwaarden bij. Waarschijnlijk kopen zij die in Bulk aan via china, en moeten zelf de EU-garantie verzorgen, waardoor minimale garantie.
Sommige verkopers op amazon geven 6 maand op deze cam. (als je het hen uitdrukkelijk vraagt)
http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_nl.htm
Het maakt niet uit of u online of in een winkel koopt, volgens de EU-regels heeft u recht op twee jaar garantie zonder dat u daarvoor extra hoeft te betalen.
Dat is een minimum, misschien gelden er in uw land regels die u extra bescherming geven. Elke afwijking van de EU-voorschriften moet altijd in het voordeel van de consument zijn.
Als een product dat u in de EU heeft gekocht, afwijkt van geadverteerde versie of niet goed werkt, moet de verkoper het gratis repareren of ruilen, of u uw geld teruggeven
http://www.test-aankoop.be/hightech/gsm ... p-garantieFallschirmjaeger schreef:Apple => US
"In 2012 startten wij een rechtszaak opdat Apple de Belgische wetgeving op garantie zou naleven. Met resultaat: Apple heeft zich nu akkoord verklaard om zich te schikken naar de wet. "
Dus 2 jaar vechten tegen Apple levert nu eindelijk op waar iedereen recht op heeft....Ik vraag me af of Dell ook nog altijd 1 jaar garantie geeft.
- raf1
- Elite Poster
Dat is net het juridische addertje. De producten op http://www.xiaomiforsale.com/ worden verkocht door Ximox Technology Ltd., gevestigd in Hong Kong. Ze hebben de betaling en inklaring uitbesteed aan een firma uit Tsjechië, Mi shop czech and slovak, gevestigd in Praag.Fallschirmjaeger schreef:Als ze leveren vanuit een EU adres naar een EU adres moeten ze zich houden aan de EU garantie wetgeving. Het is iets anders als de Verzending gebeurt van buiten de EU.
Er staat duidelijk in de algemene voorwaarden dat het verkoopscontract gesloten wordt met Ximox Technology Ltd.
Je koopt dus nog altijd in China, ongeacht de Europese onderaannemers die dit Chinees bedrijf gebruikt.
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
Dan verloopt uw garantie met het Tsjechische bedrijf en moeten zij 2 jaar garantie leveren.
In de praktijk zullen zij u waarschijnlijk gaan wandelen sturen, waardoor je de garantie zou moeten afdwingen via de (Tsjechische ?) rechtbank, maar dat zal waarschijnlijk geen kat doen.
[
In de praktijk zullen zij u waarschijnlijk gaan wandelen sturen, waardoor je de garantie zou moeten afdwingen via de (Tsjechische ?) rechtbank, maar dat zal waarschijnlijk geen kat doen.
[

-
- Elite Poster
Nee, want volgens die logica, zou je iets kunnen importeren uit China, met DHL laten verzenden. DHL zorgt voor importformaliteiten. En dan mag je 2 jaar garantie claimen van DHL?
Je kan enkel garantie claimen van de producent of verkopende partij. Beide zijn gevestigd in China en moet je je aan Chinese regels houden.
De grote merken die jij noemt verkopen niet rechtstreeks. En als ze dat wel doen, doen ze dat met lokale bedrijven als "Samsung Benelux".
Je hebt ook Chinese verkopers op Amazon BTW.
BTW: sommige webshops omzeilen de voorwaarden gewoon door in hun voorwaarden te zeggen dat het geen nieuw artikel is, maar wordt gewoon verkocht als 2dehands. Dan zijn er absoluut geen garantieverplichtingen. (heel diep in kleine lettertjes)
Je kan enkel garantie claimen van de producent of verkopende partij. Beide zijn gevestigd in China en moet je je aan Chinese regels houden.
Maar je doet nog steeds rechtsreeks zaken met een Chinees bedrijf.Fallschirmjaeger schreef:Als ze leveren vanuit een EU adres naar een EU adres moeten ze zich houden aan de EU garantie wetgeving. Het is iets anders als de Verzending gebeurt van buiten de EU.
De grote merken die jij noemt verkopen niet rechtstreeks. En als ze dat wel doen, doen ze dat met lokale bedrijven als "Samsung Benelux".
Je hebt duidelijk nog nooit een Oneplus vastgehad. Dit is echt absoluut de beste telefoon die ik ooit gezien heb en ben er SUUUUUPER teverden mee. Mensen zouden mij moeten bijbetalen om me te doen omruilen pak maar naar een Galaxy S5/S6 of een LG G3, of what ever...satsurfer schreef:Wat komt er op lange termijn goedkoper uit dan? Soit, ieder zijn goesting. Ik spaar liever langer om een A-merk te kopen met lokale garantie, dan een internetproduct met verblindende specs, die je na 2 weken mag weggooien, daar niet werkend. (aan firmwareupdates moet je helemaal niet denken)
De NL webshops (als ze effectief in NL gevestigd zijn), mogen dit niet doen en overtreden daarmee de garantievoorwaarden. Daar kun je wel tegenop gaan.satsurfer schreef:Er zijn ook Nederlandse webshops die een Xiaomi Yi cam verkopen met 1 jaar garantie (verkoper zegt dat wetgever dit zo bepaald heeft, bla bla bla), of sommige zijn slimmer en zetten er geen garantievoorwaarden bij. Waarschijnlijk kopen zij die in Bulk aan via china, en moeten zelf de EU-garantie verzorgen, waardoor minimale garantie.
Sommige verkopers op amazon geven 6 maand op deze cam. (als je het hen uitdrukkelijk vraagt)
Je hebt ook Chinese verkopers op Amazon BTW.
BTW: sommige webshops omzeilen de voorwaarden gewoon door in hun voorwaarden te zeggen dat het geen nieuw artikel is, maar wordt gewoon verkocht als 2dehands. Dan zijn er absoluut geen garantieverplichtingen. (heel diep in kleine lettertjes)
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
@2de hands
Europa.eu
Europa.eu
Tweedehandsgoederen
Tweedehandsgoederen die u van een handelaar koopt, vallen ook onder de minimumgarantie van twee jaar. Maar als u goederen koopt van particulieren, op een niet-professionele basis, geldt deze garantie niet.
In sommige EU-landen kunnen koper en verkoper voor tweedehandsgoederen een een garantie van minder dan twee jaar overeenkomen, maar in geen geval minder dan één jaar. De verkoper moet dit duidelijk aangeven op het moment van aankoop.
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
Kan de site in kwestie niet openen op het werk, dus ik kan niet zien aan wie je uiteindelijk betaalt, Xiaomi of dat Tsjechisch bedrijf. Maar ivm uw DHL voorbeeld:
DHL regelt enkel de import, DHL is niet verantwoordelijk voor de garantie.
DHL verkoopt het product en ik krijg een factuur van DHL, dan moet DHL mij 2 jaar garantie bezorgen.
Edit: hoe dan ook zal je de garantie bij zo'n gevallen quasi altijd moeten afdwingen via de rechtbank en daar zullen 99% van de mensen al afhaken wegens de kosten. Kan een Belgische rechter zich trouwens uitspreken over zo'n zaken?
[
[
DHL regelt enkel de import, DHL is niet verantwoordelijk voor de garantie.
DHL verkoopt het product en ik krijg een factuur van DHL, dan moet DHL mij 2 jaar garantie bezorgen.
Edit: hoe dan ook zal je de garantie bij zo'n gevallen quasi altijd moeten afdwingen via de rechtbank en daar zullen 99% van de mensen al afhaken wegens de kosten. Kan een Belgische rechter zich trouwens uitspreken over zo'n zaken?
[

[

- raf1
- Elite Poster
Nog een ideetje:BertG3 schreef:Ik wou die bestellen op de officiële site, maar die leveren blijkbaar enkel naar Frankrijk en Duitsland...
Je kan een forwarding service gebruiken zoals http://mailboxde.com dan betaal je 9,46 euro om het pakketje vanaf een Duits adres naar jouw adres in België te sturen. Dan betaal je uiteindelijk ongeveer evenveel als bij Gearbest maar zonder risico op importkosten.
Wellicht bestaan er nog goedkopere forwarding services in UK of Frankrijk waarmee je nog meer kan besparen.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
Dat is wel een leuke!
Kan je lege media toch laten leveren, want die forwardservice zal het pakket niet opendoen hé
.
Of als ze op Amazon niet naar BE willen shippen.
Kosten zijn niet zo transparant: fee, payment fee, postage.
Kan je lege media toch laten leveren, want die forwardservice zal het pakket niet opendoen hé

Of als ze op Amazon niet naar BE willen shippen.
Kosten zijn niet zo transparant: fee, payment fee, postage.