Bij mijn broer thuis heb ik een vreemd probleem.
Er staat voldoende geld op zijn FVD account (€13,xx), maar als hij wil bellen krijgt hij de melding "u hebt onvoldoende saldo" en wordt het gesprek meteen afgebroken.
Ik heb de settings in de N300A gecontroleerd, en alles lijkt juist te zijn.
Enig idee hoe ik dat probleem kan oplossen?
User+pass in de N300 zijn dezelfde als om in te loggen op de website van FVD.
Dat heb ik ook nog gecontroleerd...
De configuratie werkt zonder problemen voordien en nu plots - sinds enkele weken - kan hij niet meer uitbellen.
FreeVOIPDeal - on/voldoende saldo op rekening
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 94 keer
Probeer eens op een ander toestel bv pc of smartphone.
Bij deze laatste kan je de app mobilevoip installeren, account gevens ingeven na keuze FVD.
Na inloggen zie je het saldo (niet op elk tabblad) en kan je voip of call-back bellen.
Indie deze test slaagt dan is het toestel/isp gebonden, zoniet helpdesk FVD contacteren.
Bij deze laatste kan je de app mobilevoip installeren, account gevens ingeven na keuze FVD.
Na inloggen zie je het saldo (niet op elk tabblad) en kan je voip of call-back bellen.
Indie deze test slaagt dan is het toestel/isp gebonden, zoniet helpdesk FVD contacteren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
- Bedankt: 57 keer
Is er nog een ander sip account actief of ingesteld waardoor je via die weg belt en denkt FVD te gebruiken?
Heeft dat toestel (uitgebreide) logs waarin je evt meer kan zien?
Heeft dat toestel (uitgebreide) logs waarin je evt meer kan zien?
Heppie NY!
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1200 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik heb op zijn smartphone de FVD app geïnstalleerd. Ik kreeg meteen het saldo te zien en ik kon bellen zonder waarschuwing voor "ontoereikend saldo"bruma schreef:Probeer eens op een ander toestel bv pc of smartphone.
Hij belde toen via WIFI, dus ISP gebonden lijkt het dan niet? Aangezien zowel de Gigaset N300 als zijn smartphone via de zelfde ISP gaan dan?
Toestelgebonden: kan de handset iets misdoen? Hij heeft nog een oude handset van toen hij nog analoog via Belgacom belde. Toen hij naar VOIP is gegaan, hebben we enkel een N300 gekocht en de "oude" handsets gerecycleerd.
Andere SIP account: WeePee voor inkomende gesprekken. Die verbinding werkt wel, ik kan met mijn GSM naar zijn VOIP vaste lijn bellen.
Logs: niet gevonden
-
- Elite Poster
Hoe weet je dan dat je via FVD uitbelt?heist_175 schreef:Er zijn helemaal geen kiesregels
Vermits je een nederlandstalige boodschap krijgt is dit volgens mij zeker niet van FVD.
Heppie NY!
- heist_175
- Moderator
Nee, de niet-gelukte gesprekken staat niet in de lijst.bruma schreef:Is er in de call details bij FVD (website na inloggen) enig spoor van de pogingen om te bellen met de N300?
Zaterdag is er 1 gesprek wel gelukt (gek genoeg) en ook dat gesprek staat niet in de lijst.
@kiesregels
Bij "number assignment" duidt je aan welke handset via welke lijn in- en/of uitgaande gesprekken mag voeren:

-
- Elite Poster
Heb je een manier om handmatig de keuze van provider te forceren?
Bij een fritzbox kan je met een extra prefix een lijn kiezen hetgeen een hogere prioriteit heeft dan de standaard regels.
Staat er nog belkrediet bij weepee?
Indien niet, ben ik steeds meer zeker dat je via die weg uitbelt.
Zo ja, evt die instellingen verwijderen en opnieuw instellen.
Je zou weepee ook eens kunnen verwijderen zodat enkel fvd overblijft en er geen andere mogelijkheid is.
Noch bij weepee of fvd zie je niet-uitgevoerde oproepen in de call logs op hun site.
Bij een fritzbox kan je met een extra prefix een lijn kiezen hetgeen een hogere prioriteit heeft dan de standaard regels.
Staat er nog belkrediet bij weepee?
Indien niet, ben ik steeds meer zeker dat je via die weg uitbelt.
Zo ja, evt die instellingen verwijderen en opnieuw instellen.
Je zou weepee ook eens kunnen verwijderen zodat enkel fvd overblijft en er geen andere mogelijkheid is.
Noch bij weepee of fvd zie je niet-uitgevoerde oproepen in de call logs op hun site.
Heppie NY!
- heist_175
- Moderator
Ernie: bedankt om me op enkele mogelijkheden te wijzen.
In zijn N300 stond WeePee als uitgaande provider geselecteerd. Het screenshot hierboven was van mijn N300 en ik had hem opgedragen om obv screenshots alle settings dezelfde te zetten.
Ik heb het vinkje veranderd en het werkte meteen.
Super hard bedankt!!!
In zijn N300 stond WeePee als uitgaande provider geselecteerd. Het screenshot hierboven was van mijn N300 en ik had hem opgedragen om obv screenshots alle settings dezelfde te zetten.
Ik heb het vinkje veranderd en het werkte meteen.
Super hard bedankt!!!
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
ik krijg voortdurend
network quality : measuring
zowel 4G als naast mijn netgear, heeft nog iemand dit probleem.
Kan dan uiteraard niet bellen
saldo 7.9€
network quality : measuring
zowel 4G als naast mijn netgear, heeft nog iemand dit probleem.
Kan dan uiteraard niet bellen
saldo 7.9€
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber