Er gaan een aantal zaken fout bij de installatie van de Repeater:
- Geen WPS verbindings mogelijkheden op de 5GHz band enkel op de 2,4 GHz.
- De handmatige installatie van de Repeater is onsamenhangend opgesteld, de overview pagina is niet beschikbaar op http://fritz.repeater/ maar eerder op 169.254.1.1 .
- BBOX3 least geen correct IP address uit naar de Repeater. Waardoor de Repeater een eigen, omstreden, IP adres aan neemt. Hierna heb ik BBOX 's gateway en IP pool aangepast aan netwerk gedeelte van het IP op de Repeater, dit had geen effect op de werking van de Repeater.
- Werking is enkel mogelijk wanneer het ontvangen IP adres op het apparaat van uit de BBOX3 nog geldig is, waardoor de Repeater het internet verkeer wel doorlaat. Dit is enkel een tijdelijke oplossing tot dat de lease tijd van het IP address verstreken is.
- Repeater en BBOX3 terugzetten naar fabrieksinstellingen had geen resultaat.
- Technische dienst van Belgacom biedt geen bijstand of ondersteuning.
- Andere topics die uitgaan over de werking en problemen van de DHCP bij de BBOX3 bieden geen echte oplossingen... ( https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... er#p588076 en http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=43516 )
- Voorbeeld van de systeem informatie over de verbinding met WPS vind je in bijlage.
Naar mijn gevoel heeft Belgacom de werking van Repeaters van andere producenten uitgesloten. Bij een buur, die Telenet heeft, heb ik de Repeater ook getest en hierbij verliep de installatie en werking vlekkeloos! Ik sta open voor alle mogelijke oplossingen (if any).
Incompatibiliteit Fritz 1750E Wifi Repeater & BBOX3
-
- Starter
- Bijlagen
-
- FRITZ!WLAN Repeater Events, Status of Thursday, 1 January 1970 01_06_53.pdf
- (125.63 KiB) 41 keer gedownload
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 233 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb hier vroeger een repeater gehad van EDIMAX en die heeft het perfect gedaan tijdens de installatie. Quasi Plug&Play.
Ik heb die uiteindelijk toch weggedaan omdat Repeaters je netwerk eigenlijk gewoon vertragen. Acces points zijn een betere oplossing.
PS de tijd van je Fritz staat precies ook niet echt correct
Ik heb die uiteindelijk toch weggedaan omdat Repeaters je netwerk eigenlijk gewoon vertragen. Acces points zijn een betere oplossing.
PS de tijd van je Fritz staat precies ook niet echt correct

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 97 keer
ondertussen kan je de WiFi bridge - mits meest recente versie in b-box en bridge - als repeater (alleen op 5GHz dus) gebruiken.
Het volstaat deze met de configuratieschakelaar op "auto" te laten staan, en geen e-net aan te sluiten. Dan gaat die zich automatisch als repeater instellen
Het volstaat deze met de configuratieschakelaar op "auto" te laten staan, en geen e-net aan te sluiten. Dan gaat die zich automatisch als repeater instellen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
kan je alleen de nieuwe types wifi bridgen (met wifi-ac aan boord) als repeater gebruiken of geldt dit ook voor de oudere wifi bridgen met wifi-n.
Want Proximus beweede dat er via software update de bridgen gingen ook kunnen werken al repeater, dus dan zouden de oude versies wifi-bridgen ook als repeater kunnen werken in dit geval?.
Want Proximus beweede dat er via software update de bridgen gingen ook kunnen werken al repeater, dus dan zouden de oude versies wifi-bridgen ook als repeater kunnen werken in dit geval?.
-
- Starter
Ik heb uiteindelijk het PLC systeem aangekocht van Proximus zelf. (30€ meer en "Wifi Extender" aka extra access point) But hey, it works.