HDMI kabel laten herstellen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
VeterisVulpes
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb de volgende vervelende situatie voor: een 15 meter lange HDMI kabel die deels is weggewerkt in het plafond en muur, en dus niet eenvoudig vervangen kan worden helaas. De connector is op het einde van de kabel defect geraakt.

Zelf heb ik wat info opgezocht, maar ik beschik echt niet over de kennis om daar een nieuwe connector op te zetten. Op het internet vind ik steeds DIY onderwerpen, maar ik zoek iemand met kennis die deze kabel aan huis kan herstellen. Weet er iemand waar/bij wie ik terecht kan?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Gezien de lengte, vrees ik ervoor dat het echt niet lukt... De connectors die je er zelf op kan zetten zijn niet genoeg qua kwaliteit door verlies bij de plaats waar je soldeert.

Hoewel er zijn wel goede soldeerloze connectors. Ze zijn niet goedkoop, maar mogelijk wel een opplossing. Ben niet zeker of het wel voldoende kwaliteit is.
VeterisVulpes
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bedankt voor uw reactie! 5 meter zou ik desnoods kunnen verwijderen (op 'overschot' aan 1 uiteinde). Dan is het nog 10 meter... zou dat voldoende zijn?
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

welke regio ?
Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Ik weet dat een zelfgemaakte kabel van zo'n 2m best zou moeten lukken. Maar 10m is echt gewoon lang. En het verlies aan de connector moet je natuurlijk proberen te beperken.

Natuurlijk: je kan het altijd proberen.
Conrad heeft een aantal connectors te koop. (zo'n 10€)
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dima_2005 schreef:Gezien de lengte, vrees ik ervoor dat het echt niet lukt... De connectors die je er zelf op kan zetten zijn niet genoeg qua kwaliteit door verlies bij de plaats waar je soldeert.

Hoewel er zijn wel goede soldeerloze connectors. Ze zijn niet goedkoop, maar mogelijk wel een opplossing. Ben niet zeker of het wel voldoende kwaliteit is.
Hopelijk niet even duur als men van eerste keer een HDMI kabel zou vervangen.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 146 keer
Provider

Heeft de maximale lengte van een HDMI kabel (net zoals quasi alle digitale signalen trouwens) niet meer met timing te maken dan met signaalsterkte? Ik heb onlangs zo'n projectje op kantoor gedaan, kabels waren ook zeker 15 meter lang en de installateur heeft daar HDMI-stekkers op gesoldeerd. Works like a charm.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Kan je niet beter wat meer geld uitgeven aan een HDMI muur socketje? Zo spaar je je ingewerkte kabel en kan je alleen maar het socketje verneuken (welk vervangbaar is..) :bdaysmile:
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik dacht ook aan een muurpaneeltje.
Bij Niko ziet dat er zo uit:
Afbeelding
Het afdekplaatje kost €34 (DMLights) en de sokkel €1,2 (DMLights).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik ben op lange afstanden eerder fan om het signaal om te zetten op cat bekabeling.
Twee kabeltjes als je goedkoop wil werken, duurdere adapters kunnen ook met 1 cat kabel werken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”