Pagina 1 van 1
FreeVOIPDeal - on/voldoende saldo op rekening
Geplaatst: 20 jul 2015, 09:43
door heist_175
Bij mijn broer thuis heb ik een vreemd probleem.
Er staat voldoende geld op zijn FVD account (€13,xx), maar als hij wil bellen krijgt hij de melding "u hebt onvoldoende saldo" en wordt het gesprek meteen afgebroken.
Ik heb de settings in de N300A gecontroleerd, en alles lijkt juist te zijn.
Enig idee hoe ik dat probleem kan oplossen?
User+pass in de N300 zijn dezelfde als om in te loggen op de website van FVD.
Dat heb ik ook nog gecontroleerd...
De configuratie werkt zonder problemen voordien en nu plots - sinds enkele weken - kan hij niet meer uitbellen.
Re: FreeVOIPDeal - on/voldoende saldo op rekening
Geplaatst: 20 jul 2015, 09:52
door bruma
Probeer eens op een ander toestel bv pc of smartphone.
Bij deze laatste kan je de app mobilevoip installeren, account gevens ingeven na keuze FVD.
Na inloggen zie je het saldo (niet op elk tabblad) en kan je voip of call-back bellen.
Indie deze test slaagt dan is het toestel/isp gebonden, zoniet helpdesk FVD contacteren.
Re: FreeVOIPDeal - on/voldoende saldo op rekening
Geplaatst: 20 jul 2015, 11:11
door Ernie
Is er nog een ander sip account actief of ingesteld waardoor je via die weg belt en denkt FVD te gebruiken?
Heeft dat toestel (uitgebreide) logs waarin je evt meer kan zien?
Re: FreeVOIPDeal - on/voldoende saldo op rekening
Geplaatst: 20 jul 2015, 17:21
door heist_175
bruma schreef:Probeer eens op een ander toestel bv pc of smartphone.
Bij deze laatste kan je de app mobilevoip installeren, account gevens ingeven na keuze FVD.
Na inloggen zie je het saldo (niet op elk tabblad) en kan je voip of call-back bellen.
Indie deze test slaagt dan is het toestel/isp gebonden, zoniet helpdesk FVD contacteren.
Ik heb op zijn smartphone de FVD app geïnstalleerd. Ik kreeg meteen het saldo te zien en ik kon bellen zonder waarschuwing voor "ontoereikend saldo"
Hij belde toen via WIFI, dus ISP gebonden lijkt het dan niet? Aangezien zowel de Gigaset N300 als zijn smartphone via de zelfde ISP gaan dan?
Toestelgebonden: kan de handset iets misdoen? Hij heeft nog een oude handset van toen hij nog analoog via Belgacom belde. Toen hij naar VOIP is gegaan, hebben we enkel een N300 gekocht en de "oude" handsets gerecycleerd.
Andere SIP account: WeePee voor inkomende gesprekken. Die verbinding werkt wel, ik kan met mijn GSM naar zijn VOIP vaste lijn bellen.
Logs: niet gevonden
Re: FreeVOIPDeal - on/voldoende saldo op rekening
Geplaatst: 20 jul 2015, 18:05
door Ernie
Iets fout met uw kiesregels waardoor je via weepee uitbelt ipv fvd?
Re: FreeVOIPDeal - on/voldoende saldo op rekening
Geplaatst: 20 jul 2015, 19:08
door heist_175
Er zijn helemaal geen kiesregels

Re: FreeVOIPDeal - on/voldoende saldo op rekening
Geplaatst: 20 jul 2015, 19:12
door bruma
Is er in de call details bij FVD (website na inloggen) enig spoor van de pogingen om te bellen met de N300?
Re: FreeVOIPDeal - on/voldoende saldo op rekening
Geplaatst: 20 jul 2015, 19:19
door Ernie
heist_175 schreef:Er zijn helemaal geen kiesregels

Hoe weet je dan dat je via FVD uitbelt?
Vermits je een nederlandstalige boodschap krijgt is dit volgens mij zeker niet van FVD.
Re: FreeVOIPDeal - on/voldoende saldo op rekening
Geplaatst: 20 jul 2015, 21:48
door heist_175
bruma schreef:Is er in de call details bij FVD (website na inloggen) enig spoor van de pogingen om te bellen met de N300?
Nee, de niet-gelukte gesprekken staat niet in de lijst.
Zaterdag is er 1 gesprek wel gelukt (gek genoeg) en ook dat gesprek staat niet in de lijst.
@kiesregels
Bij "number assignment" duidt je aan welke handset via welke lijn in- en/of uitgaande gesprekken mag voeren:

Re: FreeVOIPDeal - on/voldoende saldo op rekening
Geplaatst: 20 jul 2015, 22:21
door Ernie
Heb je een manier om handmatig de keuze van provider te forceren?
Bij een fritzbox kan je met een extra prefix een lijn kiezen hetgeen een hogere prioriteit heeft dan de standaard regels.
Staat er nog belkrediet bij weepee?
Indien niet, ben ik steeds meer zeker dat je via die weg uitbelt.
Zo ja, evt die instellingen verwijderen en opnieuw instellen.
Je zou weepee ook eens kunnen verwijderen zodat enkel fvd overblijft en er geen andere mogelijkheid is.
Noch bij weepee of fvd zie je niet-uitgevoerde oproepen in de call logs op hun site.
Re: FreeVOIPDeal - on/voldoende saldo op rekening
Geplaatst: 21 jul 2015, 13:51
door heist_175
Ernie: bedankt om me op enkele mogelijkheden te wijzen.
In zijn N300 stond WeePee als uitgaande provider geselecteerd. Het screenshot hierboven was van mijn N300 en ik had hem opgedragen om obv screenshots alle settings dezelfde te zetten.
Ik heb het vinkje veranderd en het werkte meteen.
Super hard bedankt!!!
Re: FreeVOIPDeal - on/voldoende saldo op rekening
Geplaatst: 23 jul 2015, 18:11
door Ernie
Fijn dat het is opgelost!

Re: FreeVOIPDeal - on/voldoende saldo op rekening
Geplaatst: 23 aug 2015, 14:27
door proximusboyke
ik krijg voortdurend
network quality : measuring
zowel 4G als naast mijn netgear, heeft nog iemand dit probleem.
Kan dan uiteraard niet bellen
saldo 7.9€