Geen internetconnectie (publiek IP 10.0.0.x ?)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 52 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Dag allemaal

Een kennis van m'n schoonzus heeft Proximus bij haar thuis, maar sinds een paar dagen heeft zij geen internet meer. Daarom ben ik eens langs geweest om de boel te bekijken. De lichtjes van DSL & internet branden gewoon op de b-box 3 (Technicolor), dus hij synct en is verbonden met het internet (zogezegd). Als ik verbind en een tracert uitvoer, gaat de eerste hop naar dsldevice.lan (192.168.1.1), en de tweede probeert connectie te maken met 10.0.0.1 ? :|
Dit staat bij de tweede hop:
10.0.0.1: reports destination net unreachable
Hij resolvet trouwens ook altijd hetzelfde IP-adres bij eender welke website die ik ping/tracert (iets van 192.12.123.12). Google DNS gebruiken/DNS flushen helpt niet.

Ik heb geen gedacht waar dit aan zou kunnen liggen. Er is niets op de b-box aangesloten, buiten het DSL-kabeltje, dus er kan geen netwerkconflict zijn. Als ik dan in de configuratie van de b-box kijk, staat onder "netwerkverbinding" en "internet" bij IPv4-adres een IP-adres in de vorm van 10.0.0.x (laatste keer dat ik keek was het 10.0.0.49). Bij DNS-servers staat er niets. Haar publiek IP-adres is een intern IP-adres? In mijn b-box wordt daar netjes mijn publiek IP-adres getoond. Ik heb haar modem gereboot, gereset en hersteld naar fabrieksinstellingen, maar niets helpt. PPPoE is ook correct ingesteld.

Ik vond geen enkel gelijkaardig probleem bij Belgacom/Proximus op internet. Enkel mensen met dit probleem met meerdere adapters die conflicten gaven, maar ik geraak met m'n gsm ook niet op haar internet (zelfde probleem als haar laptop met 10.0.0.1 die unreachable is, dus het moet wel aan de router liggen). Ik heb natuurlijk wel enkel via wifi getest, aangezien zij daar geen internetkabels had liggen (en de doos van de b-box was ook spoorloos). Mijn gedacht is dat het wel aan Proximus moet liggen? Ik ken eerlijk gezegd niet veel van netwerken, dus ik weet niet meteen wat het probleem zou kunnen zijn.

Alvast bedankt.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Reset to factory settings en dan username en password terug ingeven in de config pagina 192.168.1.1
Die zou ze normaal op een brief moeten gehad hebben.
Indien dit nog niet helpt modem laten swappen in Proximus center.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Dat heb ik ook al geprobeerd. :-( Ik zal binnenkort eens langsgaan bij een Proximuscenter voor een nieuwe b-box. Vind het toch een raar mankement.

Dankjewel alvast!
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Wellicht onbetaalde factuur en afgesloten? Ben zo onlangs al 2 mensen tegengekomen, en dan niet durven toegeven... :bang: :idea:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

al geprobeerd je pppoe login @PROXIMUS paswoord te vernieuwen of het dan lukt
herstel uw login en paswoord
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

welke LEDs branden (niet) en welke kleur?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

dean3009 schreef:Ik heb geen gedacht waar dit aan zou kunnen liggen. Er is niets op de b-box aangesloten, buiten het DSL-kabeltje, dus er kan geen netwerkconflict zijn. Als ik dan in de configuratie van de b-box kijk, staat onder "netwerkverbinding" en "internet" bij IPv4-adres een IP-adres in de vorm van 10.0.0.x (laatste keer dat ik keek was het 10.0.0.49).
Meestal een probleem met de PPPoE credentials in de Radius server ...
Als je credentials niet overeenstemmen met wat in de radius server zit, kan het gebeuren dat de PPPoE sessie toch lukt maar je in een afgeschermde subnet terecht komt (10.0.0.0). zie ook: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p593505

Alleen Proximus kan dit oplossen >> Helpdesk bellen (0800 22800)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Idd een radius probleem, heb dit ook al voorgehad (was automatisch opgelost na enkele uren). Zo'n zaken komen bij mij altijd voor na middernacht, nooit overdag.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

flupke19 schreef:welke LEDs branden (niet) en welke kleur?
Alle lichtjes die horen te branden (DSL, internet), branden blauw.

Wist niet dat het aan de authenticatie ligt als je een 10.0.0.x IP-adres krijgt toegewezen. Weer iets bijgeleerd!

Blijkt dat de facturen van Proximus enkel elektronisch werden verstuurd. M'n schoonzus regelt haar betalingen en zegt dat ze enkel herinneringen toe krijgt, dusja. :lol:
Had zover nog niet nagedacht dat het aan achterstaande betalingen zou kunnen liggen. Dank je voor de tip, Ken!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”