Antwoordapparaat fritzbox 7360

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Ik heb 2 problemen met het antwoord apparaat van de fritzbox 7360:
  1. Niet alle gesprekken worden opgenomen: Na de ingestelde tijd neemt krijg je de begroeting van het antwoordapparaat met de biep. Je begint te spreken maar word na enkele seconden onderbroken door de zin "thank you for calling". Het gesprek word wel niet afgebroken maar blijft lopen. Wanneer je kijkt naar de ingesproken berichten komt er niets bij.
  2. Bij het bellen naar **600 doorloopt een stem het menu. Alleen worden er geen nummers uitgesproken waarmee je opdrachten kan geven.
    Het gaat als volgt: "This is the main menu... Press to listen to messages to erase all old messages to turn off the answering machiene to record a new greeting....enz".
    Drukken op gelijk welke toets heeft geen uitwerking.
Firmware is 6.20.

Herkent iemand dit probleem?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Gaat het om een pas verworven nieuw of 2de hands exemplaar?
Je kan de lengte van de ingesproken berichten instellen, is dat ok?
Heb je al eens een reset gedaan naar fabrieksinstellingen?

Wat het **600 probleem betreft: al eens een ander toestel gebruikt om te bellen en je belt toch niet naar een externe antwoorddienst?
Heppie NY!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Vol geheugen?
Het vrij geheugen van de FritzBox is beperkt, om maximaal nut te hebben van de voicemail mogelijkheden kan je best een USB stickje in de USB poort steken. Dat mag nog een oud exemplaar zijn van 128 of 256 MB, je hebt geen GB's nodig voor enkele boodschappen.

Ofwel instellen dat de ingesproken boodschappen gemaild worden, en na versturen van de mail automatisch verwijderd.
Dat spaart ook geheugen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Er is al een update maar ik zal eerst op de vragen antwoorden.

@ernie: Ik weet niet zeker of het een nieuwe of 2dehands fritz is. Deze heb ik gekregen van dommel, mijn ISP. Zowieso was hij wel gereset en heb ik het zelf ook al meerdere keren gereset naar fabrieksinstelling.
De lengte van ingesproken berichten heeft op zowel "geen limiet" als "60 seconden" gestaan en bij beide instellingen kreeg je al na een second of 3 - 4 de melding "thank you for calling" te horen. Het gesprek liep dan verder maar eigenlij niet gewacht tot het vanzelf werd beëindigd.
Reset naar fabrieksinstelling ga ik nog niet meteen doen daar ik vrij veel terug manueel moet instellen. Enkel in uiterste nood.

@philippe_d: geheugen zou geen probleem mogen zijn, er zit een 4GB stick (heb niet kleiner :) ) in.

Nu de update: na een 2de keer het antwoord apparaat te verwijderen en opnieuw aan te maken lijkt het al een stuk goed gekomen te zijn. Ook de stick is geformatteerd geweest (maar zat echt niet vol).
De nummers in het menu worden nu wel uitgeproken. Helaas zijn de rest van de problemen nog bestaande al gebeurd het niet bij elk gesprek.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Ah, het is bij dommel: dan is het idd af te raden om te resetten want dacht dat je daar met accountgegevens in de problemen kan komen.

Ik heb idd ook wel eens een probleem gehad met het antwoordapparaat dat opgelost was na het te verwijderen en opnieuw instellen.
Evt verwijderen, fritzbox rebooten (misschien zelfs kort spanningsloos zetten) en dan opnieuw instellen terwijl je ook de memory stick opnieuw formatteert, verwijderd en na het rebooten en instellen - als er om wordt gevraagd - pas terug inpluggen.
Heppie NY!
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”