Samsung D7000, geen dolby digital meer via interne tuner

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1412
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

beste,

Sinds geruime tijd heb ik een playbar aan mijn smart tv hangen aangesloten via een optische kabel.
In het verleden speelde die dolby digital af indien ik de interne tuner van de tv gebruikte of als ik bv netflix via de smarthub gebruikte.

Sinds vandaag merk ik dat ik geen dolby digital input meer krijg op mijn playbar.
Op internet zie ik een artikel dat samsung op zijn H reeks dolby digital zou uitgeschakeld hebben voor de interne tuner, maar meer info vind ik daar niet over.
Zie ook link, http://www.myce.com/news/netflix-remove ... tvs-73052/

Iemand die een oplossing heeft of hetzelfde probleem ervaart?

Thx

Edit: Volgens helpdesk medewerker van netflix zou Samsung verantwoordelijk zijn voor de app, straks dan maar eens Samsung contacteren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1412
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

84 views en geen reacties, is dat geen nieuw record? ;-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18440
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider

Jij verwacht blijkbaar al reacties binnen de 12 uur na je post.
Geen reactie betekent gewoon dat anderen het antwoord ook niet weten ...
Beter geen reacties dan nutteloze bladvulling die toch niet bijdragen tot de oplossing, vind ik :-)

Maar in feite heb je het antwoord al zelf gegeven in de link:
According to Netflix the Dolby Digital option has been removed because it doesn’t work as expected and the company has stated it’s working on a fix to support surround sound on the problematic Samsung device again. It’s estimated that Netflix will bring out an update fixing the issue in about two to four weeks. Till then owners of the affected Samsung devices will have to settle for stereo sound
... met andere woorden: je zal enkele weken geduld moeten hebben tot Netflix met een oplossing komt?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1412
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Na 12 uur verwacht ik niet persé een reactie maar na 84 views eigenlijk wel, maar vandaar ook de ;-).

Nu die bug bestond in 2014 en is voor de H en F reeks opgelost met een firmware update.
Ik veronderstel dat mijn toestel te oud is om nog bijgewerkt te gaan worden.

Dacht misschien dat er nog samsung Dxxx gebruikers waren die dit ook hadden of konden testen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”