In 't zak gezet ?
Belgamus-Proxicom
Ik heb al een eeuwigheid een Pack Internet + TV aan een vaste prijs. Na het switchen van een kapotte decoder krijg ik ineens een hoger bedrag aangerekend. Ik bel naar de klantendienst, krijg mijn gelijk + creditnota maar iets nadien ook een brief dat het hier een commerciële tegemoetkoming ging ?! Anyways : ik dacht, eventjes volgende factuur afwachten en lap.... alweer hoger bedrag. Blijkt nu (volgens klantendienst) dat ze al die tijd zijn vergeten me de huur van de decoder aan te rekenen ....
Vreemde uitleg en vooral verschillend van de vorige uitleg met creditnota die ik kreeg...
Anyways : het is slikken of ze gaan terug in de tijd en rekenen me alle achterstallige huur aan was de boodschap. Het gore lef. Alsof ik een wanbetaler met kuren ben...
Ik heb al een eeuwigheid een Pack Internet + TV aan een vaste prijs. Na het switchen van een kapotte decoder krijg ik ineens een hoger bedrag aangerekend. Ik bel naar de klantendienst, krijg mijn gelijk + creditnota maar iets nadien ook een brief dat het hier een commerciële tegemoetkoming ging ?! Anyways : ik dacht, eventjes volgende factuur afwachten en lap.... alweer hoger bedrag. Blijkt nu (volgens klantendienst) dat ze al die tijd zijn vergeten me de huur van de decoder aan te rekenen ....
Vreemde uitleg en vooral verschillend van de vorige uitleg met creditnota die ik kreeg...
Anyways : het is slikken of ze gaan terug in de tijd en rekenen me alle achterstallige huur aan was de boodschap. Het gore lef. Alsof ik een wanbetaler met kuren ben...
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Waarom denk je dat Belgacom geen vergissingen/fouten kan maken?
Als ze nu plots merken dat je al die tijd te weinig betaald hebt, omdat zij het niet doorhadden, is dat toch niet zo absurd?
Het is nu aan u om af te wegen of je bij Belgacom blijft met die meerprijs?
Als je enkele dagen zonder internet en TV kan/wil zitten, kan je ook opzeggen en een nieuw abo nemen met een promo
. Je zet dat nieuwe abo dan op naam van uw vrouw ofzo.
Als ze nu plots merken dat je al die tijd te weinig betaald hebt, omdat zij het niet doorhadden, is dat toch niet zo absurd?
Het is nu aan u om af te wegen of je bij Belgacom blijft met die meerprijs?
Als je enkele dagen zonder internet en TV kan/wil zitten, kan je ook opzeggen en een nieuw abo nemen met een promo

Fouten maken kan iedereen, das waar. Maar dan zouden ze dat ook meteen kunnen toegeven ipv toertjes te draaien, niet ?
Vandaar ook de ongeloofwaardigheid.
Anyways : ik vind het een prima manier om alsnog hun slag thuis te halen.
Bij het omwisselen van de decoder wist de uitbater van de winkel me te melden dat ze van al hun oude afspraken afwillen. Ik vond dat het niet zomaar kon en kijk, ze hebben een zijwegje gevonden. Ik ben er 100 % zeker van de de huur van de decoder destijds deel uitmaakte van de afspraak..
Vandaar ook de ongeloofwaardigheid.
Anyways : ik vind het een prima manier om alsnog hun slag thuis te halen.
Bij het omwisselen van de decoder wist de uitbater van de winkel me te melden dat ze van al hun oude afspraken afwillen. Ik vond dat het niet zomaar kon en kijk, ze hebben een zijwegje gevonden. Ik ben er 100 % zeker van de de huur van de decoder destijds deel uitmaakte van de afspraak..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
In vroegere tijden van pen en papier kan ik er best inkomen dat er fouten gebeurden of zaken vergeten werden. Tegenwoordig gebeurt alles geautomatiseerd, wordt alles in een database ingevoerd en komen er automatisch facturen uit het systeem rollen. Mij kan je niet wijsmaken dat een groot bedrijf à la Belgacom op dat gebied fouten maakt.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
sja, als je een decoder HUURT, dan betaal je normaliter ook huur.
als dat door een of andere fout (technisch, administratief, ...) niet zo was, heb je lange tijd geluk en profijt gehad.
doordat je decoder nu omgewisseld werd, is dat ook gelijk in het systeem aangepast en betaal je nu wel, wat niet meer dan logisch is.
2 dingen dat je kan nakijken:
1) heb je hem destijds gekocht of gehuurd (indien gekocht, had je idd geen huur maar feitelijk ook geen garantie als die meer dan 2j oud was)
2) heb je, indien gehuurd, ooit "huur decoder" op je facturen gezien? indien niet heb je geluk gehad
fouten gebeuren overal, dat is nu eenmaal menselijk, maar wat eveneens menselijk is, is dat we enkel gaan klagen als het een fout in ons nadeel is,
of als een fout in ons voordeel ineens verdwijnt. beetje krom eigenlijk, maar zo zijn mensen nu eenmaal.
iig ben je niet in het zak gezet, maar heb je gewoon niet langer profijt van hun fout.
je hebt dus eigenlijk meer chance gehad dan vele anderen, die de decoder altijd hebben moeten mee betalen.
@jack daniels: zelfs een geautomatiseerd systeem kan fouten maken, platliggen, iets hebben dat niet doorstroomt, ....
en als puntje bij paaltje komt is zelfs een geautomatiseerd systeem nog deels afhankelijk van menselijke input, waar ook fouten kunnen gebeuren.
als bv de originele technieker vergeten was de decoder af te melden in zijn systeem, zal die niet worden aangerekend aan de klant,
simpelweg omdat die niet in het systeem (facturatie en garantiegewijs verschenen is)
als dat door een of andere fout (technisch, administratief, ...) niet zo was, heb je lange tijd geluk en profijt gehad.
doordat je decoder nu omgewisseld werd, is dat ook gelijk in het systeem aangepast en betaal je nu wel, wat niet meer dan logisch is.
2 dingen dat je kan nakijken:
1) heb je hem destijds gekocht of gehuurd (indien gekocht, had je idd geen huur maar feitelijk ook geen garantie als die meer dan 2j oud was)
2) heb je, indien gehuurd, ooit "huur decoder" op je facturen gezien? indien niet heb je geluk gehad
fouten gebeuren overal, dat is nu eenmaal menselijk, maar wat eveneens menselijk is, is dat we enkel gaan klagen als het een fout in ons nadeel is,
of als een fout in ons voordeel ineens verdwijnt. beetje krom eigenlijk, maar zo zijn mensen nu eenmaal.
iig ben je niet in het zak gezet, maar heb je gewoon niet langer profijt van hun fout.
je hebt dus eigenlijk meer chance gehad dan vele anderen, die de decoder altijd hebben moeten mee betalen.
@jack daniels: zelfs een geautomatiseerd systeem kan fouten maken, platliggen, iets hebben dat niet doorstroomt, ....
en als puntje bij paaltje komt is zelfs een geautomatiseerd systeem nog deels afhankelijk van menselijke input, waar ook fouten kunnen gebeuren.
als bv de originele technieker vergeten was de decoder af te melden in zijn systeem, zal die niet worden aangerekend aan de klant,
simpelweg omdat die niet in het systeem (facturatie en garantiegewijs verschenen is)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Als TS een decoder heeft van Belgacom, dan werd dat ooit zo door Belgacom geregistreerd. En dan zul hun systeem rekening houden met ofwel huur ofwel aankoop. Je komt me niet vertellen dat je een decoder ontvangt zonder dat het geregistreerd staat.
Om nog maar te zwijgen van het feit dat je tegenwoordig zelf als klant instaat voor de volledige registratie van een nieuw account als je klant bij hen wil worden.
Om nog maar te zwijgen van het feit dat je tegenwoordig zelf als klant instaat voor de volledige registratie van een nieuw account als je klant bij hen wil worden.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
- Splitter
- Elite Poster
jack: hoeveel (grote) bedrijven ken je waar administratie, facturatie, en technisch volledig en correct op elkaar zijn afgestemd?
daarmee denk ik mijn punt te maken dat fouten kunnen gebeuren
overigens zijn er nu nog steeds mensen die van in de tijd van de RTT een telefoontoestel maandelijks betalen, maar dat al 20 jaar niet meer hebben...
als ze het zelf niet opmerken en doorgeven, weet proximus ook van toeten noch blazen - terwijl als je dat opmerkt (en zelfs het toestel wel nog zou hebben) dat gewoon van de factuur zal verdwijnen.
er zijn genoeg manieren waarop een decoder wél technisch in orde zal zijn (werken dus), maar waar het administratief of facturatiegewijs fout kan lopen.
omgekeerd overigens eveneens: dat een decoder verdwijnt maar toch nog gefactureerd zou worden.
we leven dan wel in een digitaal tijdperk met veel automatisatie, dat wil nog steeds niet zeggen dat het perfect is
daarmee denk ik mijn punt te maken dat fouten kunnen gebeuren

overigens zijn er nu nog steeds mensen die van in de tijd van de RTT een telefoontoestel maandelijks betalen, maar dat al 20 jaar niet meer hebben...
als ze het zelf niet opmerken en doorgeven, weet proximus ook van toeten noch blazen - terwijl als je dat opmerkt (en zelfs het toestel wel nog zou hebben) dat gewoon van de factuur zal verdwijnen.
er zijn genoeg manieren waarop een decoder wél technisch in orde zal zijn (werken dus), maar waar het administratief of facturatiegewijs fout kan lopen.
omgekeerd overigens eveneens: dat een decoder verdwijnt maar toch nog gefactureerd zou worden.
we leven dan wel in een digitaal tijdperk met veel automatisatie, dat wil nog steeds niet zeggen dat het perfect is
Brief (met stempel 'Bewaar dit document" van Belgacom nu Proximus :
U hebt ingetekend op een 'Pack Internet + TV" tegen de globale voordeelprijs van 50EUR/maand incl. BTW (of 44 EUR/maand incl. BTW bij aankoop van de decoder).
Merk op dat u bij opzegging van één van de elementen van het pack automatisch het recht op de globale voordeelprijs verliest .....
Ik koos voor eerste optie.
Bij het switchen van de decoder (niet de eerste switch) zei de winkelbediende dat hij mij de decoder niet mocht meegeven zonder mijn abonnement te wijzigen : ze willen nu éénmaal van al die oude afspraken af ... Ik wou niet maar kon niet anders beweerde ie.
Meteen nadien contact opgenomen met de klantendienst van Proximus (na het afhalen van nieuwe decoder) waar zijn actie ongedaan werd gemaakt en geregistreerd als gedwongen verkoop.
Is dit de manier om globale voordeelprijzen definitief op te ruimen ?
Blijkt nu dat ik in hun systemen nooit een huurdecoder heb gehad, terwijl ik hier brieven heb zitten ivm mijn gehuurde toestel... Prutsers.
Mod Edit - dubbele post verwijderd uit een andere topic. Gelieve géén 2 topics te gebruiken om één probleem aan te kaarten
U hebt ingetekend op een 'Pack Internet + TV" tegen de globale voordeelprijs van 50EUR/maand incl. BTW (of 44 EUR/maand incl. BTW bij aankoop van de decoder).
Merk op dat u bij opzegging van één van de elementen van het pack automatisch het recht op de globale voordeelprijs verliest .....
Ik koos voor eerste optie.
Bij het switchen van de decoder (niet de eerste switch) zei de winkelbediende dat hij mij de decoder niet mocht meegeven zonder mijn abonnement te wijzigen : ze willen nu éénmaal van al die oude afspraken af ... Ik wou niet maar kon niet anders beweerde ie.
Meteen nadien contact opgenomen met de klantendienst van Proximus (na het afhalen van nieuwe decoder) waar zijn actie ongedaan werd gemaakt en geregistreerd als gedwongen verkoop.
Is dit de manier om globale voordeelprijzen definitief op te ruimen ?
Blijkt nu dat ik in hun systemen nooit een huurdecoder heb gehad, terwijl ik hier brieven heb zitten ivm mijn gehuurde toestel... Prutsers.
Mod Edit - dubbele post verwijderd uit een andere topic. Gelieve géén 2 topics te gebruiken om één probleem aan te kaarten
Laatst gewijzigd door philippe_d 26 jun 2015, 13:59, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: zie modbreak
Reden: zie modbreak
- Splitter
- Elite Poster
maar nu zeg je dat je een andere pack-prijs betaalt, en niet gewoon de huur van de decoder?
afgaande op de informatie hier + wat je uit de brief kopieert, zou je steeds 50 euro moeten betaald hebben,
inclusief dus de huur van 1 decoder.
het gaat ook om internet+tv maar zonder telefoon?
maar exact 50 euro, en maar 6 euro voor de decoder (eerste kost normaal altijd
lijkt me zowiezo een vreemd bedrag.
welk pack en opties heb je dan precies? en hoe staat de decoder dan vermeld op je oudere facturen die zogezegd "juist" waren?
internet start + tv kost je 45.95 / maand
internet comfort + tv kost 53.95 / maand
en dat ze niet zomaar een andere decoder mogen meegeven zonder abbo te wijzigen, is nogal een vreemd excuus.
wel proberen ze zoveel mogelijk lijnen aan te passen in het systeem zodat ze gemigreerd worden naar vdsl2 (moest je bv nog op adsl2 staan),
en je hebt nu eenmaal spijtig genoeg verkopers die enkel maar denken aan verkopen (is ook grotendeels de schuld van belgacom/proximus zelf door de druk op verkopen natuurlijk, maar dat is geen excuus)
afgaande op de informatie hier + wat je uit de brief kopieert, zou je steeds 50 euro moeten betaald hebben,
inclusief dus de huur van 1 decoder.
het gaat ook om internet+tv maar zonder telefoon?
maar exact 50 euro, en maar 6 euro voor de decoder (eerste kost normaal altijd

welk pack en opties heb je dan precies? en hoe staat de decoder dan vermeld op je oudere facturen die zogezegd "juist" waren?
internet start + tv kost je 45.95 / maand
internet comfort + tv kost 53.95 / maand
en dat ze niet zomaar een andere decoder mogen meegeven zonder abbo te wijzigen, is nogal een vreemd excuus.
wel proberen ze zoveel mogelijk lijnen aan te passen in het systeem zodat ze gemigreerd worden naar vdsl2 (moest je bv nog op adsl2 staan),
en je hebt nu eenmaal spijtig genoeg verkopers die enkel maar denken aan verkopen (is ook grotendeels de schuld van belgacom/proximus zelf door de druk op verkopen natuurlijk, maar dat is geen excuus)
Correcte factuur :
Pack Internet + TV
Norton Internet Security 5,00
Internet Maxi 46,20
Pack Internet+TV -10,99
TV Classic+ 11,22
Samen 51,43 (iets duurder dan de afgesproken 50 maar dat was al een tijdje zo)
Nu ineens (door een paar handelingen van een winkelbediende die intussen ongedaan werden gemaakt) komt daar 8 euro bij voor huur decoder terwijl de huur van de decoder deel uitmaakte van het pakket .... A deal is a deal is a deal.
Nu ineens doen ze alsof ze al jaren die decoder vergeten aanrekenen zijn ... en dat ik van geluk mag spreken dat ze niet terug in de tijd gaan ...
Hieronder alsvast een paar domme reacties die ik (wel meteen) kreeg via de facebookpagina van Proximus :
- In het verleden huurde u geen decoder. Mogelijk had u deze aangekocht. (NIET DUS)
- Stel dat u als promotie een gratis toestel krijgt, en na 2 jaar is dit defect. Dan kan u toch niet verwachten dat u een ander gratis toestel krijgt. (PFFFF)
- In onze systemen heeft u nooit een huurdecoder gehad (NEEN OMDAT IE PART OF THE DEAL WAS WERDEN ZE NIET GEREGISTREERD - PRUTSERS)
- Blijkbaar heeft u in het verleden al 1 of meerdere kosteloze wissels gehad. (TIENS, IK HUURDE TOCH NIKS ?)
Het gaat niet eens meer om die 8 euro extra per maand. Ik word gewoon niet graag voor de gek gehouden.
Pack Internet + TV
Norton Internet Security 5,00
Internet Maxi 46,20
Pack Internet+TV -10,99
TV Classic+ 11,22
Samen 51,43 (iets duurder dan de afgesproken 50 maar dat was al een tijdje zo)
Nu ineens (door een paar handelingen van een winkelbediende die intussen ongedaan werden gemaakt) komt daar 8 euro bij voor huur decoder terwijl de huur van de decoder deel uitmaakte van het pakket .... A deal is a deal is a deal.
Nu ineens doen ze alsof ze al jaren die decoder vergeten aanrekenen zijn ... en dat ik van geluk mag spreken dat ze niet terug in de tijd gaan ...
Hieronder alsvast een paar domme reacties die ik (wel meteen) kreeg via de facebookpagina van Proximus :
- In het verleden huurde u geen decoder. Mogelijk had u deze aangekocht. (NIET DUS)
- Stel dat u als promotie een gratis toestel krijgt, en na 2 jaar is dit defect. Dan kan u toch niet verwachten dat u een ander gratis toestel krijgt. (PFFFF)
- In onze systemen heeft u nooit een huurdecoder gehad (NEEN OMDAT IE PART OF THE DEAL WAS WERDEN ZE NIET GEREGISTREERD - PRUTSERS)
- Blijkbaar heeft u in het verleden al 1 of meerdere kosteloze wissels gehad. (TIENS, IK HUURDE TOCH NIKS ?)
Het gaat niet eens meer om die 8 euro extra per maand. Ik word gewoon niet graag voor de gek gehouden.
- heist_175
- Moderator
Dus je betaalde altijd al €51,43
Omdat Belgacom tot op heden "vergeten" was om de decoder aan te rekenen, gaan ze vanaf "morgen" €59,43 aanrekenen, een verhoging met €8 dus voor de decoder.
Wat belet u om een nieuwe pack te nemen?
Genoeg internet:

Ongelimiteerd volume:

Omdat Belgacom tot op heden "vergeten" was om de decoder aan te rekenen, gaan ze vanaf "morgen" €59,43 aanrekenen, een verhoging met €8 dus voor de decoder.
Wat belet u om een nieuwe pack te nemen?
Genoeg internet:

Ongelimiteerd volume:

Oeps, deze reactie van Proximus wil ik jullie niet onthouden :
Dan heeft u geluk gehad dat er nooit huurgeld aangerekend werd.
Anders was het 8 euro meer geweest.
Nu huurt u er een aan 8 euro.
U kan wel altijd opteren om er een aan te kopen.
Makes my day ! Not !
Dan heeft u geluk gehad dat er nooit huurgeld aangerekend werd.
Anders was het 8 euro meer geweest.
Nu huurt u er een aan 8 euro.
U kan wel altijd opteren om er een aan te kopen.
Makes my day ! Not !
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 57 keer
Hier zitten precies veel mensen die nog nooit een foute aanrekening hebben gehad
Kan toch perfect dat er wat is misgelopen? Dat heb ik eerder ook al gehad, maar het is wel telkens rechtgezet.
Met dit topic kan je het probleem misschien wel aankaarten, maar hier op het forum kunnen we er echter niets aan veranderen hoor. Dat moet je regelen met de klantendienst.
[
Post made via mobile device ]

Kan toch perfect dat er wat is misgelopen? Dat heb ik eerder ook al gehad, maar het is wel telkens rechtgezet.
Met dit topic kan je het probleem misschien wel aankaarten, maar hier op het forum kunnen we er echter niets aan veranderen hoor. Dat moet je regelen met de klantendienst.
[

Het gaat hier niet om een foute factuur. Het gaat hier om het éénzijdig aanpassen van een bestaande afspraak waar ze vanaf willen dmv een paar smoesjes. Vind ik niet kunnen en ik wou hier graag jullie mening over.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Ik heb er ook eens administratieve problemen gekend bij Proximus (Belgacom toen), alles stond zelfs netjes op papier en toch ging de vlieger niet op. Maar dit kan overal gebeuren. Netjes is het niet, maar uiteindelijk zijn de alternatieve niet eens zo duur. Ik heb nu ook alles in 1 pak gegoten en gemakkelijker kan het niet. Als je er echt niet mee kan leven zoals ik toen, kan je altijd naar alternatieve gaan kijken...
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik ken jouw situatie niet, maar als er effectief fouten zijn gebeurd, dan moet dat correct rechtgezet worden, da's mijn mening.Anomalie schreef:Het gaat hier niet om een foute factuur. Het gaat hier om het éénzijdig aanpassen van een bestaande afspraak waar ze vanaf willen dmv een paar smoesjes. Vind ik niet kunnen en ik wou hier graag jullie mening over.
- heist_175
- Moderator
Je kan zelf uw pack samenstellen via deze link.Anomalie schreef:Is dat dan 53.95 met daar bovenop de huur van de decoder ?
Ik zou iedereen aanraden om een Pack "Start" te nemen, tenzij specifieke gevallen.

Dus in bovenstaande pack-prijs van €45,95 zit de prijs van de decoder al in.Decoder: Beschikbaar tijdens de volledige duur van het contract. Als u ervoor kiest om de decoder te kopen, krijgt u een korting van € 8/maand op de prijs van uw Pack.
Waarom zou je toch een duurder abonnement nemen dan Start
- Een hogere maximum upload en/of downloadsnelheid, maar niemand zal u kunnen garanderen dat u dat ook kan halen (obv uw adres kan dat wel achterhaald worden, online of in een Proximus Center)
- Meer internetvolume op uw GSM via een gratis SIM-kaart

Ik kan hier heel de website van Belgacom kopiëren natuurlijk, maar ik denk dat het handiger is dat u zelf eerst op zoek gaat en dat wij u wel in die zoektocht kunnen begeleiden: opties en packs vergelijken, informatie verduidelijken, ... Maar gans de website kopiëren, gaat ons te ver leiden...
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
zou het niet kunnen zijn dat u indertijd het abo had met gratis tv
mensen vanaf 2 producten kregen gratis tv bij.
Belgacom verlengt uniek aanbod: gratis digitale tv
Wie met Belgacom belt en surft, krijgt Belgacom TV er gratis bovenop (nieuw Pack). Belgacom verlengt het unieke aanbod dat zij op 11 juli lanceerde: een nieuw Pack, waarmee de klant elke maand het abonnement op Belgacom TV uitspaart: wie een abonnement heeft op Belgacom Internet en op de klassieke vaste telefoonlijn of een mobiel abonnement (Belgacom Smile Together 20 of Smile Together 35), krijgt er Belgacom TV Comfort gewoon gratis bij (inclusief decoder). Nieuwe en bestaande klanten die kiezen voor dit Pack betalen voortaan niets meer voor televisie (behalve de eenmalige activeringskost). Geen enkele andere operator in België biedt vandaag een interessanter aanbod.
was zo in 2009
Door die wisseling van decoder dat hij een ander pack heeft aangevinkt.
mensen vanaf 2 producten kregen gratis tv bij.
Belgacom verlengt uniek aanbod: gratis digitale tv
Wie met Belgacom belt en surft, krijgt Belgacom TV er gratis bovenop (nieuw Pack). Belgacom verlengt het unieke aanbod dat zij op 11 juli lanceerde: een nieuw Pack, waarmee de klant elke maand het abonnement op Belgacom TV uitspaart: wie een abonnement heeft op Belgacom Internet en op de klassieke vaste telefoonlijn of een mobiel abonnement (Belgacom Smile Together 20 of Smile Together 35), krijgt er Belgacom TV Comfort gewoon gratis bij (inclusief decoder). Nieuwe en bestaande klanten die kiezen voor dit Pack betalen voortaan niets meer voor televisie (behalve de eenmalige activeringskost). Geen enkele andere operator in België biedt vandaag een interessanter aanbod.
was zo in 2009
Door die wisseling van decoder dat hij een ander pack heeft aangevinkt.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 233 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Daar zult ge nog veel meer geld kwijt zijn hoor... Interne start met proximus tv en OVH is de beste en goedkoopste combinatie.Anomalie schreef:Mercikes allemaal. Na meer dan 20 jaar trouwe en blije klant stap ik over naar Telenet.
Ik wil niet langer klant zijn van een firma die zijn klanten voor achterlijke debielen pakt.
En laat ons eerlijk zijn, ieder bedrijf kan wel eens een fout maken. En de oplossingen hierboven vind ik persoonlijk echt wel waardevol.
En je kan natuurlijk ook nog voor Scarlet opteren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Laat maar. Zelfls als er hier valabele alternatieven abonnementsvormen voorgesteld worden die op de koop toe goedkoper (!) zijn dan hetgeen de TS voordien had, wordt dit gewoon door de TS genegeerd. Dit was louter een topic waar de TS eens goed zijn gal kon spuien in plaats van op zoek te gaan naar een constructieve oplossing of alternatief.
Veel plezier bij Telenet dan zou ik zeggen. Nu afwachten of ze u daar ook als een 'achterlijke debiel' gaan behandelen.
Veel plezier bij Telenet dan zou ik zeggen. Nu afwachten of ze u daar ook als een 'achterlijke debiel' gaan behandelen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Administrator
Ik denk dat iedereen al eens een probleempje heeft gehad met zijn huidige ISP. Geen enkele ISP is perfect. Zoals elk bedrijf wel al eens een fout begaan is.Maglor schreef:Laat maar. Zelfls als er hier valabele alternatieven abonnementsvormen voorgesteld worden die op de koop toe goedkoper (!) zijn dan hetgeen de TS voordien had, wordt dit gewoon door de TS genegeerd. Dit was louter een topic waar de TS eens goed zijn gal kon spuien in plaats van op zoek te gaan naar een constructieve oplossing of alternatief.
Ik denk niet dat Anomalie nog geen enkele fout op zijn geweten heeft staan.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
Anomalie hou er rekening mee dat ge universiteit moet gedaan hebben om de fakturen van telenet te snappen
en dat de eerste faktuur bijna nooit juist is, altijd teveel aangerekend.

iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Administrator
't Is dat. Elke provider heeft zijn nadelen. En zoals je zegt, 20 jaar blije klant en één keer en probleem en je stapt al over naar een andere ISP........proximusboyke schreef:Anomalie hou er rekening mee dat ge universiteit moet gedaan hebben om de fakturen van telenet te snappen![]()
Het gaat hier niet om gal spuien. Ik heb wel al meer problemen gehad maar altijd trouw gebleven aan Belgacom nu Proximus. Maar dit is er voor mij over. Het gaat om onrechtvaardig behandeld worden en dat niet pikken. Ik had een heel goede deal, waarom mag die zomaar opgeblazen worden door één partij omdat ze ervan af willen ? En hoeveel klanten die destijds dezelfde deal hebben ondertekend hebben ze intussen al hetzelfde opgelepeld ? Geen van jullie zo blijkt, wat jammer is want dan had ik vast iets meer begrip gekregen.
En als ik fouten maak ben ik man genoeg om ze toe te geven. De gehuurde decoder die ze niet vonden is normaal. Werd niet geregistreerd wegens inbegrepen in het pakket. Zo ging dat toen maar veel archiveren doen ze daar precies niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 94 keer
En daar gaat het hem juist om. Ofwel was er een pack met gratis decoder, wat ik geloof (en bestaat dit niet meer of heeft bediende nu iets aangevinkt dat niet ongedaan kan worden) ofwel is dit ooit vergeten aan te rekenen, wat ik betwijfel, maar dan is er, afhankelijk van de termijn, een stizwijgende toestemming, of ze moeten zich maar beter organiseren, om die gratis te gebruiken.
Zoals vermeld is één van beide voorwaarden vervuld dus gaan ze in de fout.
Vermoedelijk is de bediende niet van proximus zelf vandaar de moeilijkheid. En niet de klant maar de bediende, if zijn baas, is den dommen. Indien zijn baas dan is het omdat deze anders zijn commissie kwijt is en zijn bediende voor niks heeft moeten werken.
Zoals vermeld is één van beide voorwaarden vervuld dus gaan ze in de fout.
Vermoedelijk is de bediende niet van proximus zelf vandaar de moeilijkheid. En niet de klant maar de bediende, if zijn baas, is den dommen. Indien zijn baas dan is het omdat deze anders zijn commissie kwijt is en zijn bediende voor niks heeft moeten werken.
-
- Administrator
We tonen wel begrip. We hebben verschillende oplossingen getoond. Internet start en proximus tv (en OVH) of Scarlet Trio (en OVH),...Anomalie schreef:Het gaat hier niet om gal spuien. Ik heb wel al meer problemen gehad maar altijd trouw gebleven aan Belgacom nu Proximus. Maar dit is er voor mij over. Het gaat om onrechtvaardig behandeld worden en dat niet pikken. Ik had een heel goede deal, waarom mag die zomaar opgeblazen worden door één partij omdat ze ervan af willen ? En hoeveel klanten die destijds dezelfde deal hebben ondertekend hebben ze intussen al hetzelfde opgelepeld ? Geen van jullie zo blijkt, wat jammer is want dan had ik vast iets meer begrip gekregen.
Maar als u per se naar Telenet wil overstappen dan wensen wij u veel plezier toe bij uw nieuwe ISP en hopen wij da ze u daar beter zullen behandelen.
Met alle respect maar het is niet aan de klant om op zoek te gaan naar alternatieven, ik was blij met wat ik had en dat werd nu ineens éénzijdig opgedoekt omdat ze het kwijt willen. Ik heb niet eens zin om alternatieven te bestuderen wegens vast addertje onder het gras. Iemand moet de nieuwe vlaggen betalen. Ik blijf erbij : ik moet niet bijbetalen omdat ze zelf niet nagedacht hebben bij het opmaken van een deal, toch ? Anyways : ik laat zeker weten wat voor reactie ik krijg van de ombudsdienst voor telecommunicatie. Gewoon de feiten hebben ze gekregen, gedocumenteerd en zonder gal. Ik ben benieuwd.
-
- Administrator
OK. Maar hou er rekening mee dat je sowieso bij Telnet 20 euro oer maand meer kwijt bent. Resultaat: Meer dan 240€/jaar meer kwijt.Anomalie schreef:Met alle respect maar het is niet aan de klant om op zoek te gaan naar alternatieven, ik was blij met wat ik had en dat werd nu ineens éénzijdig opgedoekt omdat ze het kwijt willen. Ik heb niet eens zin om alternatieven te bestuderen wegens vast addertje onder het gras. Iemand moet de nieuwe vlaggen betalen. Ik blijf erbij : ik moet niet bijbetalen omdat ze zelf niet nagedacht hebben bij het opmaken van een deal, toch ? Anyways : ik laat zeker weten wat voor reactie ik krijg van de ombudsdienst voor telecommunicatie. Gewoon de feiten hebben ze gekregen, gedocumenteerd en zonder gal. Ik ben benieuwd.
Oeps, wist ik niet.... en blijkbaar moet ik langs bij een verdeelpunt om over te schakelen op Telenet. Het kan niet zo snel geregeld worden als ik van plan was, zo precies. Kan ik nog een nachtje slapen over de pro's en con's. 

-
- Administrator
Kijk zeker nog eens bij Scarlet.be voor Scarlet Trio, naar Internet Start+Proximus TV en voor telefonie naar ovhtelecom.fr .Anomalie schreef:Oeps, wist ik niet.... en blijkbaar moet ik langs bij een verdeelpunt om over te schakelen op Telenet. Het kan niet zo snel geregeld worden als ik van plan was, zo precies. Kan ik nog een nachtje slapen over de pro's en con's.
We zeggen dit niet voor niets want we kennen de prijzen bij Telnet maar al te goed.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
bye bye zwaai zwaaiAnomalie schreef:Mercikes allemaal. Na meer dan 20 jaar trouwe en blije klant stap ik over naar Telenet.
Ik wil niet langer klant zijn van een firma die zijn klanten voor achterlijke debielen pakt.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
- Bedankt: 252 keer
Zal het met die tv in dat pack een contract van bepaalde duur geweest zijn (2 jaar)? Misschien was er dan niet echt nagedacht over welke delen van de promotie konden verlengd worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Het is dus kiezen tussen een nieuw pack nemen en op een paar dagen gesteld zijn zonder dat er iets aan je situatie hoeft te veranderen, of overschakelen op Telenet die ten eerste duurder zijn en een hele nieuwe installatie moeten komen doen. Moeilijke keuze, ja... Dat er een fout gemaakt is gaat niemand tegenspreken denk ik, maar ik zou er niet direct van uit gaan dat ze je in het zak willen zetten. Hoogstwaarschijnlijk is het ergens misgelopen in de communicatie en dan is de reactie van de klantendienst niet onlogisch. Overstappen lijkt mij in dit geval toch echt niet de oplossing, maar niemand gaat je tegenhouden natuurlijk.