Iemand die hier een handleiding voor heeft of wat meer informatie ?
ik veronderstel dat je die rechtstreeks aansdluit op de bbox, maar waarvoor dienen bv. de 4 extra netwerkpoorten ?
Verder zitten er 4 telefoon aansluitingen op... welke moet ik gebruiken ?
belgacom bizz ip box
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik denk niet dat jij zelf die Box zomaar kan aansluiten achter een B-box2, dat kan alleen een Proximus technieker.
Hij moet namelijk iets wijzigen in de B-box, waardoor de VLAN20 gebridged wordt naar de Bizz IP Box (ook IAD Box genoemd).
De Proximus Bizz IP Box is eigenlijk een One Access One 100 box (Franse makelij), maar door Belgacom rebranded naar "Bizz IP box-2B/2A/5E Wifi Voice".
Pas op, er bestaan hiervan verschillende versies (via verschillende optionele insteekmodules op één basismodule).
Je kan tot 4 ISDN poorten (8 gesprekken) gaan, of tot 8 analoge telefoons, maar ik denk dat de Belgacom versie 2 ISDN BRI's heeft.
De benaming "Bizz IP box-2B/2A/5E Wifi Voice" staat waarschijnlijk voor "2* BRI, 2* analoog, 5* ethernet".
Een datasheet kan je vinden via http://www.oneaccess-net.com/resources-center (na aanmelden).
Eigenlijk is dit een ADSL modem/router, maar zowel het modem gedeelte, als het router gedeelte wordt door Proximus niet gebruikt, deze wordt dus gewoon ingesteld als een "Client".
Volgens mij kan je de 4 extra netwerkpoorten waarschijnlijk niet gebruiken (zelfs niet als switch), gezien dit apparaat volledig achter VLAN20 zit ?
Hij moet namelijk iets wijzigen in de B-box, waardoor de VLAN20 gebridged wordt naar de Bizz IP Box (ook IAD Box genoemd).
De Proximus Bizz IP Box is eigenlijk een One Access One 100 box (Franse makelij), maar door Belgacom rebranded naar "Bizz IP box-2B/2A/5E Wifi Voice".
Pas op, er bestaan hiervan verschillende versies (via verschillende optionele insteekmodules op één basismodule).
Je kan tot 4 ISDN poorten (8 gesprekken) gaan, of tot 8 analoge telefoons, maar ik denk dat de Belgacom versie 2 ISDN BRI's heeft.
De benaming "Bizz IP box-2B/2A/5E Wifi Voice" staat waarschijnlijk voor "2* BRI, 2* analoog, 5* ethernet".
Een datasheet kan je vinden via http://www.oneaccess-net.com/resources-center (na aanmelden).
Eigenlijk is dit een ADSL modem/router, maar zowel het modem gedeelte, als het router gedeelte wordt door Proximus niet gebruikt, deze wordt dus gewoon ingesteld als een "Client".
Volgens mij kan je de 4 extra netwerkpoorten waarschijnlijk niet gebruiken (zelfs niet als switch), gezien dit apparaat volledig achter VLAN20 zit ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Je kan die centrale dus niet zelf beheren ?
Apparaat is afgebroken bij verhuis, moet eigenlijk gewoon maar teruggeplaatst worden, maar het zou wel leuk zijn dat je zelf wat kan prutsen met de instellingen
Apparaat is afgebroken bij verhuis, moet eigenlijk gewoon maar teruggeplaatst worden, maar het zou wel leuk zijn dat je zelf wat kan prutsen met de instellingen
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 35 keer
die netwerk poorten worden gebruikt voor de bizzip telaten werken bij pxm (wan enkel in geval van proxi). nooit iets anders achter aansluiten want de QOS word door de bizzip niet nageleefd en je zou je voice gesprekken kunnen hinderen.
er bestaan wel wat meer versies
2ba one 100
2ba/2an one 100
4ba one 100
8ba one 300
2B/2A/5E one 425 vervang de eerste twee normaal
en waar is die verhuis ?
er bestaan wel wat meer versies
2ba one 100
2ba/2an one 100
4ba one 100
8ba one 300
2B/2A/5E one 425 vervang de eerste twee normaal
en waar is die verhuis ?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Is ondertussen in orde, blijkbaar komt er altijd een technieker langs om dat ding opnieuw aan te sluiten.
Soit, kabeltje van bbox3 naar 1ste lan poort, en dan configureren ze zelf de telefoon poorten naar wens. (in dit geval 2 analoge & 2 isdn)
Soit, kabeltje van bbox3 naar 1ste lan poort, en dan configureren ze zelf de telefoon poorten naar wens. (in dit geval 2 analoge & 2 isdn)