Een kennis van m'n schoonzus heeft Proximus bij haar thuis, maar sinds een paar dagen heeft zij geen internet meer. Daarom ben ik eens langs geweest om de boel te bekijken. De lichtjes van DSL & internet branden gewoon op de b-box 3 (Technicolor), dus hij synct en is verbonden met het internet (zogezegd). Als ik verbind en een tracert uitvoer, gaat de eerste hop naar dsldevice.lan (192.168.1.1), en de tweede probeert connectie te maken met 10.0.0.1 ?

Dit staat bij de tweede hop:
Hij resolvet trouwens ook altijd hetzelfde IP-adres bij eender welke website die ik ping/tracert (iets van 192.12.123.12). Google DNS gebruiken/DNS flushen helpt niet.10.0.0.1: reports destination net unreachable
Ik heb geen gedacht waar dit aan zou kunnen liggen. Er is niets op de b-box aangesloten, buiten het DSL-kabeltje, dus er kan geen netwerkconflict zijn. Als ik dan in de configuratie van de b-box kijk, staat onder "netwerkverbinding" en "internet" bij IPv4-adres een IP-adres in de vorm van 10.0.0.x (laatste keer dat ik keek was het 10.0.0.49). Bij DNS-servers staat er niets. Haar publiek IP-adres is een intern IP-adres? In mijn b-box wordt daar netjes mijn publiek IP-adres getoond. Ik heb haar modem gereboot, gereset en hersteld naar fabrieksinstellingen, maar niets helpt. PPPoE is ook correct ingesteld.
Ik vond geen enkel gelijkaardig probleem bij Belgacom/Proximus op internet. Enkel mensen met dit probleem met meerdere adapters die conflicten gaven, maar ik geraak met m'n gsm ook niet op haar internet (zelfde probleem als haar laptop met 10.0.0.1 die unreachable is, dus het moet wel aan de router liggen). Ik heb natuurlijk wel enkel via wifi getest, aangezien zij daar geen internetkabels had liggen (en de doos van de b-box was ook spoorloos). Mijn gedacht is dat het wel aan Proximus moet liggen? Ik ken eerlijk gezegd niet veel van netwerken, dus ik weet niet meteen wat het probleem zou kunnen zijn.
Alvast bedankt.