Hulp bij rooten Samsung Galaxy Tab 10.5 S

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 58 keer

Dag iedereen,

Ben verder heel content over dit juweeltje, maar de bloatware steekt me de ogen uit. Daarom heb ik besloten om m'n warranty te voiden zoals dat in het schoon Vlaams heet, en m'n device te rooten.

http://theunlockr.com/2014/08/09/how-to ... 10-5-wifi/

Op bovenstaande URL heb ik alle instructies succesvol opgevolgd (tot en met stap III; IV vond ik overbodig, gezien ik geen zin had in een custom ROM). Maar met de app Root Checker ben ik erachter gekomen dat ik alsnog géén root access had. Had al iets in de smiezen toen bleek dat ik de bloatware Samsung apps waarvan sprake, niet kon uninstalleren.

Heb vervolgens de SuperSU app willen updaten, maar dit failed evenzeer.

Wie heeft hier ervaring mee?
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

CF-Auto-Root: Zoek je device in de lijst (SM-T800?), download de zip file, uitpakken en rooten.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member

seagull schreef:CF-Auto-Root: Zoek je device in de lijst (SM-T800?), download de zip file, uitpakken en rooten.
Thx. Moet ik de oorspronkelijke procedure, zoals ik in de eerste post heb aangehaald, dan ongedaan maken?

EDIT: precies ROM van vorige android versie (4.4.2); heb nu 5.0.2
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Ongedaan maken zal nogal moeilijk zijn. Ofwel lukt het, ofwel niet...
Vermoedelijk werkt het niet omdat je een gedateerde handleiding hebt gebruikt toen voor jouw toestel Android 4.4 nog de laatste versie was. In februari van dit jaar heb je dan de upgrade naar Lollipop gekregen, wat een grote versie is en dus meestal nieuwe root methodes nodig heeft. Hou dus altijd in je achterhoofd voor welke versie die gidsen geschreven zijn!

Maar euh, als je niet van plan bent om een custom recovery en/of custom rom te gaan gebruiken, dan kan je een nieuwe methode gebruiken die je enkel root geeft op de stock rom. Deze zet de Knox warranty bit zelfs niet op 1 waardoor je dus nog steeds garantie hebt. :-)

http://forum.xda-developers.com/galaxy- ... t-t3158198
Laatst gewijzigd door Kenw00t 02 aug 2015, 23:05, in totaal 1 gewijzigd.
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member

Hebbes!

Heb inmiddels de juiste CT-autoroot versie gevonden (voor 5.0.2 android).

http://www.gammerson.com/2015/04/Root-S ... lipop.html

Bedankt iedereen!

Topic mag gesloten worden
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Die methode gaat sowieso je Knox trippen. Ze bieden trouwens niet de laatste versie van TWRP aan.
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member

Hey Ken,

Ben m'n garantie al kwijt door 't feit dat m'n gebroken scherm door een externe partner werd hersteld.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”