Gisteren ontving ik deze sms:
"Proximus-info: op 1/7/15 worden de tarieven van internationale communicaties vanuit Belgie aangepast -max 1,25 EUR/min (Tunesie). De roamingtarieven stijgen voor 34 landen. Max stijging (bv Andorra): 3,27 EUR/min om te bellen, 1,94 EUR/min om gebeld te worden, 0,68 EUR/sms, 0,30 EUR/mms en 14,28 EUR/MB. De landen begrepen in Daily Travel Passport en Generation Connect veranderen ook. De algemene voorwaarden (art 1.5) worden aangepast. Meer info: proximus.be/tarieven"
In tijden dat de EU probeert om roaming betaalbaar te maken, vindt Proximus het blijkbaar nodig om de andere roamingtarieven, die nu al buitensporig hoog zijn, nog wat extra te gaan verhogen. Ik vind dit eerlijk gezegd vrij schaamteloos en schandalig.
Er wordt ook melding gemaakt dat de landen begrepen in Generation Connect zullen veranderen. Momenteel zijn dit Oostenrijk, Bulgarije, Cyprus, Tsjechische Republiek, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Slovakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland en Groot-Brittannië.
Op de webpagina over de prijswijziging vind ik het volgende document: Roaming prepaidkaarten. Daarin staat: "De landen hierboven vermeld komen niet meer in aanmerking voor een verminderd tarief op data zoals bepaald in de tariefplann met Europese bundels als daar is Generation Connect." De daarboven vermeldde landen (Andorra, Dominica (Eiland), Faeröer Eilanden, Frans-Polynesië, Guernsey, Jersey Kanaaleilanden, Man (Eiland), San Marino, St-Pierre & Miquelon) zijn nu ook al niet begrepen in Generation Connect, dus ik begrijp eigenlijk niet goed wat er dan zou veranderen.