Storingen als gevolg van netwerkupgrade TELENET

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_26455
Starter
Starter

Dag allen

sedert een grote maand ondervonden wij regelmatig problemen met onze internetverbinding (Telenet BASIC + HGW-modem). Deze problemen konden het best als volgt omschreven worden:

- willekeurige resets van de modem (alle lichtjes GEEL)
- plots verlies van verbinding
- snelheidsverlies

Aangezien de set-up (bekabeling, nieuwe modem, ...) volledig in orde was, contact opgenomen met Telenet. De technieker is deze voormiddag langs geweest en al snel kwam de oorzaak naar boven.

De reeds bekend gemaakte upgradewerken aan het net waarbij de lage en hoge frequentiesignalen gebundeld worden om meer plaats te creëren op het net (uitleg technieker ;-) hebben voor gevolg dat de filters ook moeten aangepast worden.
Blijkbaar zijn er alom problemen sedert juni, waarbij mensen zowel internet als telefonieproblemen ondervinden (jij hoort de andere, de andere hoort jou niet). De oude filters blijken incompatibel te zijn met de uitgevoerde upgradewerken waardoor de modem regelmatig zijn signaal verliest en opnieuw opstart of zoekt ..

Aan het trottoir zag ik dat er een nieuwe connector geplaatst werd (zie bijlage), maar wat bedoelde de technieker dan met "de filter"? Zou dit het connectiestuk zijn waar de kabel verbonden wordt met de blauwe verdeler?

Zijn er nog onder jullie met dit "probleem"?
Bijlagen
IMG_2771.JPG
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 146 keer
Provider

Ik zou denken de "Telenet Only Filter" die het TV-signaal blokkeert als je enkel internet/telefoon hebt maar geen TV. Maar die zie ik bij jou op de foto er niet tussen zitten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

lifeismusic schreef:Blijkbaar zijn er alom problemen sedert juni, waarbij mensen zowel internet als telefonieproblemen ondervinden (jij hoort de andere, de andere hoort jou niet).
Mmm... dit had ik een dikke week geleden ook... na enkele keren bellen heb ik het opgegeven en m'n GSM gepakt.

Ondertussen heb ik het niet meer ondervonden al bellen we nu ook niet echt vaak.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

lifeismusic schreef:maar wat bedoelde de technieker dan met "de filter"? Zou dit het connectiestuk zijn waar de kabel verbonden wordt met de blauwe verdeler?
Ja, de filter wordt op een uitgang van de blauwe verdeler(tap) geschroefd.
Afhankelijk van het type producten die je afneemt, heb je een ander type filter. Bijvoorbeeld een TOF-filter als je geen tv afneemt.

In jouw geval zal er wellicht een signaalprobleem ontstaan zijn in het upstreamfrequentiespectrum. Aangezien Telenet voor het project “De Grote Netwerf” nieuwe netwerkcomponenten zoals versterkers en splitters plaatst, is het goed mogelijk dat op jouw aftakking een signaalprobleem ontstaat, het coaxkabelnetwerk is namelijk een boom-tak-structuur en de terugweg die de upstream aflegt is dus voor elke klant anders waardoor het signaal zich ook anders gedraagt. Om het signaal op elke aftakking gelijk te trekken gebruikt Telenet daarom RPA-filters (Return Path Attenuator) en ISF-filters (Ingress Supression Filter) zodat de upstream probleemloos kan functioneren.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

Momenteel obdervnd ik problemen met het internet in Tienen. Website laden de ene keer heel traag of niet daarna lijkt het voorbij. Ook mijn torrents gaan van bijv 5MB plots naar 5kb en dan terug.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”