Beste allemaal,
In de buurt van mijn ouders is TN gestart met systematische vervanging van alle modem (blijkbaar uitgezonderd de modm-only klanten).
Versterker en modem zouden 1 geheel zijn.
Iemand toevallig een afbeelding of bij wie de modem ook reeds vervangen is ?
Nieuwste modem telenet ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
- Bedankt: 142 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
TS spreekt al over modem-only klanten.ITnetadmin schreef:Versterker?
Je bedoelt modem-router?
[Post made via mobile device ]
Daarmee denk ik dat hij effectief versterker (NUI) + modem + router in 1 device zal bedoelen.
*hypothetisch: *
1 device waarop je 1 coax insteekt, en dan al je thuis devices kunt aan koppelen.
Heeft minder plaats nodig dan een huidige opstellen.
Verbruikt maar 1 stopcontact.
Voor de meeste mensen zou dit dus een handig extraatje zijn...
Technische mensen hebben er geen probleem mee om een extra stopcontact in te bouwen, en extra plaats te voorzien voor al deze toestellen, maar voor de meeste mensen is dit wel een doorn in het oog. Zou perfect passen in de telenet strategie dus.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dit is ooit een idee geweest van TN... al heb ook nooit begrepen waarom men dergelijk (modulair) systeem niet gebruikt.blaatpraat schreef:*hypothetisch: *
1 device waarop je 1 coax insteekt, en dan al je thuis devices kunt aan koppelen.
Het zou de techniekers wel wat werk besparen en de kwaliteit van interne bekabeling is dan ook perfect.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Bestaan die dan op de reguliere markt ? Nu zijn het bestaande producten met aangepaste firmware.r2504 schreef:al heb ook nooit begrepen waarom men dergelijk (modulair) systeem niet gebruikt.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Heeft dat te maken met die uitnodigingen dat ze rondsturen om een technieker eens te laten langskomen om te zien of alles naar behoren werkt (modem, bekabeling, WIFI etc.)?koenraaddeconinck schreef:Beste allemaal,
In de buurt van mijn ouders is TN gestart met systematische vervanging van alle modem (blijkbaar uitgezonderd de modm-only klanten).
Versterker en modem zouden 1 geheel zijn.
Iemand toevallig een afbeelding of bij wie de modem ook reeds vervangen is ?
Heb vorige week zo één ontvangen per post.
-
- Deel van't meubilair
Geen idee... maar met meer dan 1 miljoen toestellen in de markt kan je dat gerust op maat laten maken.mailracer schreef:Bestaan die dan op de reguliere markt ? Nu zijn het bestaande producten met aangepaste firmware.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Waarmee je 4 tv-toestellen, 2 telefoontoestellen en 4 computers en nog een voeding kan aansluiten. Dus 11 connectoren op één bakje met een breedte van 22 cm. Lijkt me nogal krap.koenraaddeconinck schreef:Versterker en modem zouden 1 geheel zijn.
-
- Deel van't meubilair
Wie zegt dat dat bakje even groot moet zijn als de huidige HGW ?
In de Telenet specificaties staat dat je trouwens een grotere oppervlakte moeten voorzien.
In de Telenet specificaties staat dat je trouwens een grotere oppervlakte moeten voorzien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
r2504 schreef:Dit is ooit een idee geweest van TN... al heb ook nooit begrepen waarom men dergelijk (modulair) systeem niet gebruikt.blaatpraat schreef:*hypothetisch: *
Het zou de techniekers wel wat werk besparen en de kwaliteit van interne bekabeling is dan ook perfect.
Ik denk niet dat dat kostentechnisch erg interessant is. Het coax verdeler/versterker stuk (NUI?) is typisch iets dat vrij lang meegaat. Terwijl je x jaar geleden een goedkope DOCSIS 1/2 modem (/HGW kreeg). Terwijl je nu DOCSIS 3 wil (of meer) voor hogere snelheden. Dan zou heel die totaaloplossing vervangen moeten worden. En dan heb je nog verschillende oplossingen voor business modem only setups en huis tuin en keuken HGW.
En als zoiets als modulair zou zijn, dan is een aparte coax-modem-router setup het dichtste wat in de buurt komt.
-
- Deel van't meubilair
Als het modulair is trekt een technieker de module er gewoon uit en steekt er een nieuwe in... geen kabeltjes los of vastschroeven.
Maar we zijn inderdaad al een hele stap vooruit van toen je nog een aparte telefonie modem, wireless en router had.
Maar we zijn inderdaad al een hele stap vooruit van toen je nog een aparte telefonie modem, wireless en router had.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Maar de R&D kost voor telenet/OEM om zoiets te maken en upgradebaar te houden vs TN die gewoon een hoop devices bij een klant neerzet... Ik denk dat dat rekensommetje bij TN snel gemaakt was. Die betalen de stroom toch niet.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik ben benieuwd?
Zijn er techniekers hier?
Of kan je ns proberen een fotootje vast te krijgen van zo'n nieuwe install?
Ik vraag me zijdelings af wat de impact zou zijn op het gezaag om een modem only install vast te krijgen.
Ga ik naast mijn modem nu ook al mijn NIU moeten meesleuren bij verhuis? :-p
[
Post made via mobile device ]
Zijn er techniekers hier?
Of kan je ns proberen een fotootje vast te krijgen van zo'n nieuwe install?
Ik vraag me zijdelings af wat de impact zou zijn op het gezaag om een modem only install vast te krijgen.
Ga ik naast mijn modem nu ook al mijn NIU moeten meesleuren bij verhuis? :-p
[

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
- Bedankt: 78 keer
Is dit niet de Horizon Box die Liberty Global ook in Nederland verdeelt?
Geen NIU nodig en de decoder bevat ook WLAN en gewone aansluitingen voor VOIP en LAN.
Hier staat een foto van de achterkant:
https://www.flickr.com/photos/robertwebbe/7943997334
Veel over te vinden als je 'Horizon box Ziggo' googelt.
Geen NIU nodig en de decoder bevat ook WLAN en gewone aansluitingen voor VOIP en LAN.
Hier staat een foto van de achterkant:
https://www.flickr.com/photos/robertwebbe/7943997334
Veel over te vinden als je 'Horizon box Ziggo' googelt.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP