Hallo,
Een paar weken geleden ben ik van provider veranderd ( van telenet naar Proximus) , de modem is een b-box3 en het functioneerd goed . Nu om een bredere wi-fi bereik te krijgen ( tot in mijn tuin ) heb ik een router d-link 524 die ik graag zou laten functioneren als access point . Bij telenet functioneerde dit zonder probleem ( geplaats door de technieker) ,aangezien de b-box 3 een interne router heeft kan ik daar een tweede router (d-link) installeren om het bereik te versterken .
Ik heb de configuratie geprobeerd om d- link aan de praat te krijgen maar zonder resultaat ! Het functioneerd een tijdje en dan valt het uit !
is er iemand die mij daar kan in helpen om de installatie van d-link te doen werken samen met b-box 3 ?
alvast bedankt
JP
b-box3 en d-link
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
- Bedankt: 57 keer
Hoi,
Werkt(e) je dlink als router of als access point, maw was/is hij met de modem van uw provider aangesloten via de LAN of de WAN poort?
Waarschijnlijk heb jij een access point nodig waarbij je enkel op een bijkomende plaats een wifi zender/ontvanger wilt gebruiken.
In dat geval sluit je best je dlink via een LAN poort aan met de bbox.
Daarnaast moet je ervoor zorgen dat het adres van de dlink in hetzelfde bereik ligt van uw bbox.
Voor de bbox is dit 192.168.1.1-254 maar weet niet hoe dat bij je telenet installatie was.
Een bijkomende tip, indien je het wifi netwerk van uw bbox ook gebruikt: geef evt het draadloos netwetk (SSID) van de dlink dezelfde naam, type beveiliging (als dat kan) en wachtwoord maar zeker verschillende kanalen (1, 6 of 11) Hierdoor kan je naadloos tussen de beide wifi netwerken switchen.
Hopelijk heb je hier al iets aan.
E.
Werkt(e) je dlink als router of als access point, maw was/is hij met de modem van uw provider aangesloten via de LAN of de WAN poort?
Waarschijnlijk heb jij een access point nodig waarbij je enkel op een bijkomende plaats een wifi zender/ontvanger wilt gebruiken.
In dat geval sluit je best je dlink via een LAN poort aan met de bbox.
Daarnaast moet je ervoor zorgen dat het adres van de dlink in hetzelfde bereik ligt van uw bbox.
Voor de bbox is dit 192.168.1.1-254 maar weet niet hoe dat bij je telenet installatie was.
Een bijkomende tip, indien je het wifi netwerk van uw bbox ook gebruikt: geef evt het draadloos netwetk (SSID) van de dlink dezelfde naam, type beveiliging (als dat kan) en wachtwoord maar zeker verschillende kanalen (1, 6 of 11) Hierdoor kan je naadloos tussen de beide wifi netwerken switchen.
Hopelijk heb je hier al iets aan.
E.
Heppie NY!