Pagina 1 van 1

Geen internetconnectie (publiek IP 10.0.0.x ?)

Geplaatst: 08 jul 2015, 13:48
door dean3009
Dag allemaal

Een kennis van m'n schoonzus heeft Proximus bij haar thuis, maar sinds een paar dagen heeft zij geen internet meer. Daarom ben ik eens langs geweest om de boel te bekijken. De lichtjes van DSL & internet branden gewoon op de b-box 3 (Technicolor), dus hij synct en is verbonden met het internet (zogezegd). Als ik verbind en een tracert uitvoer, gaat de eerste hop naar dsldevice.lan (192.168.1.1), en de tweede probeert connectie te maken met 10.0.0.1 ? :|
Dit staat bij de tweede hop:
10.0.0.1: reports destination net unreachable
Hij resolvet trouwens ook altijd hetzelfde IP-adres bij eender welke website die ik ping/tracert (iets van 192.12.123.12). Google DNS gebruiken/DNS flushen helpt niet.

Ik heb geen gedacht waar dit aan zou kunnen liggen. Er is niets op de b-box aangesloten, buiten het DSL-kabeltje, dus er kan geen netwerkconflict zijn. Als ik dan in de configuratie van de b-box kijk, staat onder "netwerkverbinding" en "internet" bij IPv4-adres een IP-adres in de vorm van 10.0.0.x (laatste keer dat ik keek was het 10.0.0.49). Bij DNS-servers staat er niets. Haar publiek IP-adres is een intern IP-adres? In mijn b-box wordt daar netjes mijn publiek IP-adres getoond. Ik heb haar modem gereboot, gereset en hersteld naar fabrieksinstellingen, maar niets helpt. PPPoE is ook correct ingesteld.

Ik vond geen enkel gelijkaardig probleem bij Belgacom/Proximus op internet. Enkel mensen met dit probleem met meerdere adapters die conflicten gaven, maar ik geraak met m'n gsm ook niet op haar internet (zelfde probleem als haar laptop met 10.0.0.1 die unreachable is, dus het moet wel aan de router liggen). Ik heb natuurlijk wel enkel via wifi getest, aangezien zij daar geen internetkabels had liggen (en de doos van de b-box was ook spoorloos). Mijn gedacht is dat het wel aan Proximus moet liggen? Ik ken eerlijk gezegd niet veel van netwerken, dus ik weet niet meteen wat het probleem zou kunnen zijn.

Alvast bedankt.

Re: Geen internetconnectie (publiek IP 10.0.0.x ?)

Geplaatst: 08 jul 2015, 13:53
door Sinister
Reset to factory settings en dan username en password terug ingeven in de config pagina 192.168.1.1
Die zou ze normaal op een brief moeten gehad hebben.
Indien dit nog niet helpt modem laten swappen in Proximus center.

Re: Geen internetconnectie (publiek IP 10.0.0.x ?)

Geplaatst: 08 jul 2015, 14:06
door dean3009
Dat heb ik ook al geprobeerd. :-( Ik zal binnenkort eens langsgaan bij een Proximuscenter voor een nieuwe b-box. Vind het toch een raar mankement.

Dankjewel alvast!

Re: Geen internetconnectie (publiek IP 10.0.0.x ?)

Geplaatst: 08 jul 2015, 14:14
door Ken
Wellicht onbetaalde factuur en afgesloten? Ben zo onlangs al 2 mensen tegengekomen, en dan niet durven toegeven... :bang: :idea:

Re: Geen internetconnectie (publiek IP 10.0.0.x ?)

Geplaatst: 08 jul 2015, 15:13
door jackho
al geprobeerd je pppoe login @PROXIMUS paswoord te vernieuwen of het dan lukt
herstel uw login en paswoord

Re: Geen internetconnectie (publiek IP 10.0.0.x ?)

Geplaatst: 08 jul 2015, 20:32
door flupke19
welke LEDs branden (niet) en welke kleur?

Re: Geen internetconnectie (publiek IP 10.0.0.x ?)

Geplaatst: 08 jul 2015, 21:32
door philippe_d
dean3009 schreef:Ik heb geen gedacht waar dit aan zou kunnen liggen. Er is niets op de b-box aangesloten, buiten het DSL-kabeltje, dus er kan geen netwerkconflict zijn. Als ik dan in de configuratie van de b-box kijk, staat onder "netwerkverbinding" en "internet" bij IPv4-adres een IP-adres in de vorm van 10.0.0.x (laatste keer dat ik keek was het 10.0.0.49).
Meestal een probleem met de PPPoE credentials in de Radius server ...
Als je credentials niet overeenstemmen met wat in de radius server zit, kan het gebeuren dat de PPPoE sessie toch lukt maar je in een afgeschermde subnet terecht komt (10.0.0.0). zie ook: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p593505

Alleen Proximus kan dit oplossen >> Helpdesk bellen (0800 22800)

Re: Geen internetconnectie (publiek IP 10.0.0.x ?)

Geplaatst: 08 jul 2015, 22:31
door silencer
Idd een radius probleem, heb dit ook al voorgehad (was automatisch opgelost na enkele uren). Zo'n zaken komen bij mij altijd voor na middernacht, nooit overdag.

Re: Geen internetconnectie (publiek IP 10.0.0.x ?)

Geplaatst: 11 jul 2015, 16:07
door dean3009
flupke19 schreef:welke LEDs branden (niet) en welke kleur?
Alle lichtjes die horen te branden (DSL, internet), branden blauw.

Wist niet dat het aan de authenticatie ligt als je een 10.0.0.x IP-adres krijgt toegewezen. Weer iets bijgeleerd!

Blijkt dat de facturen van Proximus enkel elektronisch werden verstuurd. M'n schoonzus regelt haar betalingen en zegt dat ze enkel herinneringen toe krijgt, dusja. :lol:
Had zover nog niet nagedacht dat het aan achterstaande betalingen zou kunnen liggen. Dank je voor de tip, Ken!