Pagina 1 van 1

Samsung D7000, geen dolby digital meer via interne tuner

Geplaatst: 28 mei 2015, 22:22
door sky
beste,

Sinds geruime tijd heb ik een playbar aan mijn smart tv hangen aangesloten via een optische kabel.
In het verleden speelde die dolby digital af indien ik de interne tuner van de tv gebruikte of als ik bv netflix via de smarthub gebruikte.

Sinds vandaag merk ik dat ik geen dolby digital input meer krijg op mijn playbar.
Op internet zie ik een artikel dat samsung op zijn H reeks dolby digital zou uitgeschakeld hebben voor de interne tuner, maar meer info vind ik daar niet over.
Zie ook link, http://www.myce.com/news/netflix-remove ... tvs-73052/

Iemand die een oplossing heeft of hetzelfde probleem ervaart?

Thx

Edit: Volgens helpdesk medewerker van netflix zou Samsung verantwoordelijk zijn voor de app, straks dan maar eens Samsung contacteren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Samsung D7000, geen dolby digital meer via interne tuner

Geplaatst: 29 mei 2015, 10:58
door sky
84 views en geen reacties, is dat geen nieuw record? ;-)

Re: Samsung D7000, geen dolby digital meer via interne tuner

Geplaatst: 29 mei 2015, 16:22
door philippe_d
Jij verwacht blijkbaar al reacties binnen de 12 uur na je post.
Geen reactie betekent gewoon dat anderen het antwoord ook niet weten ...
Beter geen reacties dan nutteloze bladvulling die toch niet bijdragen tot de oplossing, vind ik :-)

Maar in feite heb je het antwoord al zelf gegeven in de link:
According to Netflix the Dolby Digital option has been removed because it doesn’t work as expected and the company has stated it’s working on a fix to support surround sound on the problematic Samsung device again. It’s estimated that Netflix will bring out an update fixing the issue in about two to four weeks. Till then owners of the affected Samsung devices will have to settle for stereo sound
... met andere woorden: je zal enkele weken geduld moeten hebben tot Netflix met een oplossing komt?

Re: Samsung D7000, geen dolby digital meer via interne tuner

Geplaatst: 29 mei 2015, 17:52
door sky
Na 12 uur verwacht ik niet persé een reactie maar na 84 views eigenlijk wel, maar vandaar ook de ;-).

Nu die bug bestond in 2014 en is voor de H en F reeks opgelost met een firmware update.
Ik veronderstel dat mijn toestel te oud is om nog bijgewerkt te gaan worden.

Dacht misschien dat er nog samsung Dxxx gebruikers waren die dit ook hadden of konden testen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]